بهترین و قدرتمند ترین تلفن های هوشمند چینی زیر ۵۰۰ دلار در شهریور ۱۴۰۰ (بخش دوم)

در بخش اول این مقاله سه گوشی ردمی کا ۴۰ پرو شیائومی، وان پلاس نورد ۲ و گوشی هوشمند ریلمی جی تی نئو معرفی شد و مشخصات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه‌ی این مبحث با دو گوشی دیگر معرفی می‌شوند که هرکدام از این دو گوشی به راستی که غولی در دنیای گوشی‌های هوشمند هستند که با قیمت گوشی‌های میان‌رده عرضه می‌شوند. پس، در ادامه با چیکاو همراه باشید.

  • گوشی هوشمند پوکو اف ۳ شیائومی (POCO F3)

به جرئت می‌توان گفت که هیچ فهرستی از بهترین گوشی‌های هوشمند در هیچ رده‌ی قیمتی را نمی‌توان پیدا کرد که حداقل تعدادی از گوشی‌های شیائومی در آن حضور نداشته باشند. شیائومی شرکتی که در حال حاضر دومین رتبه فروش جهانی را دارد، برای هر بودجه‌ای گوشی قدرتمند تولید می‌کند.

اکنون، یکی دیگر از گزینه‌های عالی در محدوده قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار که در حد و اندازه‌های گوشی‌های پرچمدار بازار مقایسه می‌شود، گوشی هوشمند پوکو اف ۳ شیائومی است. این گوشی بسیار مقرون به صرفه از نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد با وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بهره می‌برد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۳۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و میزان روشنایی آن حداقل ۹۰۰ و حداکثر ۱۳۰۰ نیت است. این نمایشگر تحسین‌برانگیز علاوه بر این که از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند، با گوریلا گلس ۵ نیز محافظت می‌شود.

پنل پشتی گوشی هوشمند پوکو اف ۳ شیائومی (POCO F3) - چیکاو

در بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری نیز می‌توان گفت که گوشی پوکو اف ۳ شیائومی رابط کاربری MIUI 12 را در بالای سیستم عامل اندروید ۱۱ اجرا می‌کند و از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز به ۵جی کوالکام بهره می‌برد. علاوه بر این، ۶ تا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز به یاری آن می‌شتابند تا شیائومی موفق شود یک گوشی قدرتمند غول‌آسا و قاتل پرچمداران را با قیمتی مقرون به صرفه روانه بازار کند.گوشی پوکو اف ۳ از نظر دوربین عکاسی نیز از لنزهای باکیفیتی بهره می‌برد.

این گوشی در پنل پشت از یک ماژول دوربین سه گانه بهره می‌برد که حسگر اصلی آن را یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید تشکیل می‌دهد و علاوه بر آن حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین با سنسور ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو نیز از دیگر لنزهای این ماژول هستند. پوکو اف ۳ برای عکاسی سلفی و انجام تماس‌های تصویری نیز از یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی در بالای پنل جلو بهره می‌برد. کیفیت ویدیوهای این دوربین نیز بسیار بالا است به طوری که می‌تواند حداکثر با کیفیت 4k و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند.

ماژول دوربین گوشی هوشمند پوکو اف ۳ شیائومی (POCO F3) - چیکاو

این گوشی هوشمند شیائومی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود، یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی آمپر ساعتی را در داخل بدنه‌ی خود جای داده است که پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی با شارژ کامل در مدت ۵۲ دقیقه از قابلیت‌های آن است. از قابلیت‌های مهم آن نیز می‌توان به پشتیبانی از اسپیکرهای دوگانه استریو با کیفیت صدای بسیار بالا، حسگر اثر انگشت در لبه گوشی، USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG، دارای NFC و مادون قرمز بعلاوه‌ی پشتیبانی از شبکه نسل پنجم ارتباطات یعنی ۵جی اشاره کرد.

  • گوشی هوشمند بلک شارک ۴ (BLACK SHARK 4)

آخرین و مهمترین گوشی این فهرست یک غول واقعی با مشخصات شگفت انگیزی است که شیائومی آن را مخصوص گیمرها ساخته است. پس ما نیز به یاد گیمرها بوده‌ایم تا گوشی مقرون به صرفه اما بسیار قدرتمندی را برای آن‌ها معرفی کنیم. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که در این مطالب قیمت جهانی مورد نظر است نه قیمت های بازار داخلی!  

پنل پشتی گوشی هوشمند بلک شارک ۴ (BLACK SHARK 4) - چیکاو

بلک شارک ۴، گوشی هوشمندی که به سختی می‌توان باور کرد که با چنین مشخصات شگفت‌انگیزی، یک گوشی مقرون به صرفه‌ی واقعی باشد. این گوشی از نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد بهره می‌برد که از وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. نمایشگر رشک برانگیز همیشه روشن با نرخ نوسازی خارق العاده‌ی ۱۴۴ هرتزی با نرخ نمونه برداری لمسی 720 هرتزی به انضمام پشتیبانی از فناوری HDR 10 و همچنین بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیتی برخی از قابلیت‌های این نمایشگر قابل ستایش است.

گوشی بلک شارک ۴ که از سوی برند زیر مجموعه‌ی شیائومی تولید می‌شود، دستگاهی است که باید کاملاً به آن توجه کرد و نباید آسان از کنار آن عبور کرد. این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۱ سود می‌برد که رابط کاربری MIUI 12 در بالای آن اجرا می‌شود. تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز به ۵جی کوالکام که پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند آدرنو ۶۵۰ را در کنار خود جای داده است با همکاری ۶ تا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی آنچنان قدرتی به این گوشی می‌بخشد که هیچ بازی موبایلی را یارای مقاومت در برابر آن نیست.

صفحه نمایش گوشی هوشمند بلک شارک ۴ (BLACK SHARK 4) - چیکاو

این موجود بسیار قدرتمند حتی می‌تواند مورد علاقه‌ی عکاسان و عاشقان موسیقی نیز واقع شود، چرا که یک ماژول دوربین بسیار با کیفیتی را در پنل پشت خود یدیک می‌کشد که حسگر اصلی آن یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی واید است و دو لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو به یاری آن می‌شتابند. عاشقان سلفی نیز می‌توانند از کیفیت عکس‌های دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی که بر تارک پنل جلو رخ‌نمایی می‌کند، حظ کامل ببرند. عاشقان موسیقی نیز می‌توانند به صدای بسیار شفاف و  با وضوح کامل اسپیکرهای دوگانه‌ی استریوی آن، غرق در آرامش شوند.

باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن که از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی بهره می‌برد، دیگر جای هیچ نگرانی به خاطر خالی شدن باتری باقی نمی‌گذارد زیرا این شارژر قدرتمند تا متوجه شود که برق باتری این گوشی ته کشیده و کاملاً صفر شده است، سریعاً و در مدتی زمان باورنکردنی فقط ۱۷ دقیقه باتری کاملاً خالی آن را به طور کامل و ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند! واقعاً شگفت انگیز است!

طراحی گوشی هوشمند بلک شارک ۴ (BLACK SHARK 4) - چیکاو

این گوشی از فناوری NFC و جک 3.5 میلیمتری صدا نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت این گوشی دلربا در بازارهای جهانی فقط ۳۲۰ یورو یعنی معادل ۳۷۵ دلار آمریکا (تقریباً در حدود ۹ میلیون ۴۰۰ هزار تومان با نرخ ارز  آزاد!) است!

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.