لیست برخی از ویژگی های دوربین گوشی های سری گوگل پیکسل 6 فاش شد

نمی توان انکار کرد که گوگل مشتاق گوشی‌های هوشمند دوگانه آینده گوگل پیکسل 6 خود است. این شرکت چندین ماه قبل از معرفی این دستگاه برخی از مشخصات آن را فاش کرد و پیکسل 6 را حتی قبل از افشای بسیاری از مشخصات و ویژگی‌های آن تبلیغ کرده است. همراه چیکاو باشید.

اکنون XDA-Developers لیستی از ویژگی‌هایی را که می‌توانیم از گوشی‌های دوگانه پیکسل ۶ انتظار داشته باشیم، فاش کرده است، اما قبل از پرداختن به آن، ابتدا سخت‌افزار دوربین را بررسی کنیم. بیشتر آنچه را که ما در مورد دوربین‌های پیکسل 6 و 6 پرو می‌دانیم جنبه سخت افزاری آن است. پیکسل 6 دارای سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی خواهد داشت. گوشی پیکسل ۶ پرو علاوه بر دوربین زوم پریسکوپی تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم 4 برابری، دارای دو مورد اخیر خواهد بود. گوشی پیکسل ۶ پرو به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی به روز شده است.

گوگل با تلفن‌های جدید پیکسل، از پردازش تصویر خود برای فعال کردن ویژگی‌های نرم افزاری جدید و بهبود کیفیت تصویر استفاده می‌کند. XDA موفق شد برخی از این ویژگی‌های جدید را که قبلاً در دستگاه‌های Pixel مشاهده نشده بود، کشف کند. این ویژگی‌ها از طریق ساختار داخلی نشت شده برنامه گوگل کمرا (Google Camera) و از منبع نامعلوم کشف شده است و ممکن است به واحدهای خرده فروشی نهایی برسد یا نرسد.

صفحه نمایش و پنل پشتی گوگل پیکسل 6 - چیکاو

  • دوربین جلو با زاویه دید گسترده: شواهد موجود در کد گوشی پیکسل ۶ پرو (نه پیکسل ۶ معمولی) نشان می‌دهد که این گوشی  دارای یک لنز با زاویه فوق‌العاده گسترده (اولترا واید) خواهد بود. به گفته XDA، «منبع ما تأیید می‌کند که دوربین سلفی در پیکشل ۶ پرو دو سطح بزرگنمایی از پیش تعریف شده را ارائه می‌دهد که عبارتند از:  0.7X  و 1.0X.
  • ضبط ویدئو: دوربین اصلی از ویدئوی 4k با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، اما دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو در وضوح 4k  با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شوند. همچنین، هنگام ضبط با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در وضوح 4k، حداکثر سطح زوم 7X است. در همین حال، ضبط در وضوح 4k یا فول اچ دیFHD  زوم تا 20 برابری را فعال می کند. این در مورد تصاویر ثابت نیز یکسان است.

تراز سفیدی دستی: گوگل در تلاش است تا این ویژگی را اضافه کند، اما ممکن است هنوز آماده نباشد. XDA حدس می‌زند که این ممکن است فقط یک ویژگی توسعه دهنده باشد که با فلسفه گوگل در ساده نگه داشتن برنامه دوربین تا حد امکان مطابقت دارد.

  • پاک کن جادویی (Magic eraser): این قابلیت با کد نام « swiss » شناخته می‌شود و گوگل آن را پاک کن جادویی می‌نامد این ویژگی در سری پیکسل ۶ تعبیه شده است و همچنین ممکن است توسط واحد پردازش تنسور Tensor Chip قدرت می‌گیرد. تصور می‌شود که به شما امکان می دهد اشیاء یا افراد را به راحتی از یک تصویر حذف کنید.
  • محو کردن صورت: این یک ویژگی است که توسط گوگل تأیید شده است. این کار با گرفتن فریم‌های اضافی از سوژه(ها) با استفاده از دوربین فوق عریض همزمان با گرفتن فریم‌های HDR از دوربین اصلی کار می‌کند. سپس TPU جزئیات هر دو دوربین را پردازش می‌کند تا چهره‌ای را که ممکن است در حال حرکت و تار ضبط شده باشد محو کند.
  • قفل صحنه: این ویژگی اخیراً با نام رمز « naruto » مرتبط شده است. Scene Lock ممکن است مربوط به قفل AF/AE باشد اما هنوز مشخص نیست که هدف اصلی گوگل از آن چیست.
  • پشتیبانی از میکروفون بلوتوث: این ویژگی با کد رمز: « sapphire» شناخته می‌شود و کد آن نیز نشان می‌دهد که این ویژگی در این دو گوشی قرار می‌گیرد اما منبع XDA نمی‌تواند آن را تأیید کند.

سری گوگل پیکسل 6 - چیکاو

  •  Motion Blur:  موشن بلر نشان می‌دهد که این ویژگی جدید به کاربر اجازه می‌دهد «جلوه‌های تاری خلاقانه به عکس‌های شما» را مطابق کد اضافه کند.
  • Nima aesthetic:  به نظر می‌رسد که این قابلیت هنگامی Motion Photo  فعال باشد با « Top Shot» گوگل مرتبط باشد.به نظر می‌رسد این ویژگی توسط TPU Tensor انجام می‌شود.
  • Baby mode: حالت کودک می‌تواند یک ویژگی ضبط خودکار باشد که حالت یا وضعیت نوزادان و کودکان نوپا را هنگامی که آن‌ها مشغول بازی و سرگرمی هستند، لحظات زیبا را تشخیص داده و آن‌ها را ضبط می‌کند.

باز هم، این ویژگی‌ها ممکن است در دو گوشی سری گوگل پیکسل ۶ تعبیه شوند یا نه، اما گزارش کامل XDA  که چنین موضوعی را مطرح می‌کند.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.