معرفی و بررسی اپلیکیشن سرویس اشتراک ویدیو ایرانی آپارات

چیکاو – با گسترده شدن استفاده از اینترنت وجود یک سیستم برای مدیریت و اشتراک ویدیو ها امری ضروریست. با نگاهی به دور و برتان متوجه می شوید که محتوا های ویدیویی این روز ها بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است. اگر نگاهی به شبکه های اجتماعی بیاندازید یکی از پر مخاطب ترین آن ها اینستاگرام است که تمرکز خود را بر روی محتوا های ویدیویی به اشتراک گذاشته است. همین علایق مردم و جهت گیری آنها به سمت فیلم ها و ویدیو ها سبب شده تا پلتفرم هایی طراحی شود تا کاربران بتوانند ویدیو ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند که محبوب ترین آن ها در سطح جهان یوتیوب است که توانسته بیشترین کاربر را به خود جذب کند. اما متاسفانه دسترسی به سیستم اشتراک محتوای گوگل در ایران محدود شده و کاربران ایرانی نمی توانند از آن به صورت آزادانه استفاده کنند. با محدودیت سازی یوتیوب طبیعتا باید جایگزینی برای سیستم اشتراک گذاری ویدیو خارجی باشد که بتواند به تمام نیاز های کاربران پاسخ دهد. تمرکز بر روی پلتفرم بومی سبب شد تا آپارات شکل بگیرد و به محبوب ترین سیستم اشتراک ویدیو ر ایران تبدیل شود. در ادامه با چیکاو همراه باشید تا اپلیکیشن آپارات را مورد بررسی قرار دهیم.

اپلیکیشن سرویس اشتراک ویدیو آپارات | چیکاو

آپارات سرویس اشتراک فیلم ایرانی است که توانسته به محبوبیت بالایی در بین ایرانیان برسد. آپارات در ابتدا تنها ئر نسخه وب فعال بوده است و در ادامه نسخه گوشی آن نیز منتشر شده که تمامی کسانی که تجربه استفاده از نسخه وب و اپلیکیشن آپارات را داشته اند، متوجه امکاناتی که در نسخه وب است  و اما هنوز در نسخه های اندروید و آی او اس آن وجود ندارد، می شوند. گرچه اپلیکیشن آپارات تاکنون پیشرفت خیلی زیادی را داشته اما انتظار می رود که این اپلیکیشن بتواند امکانات بیشتری مخصوصا در قسمت مدیریت حساب در خود جای دهد. در ادامه به نگاهی کلی به اپلیکیشن و قسمت های مختلف آن خواهیم انداخت با ما همراه باشید.

اپلیکیشن سرویس اشتراک ویدیو آپارات | چیکاو

اپلیکیشن آپارات از رابط کاربری ساده ای برخوردار است که تقریبا تمامی امکانات آن در همان صفحه اول می توان مشاهده کرد. اپلیکیشن از منوی کشویی برخوردار است که در نوار بالایی آن سمت راست آیکن مخصوص به خود را دارد. در کنار آن لوگوی آپارات و در قسمت سمت چپ آن  گزینه جست وجو و ویژگی جالب ویدیو های لایو قرار دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. در پایین اپلیکیشن نیز منویی طراحی شده تا به مهمترین بخش های نیاز کاربر دسترسی سریع تری بدهد. قسمت میانی و اصلی مکان نمایش ویدیو ها و ویترین آپارات است که پر بازدیدترین و داغ ترین ویدیو ها در آن جا قرار می گیرند. هر چند گاهی آپارات این قسمت را مکان تبلیغاتی خود قرار می دهد. گوشه ی دیگری از صفحه دکمه آبی رنگ به حالت شناور قرار دارد که از طریق آن می توانید ویدیو های خودتان را به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن سرویس اشتراک ویدیو آپارات | چیکاو

در صورتی که قصد دارید به تازگی در آپارات ثبت نام کنید و یا وارد آن شوید از طریق منوی کشویی می توانید وارد حساب خود شوید و ویدیو های خودتان را به اشتراک بگذارید. به علاوه اگر علاقه مند به دیدن جدیدترین ویدیو های آپارات و یا پربازدید ترین ها هستید با انتخاب گزینه ی مرتبط  می توانید ویدیو های مرتبط را مشاهده کنید. در نوار پایین گزینه های صفحه اصلی، دسته بندی ها، کانال های که دنبال شده اند و دانلود ها تعبیه شده است که دسترسی شما را آسان تر می کند.

در کل در آپارات شما می توانید ویدیو ها را به صورت آنلاین و یا آفلاین مشاهده کنید که در صورتی که قصد مشاهده آفلاین دارید بایستی آن را دانلود کنید. البته باید گفت که آپارات برای دانلود فیلم ها گزینه هایی را با کیفیت و حجم های متفاوتی در اختیار کاربران قرار می دهد که کاربران با توجه به استفاده خود در دستگاه ها و کیفیت های مختلف می توانند ویدیو مد نظرشان را دانلود کنند. در آپارات قسمت دیگری تعبیه شده که در نوار بالایی اپلیکیشن آیکن دوربین فیلمبرداری را نشان می دهد. با کلیک بر روی آن شما می توانید ویدیو هایی را مشاهده کنید که به صورت لایو در حال پخش هستند که به صورت دسته بندی شده برای کاربران قرار داده شده است.

