فیسبوک تمام انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدید پذیر تامین می کند

فیسبوک به تازگی اعلام کرده است که، موفق شده تا 100 درصد انرژی مورد نیاز خود را به کمک منابع تجدیدپذیر تامین کند. همراه چیکاو باشید.

فیسبوک برای اولین بار در سال 2018 اعلام کرده بود که قصد دارد تا در آینده نزدیک 100 درصد انرژی مصرفی مورد استفاده خود را از طریق منابع تجدید پذیر تامین کند. هم اکنون این کمپانی موفق شده است تا به این هدف جامه عمل بپوشاند. علاوه بر این شرکت در چهار شرکت بزرگ دیگر در حوزه تکنولوژی یعنی شرکت های گوگل، آمازون، اپل و  مایکروسافت این هدف پایه ریزی شد. پس از این نیز 143 کشور جهان به توافقنامه آب و هوایی پاریس پیوستند و متعهد شدند که دمای کره زمین را کمتر از ۲ درجه بالای دوره پیش از صنعتی شدن و در حالت ایده آل ۱.۵ درجه بالاتر از آن حفظ کنند.

سرانجام بزرگترین کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی با میلیارد ها دلار هزینه توافق کردند که از منابع تجدید پذیر استفاده کنند و تولید گاز های گلخانه ای را کاهش دهند. در همین راستا کمپانی فیسبوک برای احداث ۶۳ نیروگاه بادی و خورشیدی، مبلغ 8 میلیارد دلار هزینه کرد. هم اکنون این شرکت هدف بزرگ تری را برای سال 2030 دنبال می کند. این هدف رسیدن به سطح انتشار صفر در زنجیره ارزش خود تا سال ۲۰۳۰ است. تامین‌کنندگان و فعالیت‌های کاری فیسبوک شامل این زنجیره می شوند.

تانین 100 درصدی انرژی مورد نیاز فیسبوک از منابع تجدید پذیر مصادف با روز زمین بوده است. این دستاورد باعث شده است که امکان ثبت نام داوطلبانه برای سازمان‌های محیط زیست در این شبکه اجتماعی آغاز شود.

 

منبع engadget
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.