موسسه‌ی IDC  شیائومی را دومین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان می داند

یکی از نکات برجسته ماه جولای (تیر مرداد) این بود که براساس گزارش‌ها، شیائومی در حال حاضر به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند از نظر سهم بازار در جهان تبدیل شده است. به دنبال انتشار گزارشی از Canalys Research، این شرکت تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند موفق شده است تا از اپل پیشی بگیرد. در حال حاضر، یک شرکت تحلیلگر دیگر  به نام IDC نیز در این زمینه گزارش خود را منتشر کرده است که رتبه شیائومی را تأیید می‌کند، البته اعداد و ارقامی که این دو شرکت اعلام کرده‌اند با یکدیگر تفاوت دارد. همراه چیکاو باشید.

شیائومی دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند جهانی - چیکاو

گزارش موسسه‌ی ID پنج شرکت برتر تلفن های هوشمند در جهان را برای سه ماهه دوم سال 2021 فهرست کرده و آنها را بر اساس حجم محموله‌ها، سهم بازار و رشد سالانه رتبه بندی می‌کند.

در بالای این لیست سامسونگ قرار دارد که در مدت سه ماهه‌ی دوم سال موفق شده است حجم ارسال 59 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به سرتاسر جهان را در اختیار بگیرد. این میزان فروش گوشی همراه نشان می‌دهد که این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال قبل، یعنی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ موفق شده است در حدود ۴ میلیون دستگاه فروش بیشتر را تجربه کند. با این حال، با این که میزان فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه تعداد بسیار بیشتری بوده اما سهم بازاری را که در اختیار داشته از ۱۹.۵ درصد به ۱۸.۵ درصد کاهش یافته است.

کمپانی سامسونگ - چیکاو

رتبه‌ی دوم بیشترین میزان فروش گوشی هوشمند در این مدت را شیائومی به خود اختصاص می‌دهد که از نظر تعداد موفق به فروش ۵۳.۱ ميليون دستگاه شده و ۱۶.۹ درصد بازار را در اختیار داشته است. این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک جهش بسیار عظیم را نشان می‌دهد که کل فروش ان در آن فصل ۲۸.۵ میلیون دستگاه بوده و سهم ۱۰.۳ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشته است. IDC می‌گوید این شرکت رشد 86.6 را ثبت کرده است.

بزرگ ترین تولید کنندگان گوشی هوشمند - چیکاو

 اپل با فروش 44.2 میلیون دستگاه و 14.1 درصد سهم بازار سومین شرکت بزرگ تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. شرکت مستقر در کوپرتینو میزان حمل و نقل و سهم بازار خود را به ترتیب از 37.6 میلیون و 13.6 درصد افزایش داد.

کمپانی اوپو - چیکاو

شرکت اوپو (Oppo) و شرکت خواهرش ویوو (Vivo) با 32.8.8 و 31.6 میلیون دستگاه به ترتیب چهارمین  و پنجمین رتبه را در این فهرست به دست آورده‌اند. اوپو نیز موفق شده تا سهم بازار 10.5 را به دست آورد و رشد 33.7 را نیز ثبت کرده است. سهم بازار ویوو هم 10.1 درصد بوده و توانسته 33.7 درصد رشد را نیز تجربه کند.

شرکت ویوو - چیکاو

IDC می‌افزاید که برای آمار بالا، کل فروش دستگاه‌های شرکت مادر درنظر گرفته شده و محاسبه گردیده که تمام برند‌های زیر مجموعه‌ی آن‌ها را که به عنوان شرکت‌های تابعه فعالیت می‌کنند، نیز شامل می‌شود، بنابراین آمارهای ثبت شده برای فروش گوشی‌های هوشمند شیائومی شامل آمار فروش تمام تلفن‌های همراه شرکت‌ها و برندهای زیر شاخه و زیر مجموعه‌ی آن همچون محموله‌های ردمی (Redmi) و پوکو (POCO) می‌شود.

 

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.