بهترین و قدرتمند ترین تلفن های هوشمند چینی زیر ۵۰۰ دلار در شهریور ۱۴۰۰ (بخش اول)

گوشی‌های هوشمند چینی، امروزه نه تنها گوشی‌های بی کیفیتی نیستند بلکه پس از سامسونگ غول کره‌ای دنیای فناوری، رده‌های جهانی بعدی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند، همگی در دست شرکت‌های چینی و برندهایی همچون شیائومی، ریلمی، اوپو، وان پلاس، هواوی و دیگران است.

اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار هستید اما تمایل ندارید که بیش از 500 دلار هزینه کنید، مقاله مناسبی را برای معرفی این گوشی‌ها مطالعه می‌کنید. در این مقاله دو قسمتی تعدادی از بهترین و قدرتمندترین این گوشی‌های هوشمند را معرفی می‌کنیم، پس با چیکاو همراه باشید.

  • گوشی هوشمند ردمی کا ۴۰ پرو شیائومی (REDMI K40 PRO)

با ردمی کا ۴۰ پرو شیائومی –  Redmi K40 Pro  شروع کنیم که اکنون می‌توان آن را با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار حتی در گران‌ترین نوع آن به راحتی پیدا کرد. ای گوشی در بازار چین با همین نام تولید شده و به فروش می‌رسد اما در بازارهای جهانی با نام پوکو اف ۳ پرو عرضه می‌گردد.

ردمی کا ۴۰ پرو با استفاده از پردازنده‌ی پرچمدار فوق قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام، که آخرین پردازنده‌ی رده بالای این تراشه ساز است، قوی‌ترین گوشی موجود در این فهرست است. این گوشی هوشمند از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد. صفحه نمایش ردمی کا ۴۰ پرو ۶.۶۷ اینچی از نوع سوپر آمولد بوده که از وضوح فول اچی دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل استفاده می‌کند. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۳۶۰ هرتز از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی بسیار ارزشمند است.

در مورد عکاسی نیز ردمی کا ۴۰ پرو شیائومی از ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشت گوشی بهره می‌برد که دوربین اصلی آن یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بسیار باکیفیت است. ضمن آن که حسگر ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو دیگر حسگرهای این ماژول هستند. علاوه بر این، برای عکاسی سلفی و انجام تماس‌های تصویری نیز یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی بر بالای پنل جلو جای می‌گیرد. این تلفن قدرتمند برای تأمین برق مورد نیاز خود از یک باتری ۴۵۲۰ میلی آمپری را در بطن خود جای می‌دهد که می‌تواند از فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی کند. استفاده از فناوری‌های NFC و  یک امیتر مادون قرمز نیز بخشی از قابلیت‌های دیگر آن است.

  • گوشی هوشمند وان پلاس نورد ۲ (ONEPLUS NORD 2)

وان پلاس نورد ۲ – OnePlus Nord 2 گوشی قدرتمند دیگری است که با پردازنده فوق‌العاده قدرتمند دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک – MediaTek Dimensity 1200 ارائه می‌شود. این تلفن همراه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی همراه شده است.

 وان پلاس نورد  ۲ دارای صفحه نمایش 6.43 اینچی از نوع سوپر آمولد و ساخت  سامسونگ E3 دیسپلی است که از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر از وضوح فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد و همچنین از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی هوشمند وان پلاس نورد ۲ (ONEPLUS NORD 2) - چیکاو

از نظر عکاسی نیز این گوشی دارای سه دوربین برای ماژول پشت گوشی است که سنسور اصلی آن یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید است. دو حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض به همراه حسگر سیاه و سفید ۲ مگاپیکسلی، دیگر دوربین‌های این مجموعه هستند. علاوه بر این برای عکس‌های سلفی و تماس های تصویری نیز یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی در بالای پنل جلو خودنمایی می‌کند. گوشی وان پلاس نورد ۲ از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی تغذیه می‌شود. این گوشی هوشمند نیز دارای NFC بوده و رابط کاربری اختصاصی وان پلاس OxygenOS 11 را بر اساس اندروید 11 اجرا می‌کند.

  • گوشی هوشمند ریلمی جی تی نئو (REALME GT NEO)

گوشی هوشمند ریلمی جی تی نئو دارای صفحه نمایش ۶.۴.۳ اینچی از نوع سوپر آمولد ساخت سامسونگ دیسپلی است که از وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد و همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز پشتیبانی می کند. این گوشی هوشمند در بخش پردازند نیز از تراشه قدرتمند و پرچمدار دایمنسیتی ۱۲۰۰ مدیاتک بهره می‌برد که با ۶ تا ۱۲ گیگابایت رم و همچنین ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است.

در بخش دوربین نیز این تلفن هوشمند دارای یک دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل است، دو لنز دیگر به ترتیب یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز سوپر ماکرو 4 سانتی متری هستند. این دوربین قدرتمند ریلمی جی تی نئو می‌تواند تا حداکثر با کیفیت 4k نیز ویدیو ضبط کند. علاوه بر این، برای دوربین سلفی نیز از یک حسگر 16 مگاپیکسلی با وضوح فوق العاده شفاف را می‌توان مشاهده کرد.

گوشی هوشمند ریلمی جی تی نئو (REALME GT NEO) - چیکاو

گوشی هوشمند ریلمی جی تی نئو از نظر باتری، مجهز به یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی شده است که همراه با شارژ فلاش هوشمند ۵۰ واتی است. همچنین از دیگر قابلیت‌های این گوشی توانمند می‌توان از پشتیبانی NFC و جک 3.5 میلیمتری صدا و اسپیکرهای بسیار باکیفیت استریو نام برد.

 در بخش دوم این مقاله نیز می‌توانید مشخصات دو گوشی دیگر قدرتمند زیر ۵۰۰ دلار را مطالعه کنید که گوشی‌هایی واقعاً شگفت انگیز و خارق العاده هستند که وقتی مشخصات، قابلیت ها و ویژگی‌های آن‌ها را مطالعه کنید شاید در باور شما نیز نگنجد که چنین گوشی‌هایی در بازار جهانی زیر ۵۰۰ دلار که سهل است، حتی کمتر از ۴۰۰ دلار قیمت دارند!  پس در بخش دوم این مقاله نیز همچنان با چیکاو همراه باشید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.