تراشه های بیشتری از گوگل در راه است ، این بار برای کروم بوک ها و رایانه های لوحی

تصمیم گوگل برای ساخت پردازنده‌های خود چند سال پیش با معرفی گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۲ آغاز شد. پرچمدار ۲۰۱۷ این برند دارای پردازنده تصویر سفارشی به نام پیکسل «هسته‌ی تصویری پیکسل» (Pixel Visual Core) بود که یک واحد پردازش تصویر ۸ هسته‌ای را شامل می‌شد. سپس تراشه با Pixel Neural Core در گوشی‌های هوشمند سری  پیکسل۴ جایگزین شد. همراه چیکاو باشید.

برای سری گوشی‌های آینده گوگل که سری پیکسل ۶ نام دارند و دو دستگاه هستند، گوگل تلاش می‌کند تا آن تلفن‌های هوشمند آینده را با استفاده از تراشه‌ی سفارشی شده‌ی خودش که آن را تنسور (Tensor) نام گذاری کرده است، روانه‌ی بازار کند. گزارش جدیدی اکنون این موضوع را فاش می‌کند که این تراشه‌ی تنسور، اولین تراشه‌ی اختصاصی گوگل از مجموعه تراشه‌های اختصاصی این شرکت است. به عبارت دیگر، پس از استفاده از این تراشه، پردازنده‌های اختصاصی دیگری از گوگل نیز از راه می‌رسند تا در محصولات دیگر این غول دنیای فناوری استفاده شوند.

گزارش شده است که گوگل قصد دارد  تا تراشه‌های اختصاصی خودش را داشته باشد که آن پردازنده‌ها بتوانند از سیستم عامل کروم گوگل پشتیبانی کنند تا بشود از آن‌ها در دیگر محصولات این شرکت ازجمله کروم بوک‌ها و تبلت‌های آینده‌ نیز استفاده کرد.

این خبرها را Nikkei Asia اعلام می‌کند و برای این منظور به سه منبع استناد می‌کند که آن ها نیز  این موارد را تأیید می‌کنند. انتظار می‌رود از این پردازنده‌ها در سال ۲۰۲۳ در محصولات گوگل استفاده شود، اگرچه گوگل از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

پنل پشتی و صفحه نمایش سری پیکسل ۶ مشکی - چیکاو

پردازنده‌های گوگل مانند دیگر شرکت‌های تولید کننده تراشه مانند مدیاتک و کوالکام بر اساس معماری Arm ساخته خواهند شد. مزیت استفاده از تراشه‌های اختصاصی شامل امکان سفارشی‌سازی راحت‌تر ویژگی‌ها برای دستگاه‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کند.

اریک تسانگ (Eric Tsang)، یک تحلیلگر ارشد در Isaiah Research، که با Nikkei Asia در این باره گفت و گو می‌کرد، اعلام داشت، در حالی که استفاده از تراشه اختصاصی باعث یکپارچه‌سازی نرم افزاری و سخت افزاری بهتر می‌شود، اما کسب و کار ساخت تراشه خود نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد و بلند مدت دارد.

پیتر هانبری (Peter Hanbury)، یکی از شرکای «بین اند کو» (Bain & Co)، که یک شرکت مشاوره است، نیز احساسات مشابهی دارد. وی هزینه مربوط به ساخت و تولید تراشه را ذکر کرد که حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای پردازنده ۵ نانومتری و ۵۰ میلیون دلار برای پردازنده ۲۸ نانومتری هزینه در بر دارد.  آقای تسانگ (Mr. Tsang) همچنین اظهار داشت که بازیگران تازه باید با بازیگران قدیمی‌تر و توانمندتر  رقابت کنند تا بتوانند از توانایی های خود بهره مند گردند.  تأخیر در تولید می‌تواند منجر به رسیدن محصولات دیرتر از زمان برنامه ریزی شده شود.

سری پیکسل ۶ سفید - چیکاو

این نشریه همچنین گزارش می‌دهد که گوگل از تامین کنندگان خود خواسته است تا نسبت به سال ۲۰۱۹، در حدود ۵۰ درصد ظرفیت تولید بیشتری برای سری پیکسل ۶ در نظر بگیرند. گفته می‌شود که گوگل در سال ۲۰۱۹ در مجموع تعداد ۷ میلیون تلفن پیکسل را به بازار عرضه کرده است، اما این رقم به ۳.۷ میلیون دستگاه کاهش یافته است. امسال نسبت به سال گذشته، فروش به تدریج بهبود پیدا کرده است. بنابراین گوگل امیدوار است فروش سری پیکسل ۶ بهتر شده و افزایش یابد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.