در صورتی که از اپلیکیشن آپارات استفاده کرده اید تجربیات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

آپارات

قیمت: رایگان

سازنده: شرکت صبا ایده

سیستم عامل: اندروید

حجم: 14 مگابایت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

30 نظرات
  1. مهدیس می گوید

    آپارات عالیه

  2. پیام می گوید

    چقدر برنامه کاربردی هست

  3. روهام می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. موفق باشید.

  4. Tsla می گوید

    واقعا آپارات از جمله محدود اپلیکیشن های عالی ایرانی هست

    1. گلستانه می گوید

      ?????

  5. طاها طبیعی نژاد می گوید

    واقعا بی‌نظیر
    لطفا آموزش نصب خودکار کافه بازار رو بذارید

    1. چیکاو می گوید
  6. کامرانی می گوید

    دست سازندش درد نکنه خیلی خوبه آپارات

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      بله همینطوره دوست عزیز .

  7. Hamid می گوید

    برای دانلود فیلم از آپارات باید چکار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای دانلود ویدئو از آپارات قابلیت دانلود مستقیم فعال می‌باشد. برای دانلود کافیست در زیر نمایش ویدئو روی نماد دریافت کلیک نمایید .

  8. Mhmd rza می گوید

    سپاس ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      خواهش میکنم . موفق باشید .

  9. کافی می گوید

    سلام چجوری با آپارات داخل گوشی فیلم منتشر کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      برای انتشار فیلم در آپارات بایستی ابتدا در آپارات ثبت نام کنید و اکانت بسازید. پس از ثبت نام و وارد شدن به اکانت بر روی آیکن حساب کاربری در بالا سمت چپ کلیک کرده تا فهرستی برای شما باز شود. با لمس گزینه بارگذاری ویدیو، فیلم مد نظرتون رو آپلود کنید.

  10. P می گوید

    بسیار عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن آپارات برای شما مفید بوده است خوشحالیم . موفق و پیروز باشید .

  11. یاسمین می گوید

    سلام لطفا یکم هم درباره یوتیوب توضیح بدین. چیکار کنم که عین آپارات با یوتیوب هم بتونم ارتباط برقرار کنم و ازش استفاده کنم؟

    1. چیکاو می گوید
  12. ماهی می گوید

    سلام. جناب چجوری میتونم داخل آپارات فیلم منتشر کنم؟

    1. محمد پورمحمد می گوید

      سلام دوست عزیز
      برای انتشار فیلم در آپارات بایستی ابتدا در آپارات ثبت نام کنید و اکانت بسازید. پس از ثبت نام و وارد شدن به اکانت،اگر با گوشی وارد سایت آپارت شدید، بر روی آیکن حساب کاربری در بالا سمت چپ کلیک کرده تا فهرستی برای شما باز شود. با لمس گزینه بارگذاری ویدیو، فیلم مد نظرتون رو آپلود کنید. در صورتی که با کامپیوتر وارد سایت آپارت شدید، پس از ساخت اکانت و وارد شدن به حساب کاربری تون، با کلیک بر روی دکمه بارگذاری ویدیو در بالا سمت چپ ویدیوی مد نظرتون رو آپلود کنید

      1. لیندا می گوید

        عاقا دمتون گرم. اومدم سوال بپرسم اتفاقی داخل کامنت ها جوابم رو پیدا کردم ?❤️

        1. چیکاو می گوید

          سلام لیندا عزیز
          از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . موفق باشید .

  13. کیوان می گوید

    آپارات خیلی محدود تر از یوتیوب هست اما خوبه انصافا
    میشه بگین فیلم هایی که از آپارات دانلود میکنم رو چجوری ادیت کنم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای ویرایش فیلم اندروید برنامه های مختلفی در کافه ازار موجود هست . ما در یک مقاله بهترین ویرایشگر های فیلم اندروید رو جمع آوری کردبم . به نظرم به مقاله سر بزنید تا اپلیکیشن ادیت فیلم مورد نظر خودتون رو پیدا کنید .
      بهترین برنامه های ویرایش اندروید چیست ؟

  14. Yasi می گوید

    سلام ممنونم مقالتون عالی بود لطفا درباره قابلیت های جدید آپارات هم بنویسید. متشکرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      حتما در آپدیت های جدید مقاله ، قابلیت های جدید آپارات رو هم اضاف خواهیم کرد دوست عزیز .

  15. زمرد می گوید

    سلام ممنونم بابت مقاله خوبتون درباره آپارات. لطفا آموزش دانلود ویدئو از یوتیوب رو هم بگذارید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای آموزش دانلود فیلم از یوتیوب به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/06/13/download-from-youtube/