5 ترفند کاربردی یوتیوب برای بهبود تجربه کاربری را بشناسید

سرویس به اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب دومین وبسایت پرطرفدار دنیا پس از گوگل است که بزرگترین شاخه گوگل است که در قسمت ابزار های این وبسایت نیز دیده می شود. یوتیوب در واقع بزرگترین سرویس به اشتراک گذاری ویدیو در کل دنیا است که در سال 2005 به وجود آمد. در این مطلب قصد داریم تا چند ترفند یوتیوب را به شما آموزش دهیم. همراه رسانه چیکاو باشد.

ترفند پاکسازی محیط کاربری یوتیوب

اگر از این سرویس  استفاده کردید متوجه شلوغی محیط کاربری آن می شوید. نسخه وب آن به واسطه طراحی که دارد، بسیار شلوغ و آزار دهنده است. برای کمک به بهتر شدن رابط کاربری  می توانید از نسخه TV آن استفاده کنید. تنها کافی است به آدرس youtube.com/tv مراجعه کنید.

نمایش ویدیو ها در حالت آهسته

شاید بخواهید ویدیویی را در یوتیوب با دقت بالایی بررسی کنید ولی سرعت آن بالاست کافی است تا مطابق تصویری که در زیر قرار دارد بر روی آیکن چرخدنده کلیک  کرده و سرعت پخش را تغییر دهید. برای کم کردن سرعت از دو گزینه 0.5 و 0.25 استفاده کنید.

ترفند یوتیوب جست و جوی سریع تر ویدیو ها

اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، بدون اینکه youtue را باز کنید فقط غخعفعذث.زخئ را در کادر بالای مرورگر وارد کنید سپس دکمه TAB  را لمس کنید. پس از اینکه دکمه تب را زدید عبارت مورد نظر را وارد کنید تا در این شبکه جست و جو کند و لیست نتایج جست و جو در یوتیوب را مشاهده کنید.

نمایش متن در ویدیو ها

اگر در حال مشاهده ویدیویی در یوتیوب هستید، جهت پیدا کردن لیریک یا همان متن آهنگ نیازی به باز کردن تب جدید در مرورگر نیست. با افزونه Musixmatch Lyrics for youtube که مخصوص مرورگر کروم است می‌توانید شعر مربوطه را به صورت خودکار در زیر ویدیو در حال پخش مشاهده کنید.

فعال سازی حالت تاریک (Dark Mode)

خب این روزها سایت ها و اپلیکیشن های متعددی را می توان دید که از حالت تاریک استفاده می کند. به تازگی نیز حالت تاریک طرفداران بیشتری پیدا کرده است. برای استفاده از این قابلیت، پس از ورود به نسخه جدید، روی پروفایل خود در گوشه بالا و راست صفحه کلیک کرده و سپس روی Dark Theme کلیک کنید. در نهایت نیز Dark Theme را فعال نمایید.

کلید های پیشفرض در یوتیوب در کامپیوتر

اگر با کامپیوتر یوتیوب را باز می کنید می توانید با فشردن دکمه j در هنگام تماشای فیلم آن را تا 10 ثانیه به عقب برگردانید و برای 10 ثانیه به جلو رفتن از دکمه L استفاده کنید. همچنین برای بی‌صدا کردن و یا فعال کردن صدای فیلم، کلید M را فشار دهید.

لیست ترفند های یوتیوب به روز رسانی خواهد شد. علاوه بر این ما مقاله ای در زمینه نصب خودکار برنامه بازار را برای شما آماده کرده ایم که مطمئنا برای شما مفید خواهد بود. شما می توانید آخرین نسخه برنامه یوتیوب را از طریق باکس دانلود زیر دریافت کنید.

یوتیوب

قیمت: رایگان

سازنده: گوگل

سیستم عامل: اندروید

حجم: 20 مگابایت

 

 

امتیاز دهید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.