هواوی به دلیل تحریم های آمریکا بزرگترین کاهش درآمد را تجربه کرد

غول مخابراتی کشور چین هواوی تکنالجیز ( Huawei Technologies) بزرگترین کاهش درآمد خود را در نیمه اول سال 2021 گزارش کرد. این مورد پس از این اتفاق افتاد که تحریم‌های ایالات متحده باعث شد این شرکت بخشی از تجارت تلفن‌های سابق خود را بفروشد، همچنین فعالیت بسیاری از بخش‌های جدیدی که در حال رشد بود، متوقف شد. همراه چیکاو باشید.

این شرکت در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ درآمد 320.4 میلیارد یوان (49.56 میلیارد دلار ) را به دست آورد. بیشترین کاهش درآمد مربوط به بخش تجاری مصرف کننده هواوی است که شامل گوشی‌های هوشمند می‌شود و درآمد آن با 47 درصد کاهش به 135.7 میلیارد یوان (تقریباً ۲۱ میلیارد دلار) رسید. سخنگوی شرکت اعلام کرد حاشیه سود خالص این شرکت ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹.۸ درصد رسید که تا حد زیادی به دلیل بهبود بهره وری بود.

در سال 2019 ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هواوی را در لیست سیاه صادرات قرار داد و از دسترسی به فناوری های مهم با منشاء ایالات متحده تحریم کرد که بر توانایی آن در طراحی تراشه‌ها و تأمین قطعات اصلی خود از فروشندگان خارجی تأثیر گذاشت. در این طرح تحریم، نه تنها هیچ شرکت آمریکایی حق تجارت و همکاری بازرگانی با هواوی را نداشت بلکه کلیه‌ی شرکت‌های خارجی که از تجهیزات آمریکایی در تولید محصولات خود استفاده می‌کردند، از تجارت با هواوی منع شدند. بسیاری از کشورها و تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ دنیا روابط تجاری خود با هواوی را به حال تعلیق در آوردند.

تحریم‌ها تجارت گوشی‌های هوآوی را با مشکل مواجه کرد و هواوی در سه ماهه دوم برای اولین بار در بیش از هفت سال گذشته از فهرست پنج فروشنده برتر چین خارج شد و تنها موفق به فروش 6.4 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد. در حالی است بدون احتساب گوشی‌های اقتصادی آنر، تنها در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ تعداد 27.4 میلیون گوشی در چین فروخته بود. سرانجام هواوی مجبور شد برند آنر را در ماه نوامبر (آبان) به فروش برساند.

گوشی های پرچمدار هواوی - چیکاو

تجارت کالاهای مصرفی از قبیل گوشی هوشمند بیش از نیمی از درآمد شرکت را در سال 2019 به ارمغان آورد. درآمد این شرکت در نیمه‌ی اول سال از تجارت تجهیزات مخابراتی نیز ۱۴ درصد کاهش یافت، که به گفته سخنگوی شرکت تا حدودی به دلیل کند شدن راه اندازی 5G در چین است. بر اساس یادداشت داخلی بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Ren Zhengfei که در ماه مه توسط رویترز مشاهده شد، هواوی در تلاش است تا به سمت نرم افزار و حوزه‌های تجاری که در معرض فشار آمریکا نیستند، حرکت کند. اریک شو، رئیس دوره‌ای هواوی‌، در بیانیه‌ای در مورد نتایج چنین طرحی گفت: «هدف ما بقا و  انجام این کار به شکل مستمر است.» ما اهداف استراتژیک خود را برای پنج سال آینده تعیین کرده‌ایم.»

این شرکت در ماه ژوئن (خرداد) شروع به راه اندازی سیستم عامل هارمونی خود کرد تا دیگر به طور کامل به پلتفرم اندروید گوگل وابسته نباشد. تحریم‌های آمریکا گوگل را از ارائه پشتیبانی فنی به مدل‌های جدید تلفن منع کرد.

درآمد نیمه‌ی اول سال گروه کسب و کار هوآوی 18 درصد افزایش یافت و به 42.9 میلیارد یوان (تقریبا ۶.۶۳ میلیارد دلار) رسید، زیرا شیوع COVID-19 باعث تقاضای صنعت برای اتصال ICT شد. به گفته Canalys، هواوی همچنین شاهد رشد قوی در تجارت خدمات ابری خود است که در سه ماهه اول بیش از دو برابر شده و سهم بازار 20 درصدی در چین را به خود اختصاص داده است.

منبع GADGETS.NDTV
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.