رگولاتور جدید انگلیس جهت نظارت بر گوگل و فیسبوک آغاز شد

فعالیت رگولاتوری انگلیس برای نظارت و کنترل عملکرد گوگل و فیسبوک آغاز شده است. تا بدین منظور بر تولیدکنندگان و ناشران محتوا کنترل داشته باشد. همراه چیکاو باشید.

به نقل از رویترز، امروز رگولاتوری جدید انگلیس با هدف بررسی امکان ارتقای توازن قدرت بین پلتفرم‌ ها و ناشران اخبار بر روی گوگل و فیسبوک آغاز می شود.

به دلیل اینکه رگولاتور این کشور اعلام کرده بود که قوانین موجود در این زمینه مافی نمی باشد بنابراین  DMU، واحد بازارهای دیجیتال، که در سازمان CMA استقرار یافته است، با این هدف ایجاد شد تا شرکت های فناوری از سلطه خود بر بازار ایجاد شده سوءاستفاده ننمایند.

همچنین، قدرت و گستره شرکت های فناوری بزرگ زود تر از توانایی های دولت برای کنترل و نظارت آنها رشد کرده است. به عنوان مثال، در ماه فوریه، شاهد اختلاف بین فیسبوک و دولت استرالیا بودیم. موضوع اختلاف مریوط به تصویب قانون اجبار پرداخت هزینه اخبار از سوی شرکت‌های فناوری بود.

در همین راستا وزیر دیجیتال انگلیس، الیور داودن، از DMU تقاضا داشته است تا نظارت بر رابطه میان پلتفرم‌های فناوری و تهیه کنندگان محتوا از جمله ناشران اخبار، قانونی را وضع کنند.

وی در بیانیه خود چنین اعلام کرده است که، این روند می تواند فراهم کننده مسیر برای سرویس‌های دیجیتال جدید و کاهش قیمت‌ها باشد. در نتیجه مشتریان قدرت کنترل و گزینه های انتخابی بیشتری را بر روی اطلاعاتشان خواهند داشت، و بر همین اساس از صنعت خبر نیز پشتیبانی می کند.

منبع gadgets.ndtv
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.