متا اپلیکیشن مستقل مسنجر برای دسکتاپ را متوقف میکند

Meta اعلام کرده است که اپلیکیشن مستقل Messenger برای ویندوز و مک را تعطیل میکند. این اقدام با هدف سادهسازی پشتیبانی از ابزارها و اپلیکیشنهای مختلف این شرکت انجام میشود و احتمالاً تأثیر بزرگی روی کاربران نخواهد داشت.
جزئیات تعطیلی
طبق گزارش Appleinsider، صفحه کمک Meta برای اپلیکیشنهای دسکتاپ Messenger اکنون توضیحاتی درباره بازنشستگی این برنامهها و گزینههای جایگزین ارائه میدهد.
Meta میگوید:
«اپلیکیشن Messenger برای مک در حال بازنشستگی است. پس از این بازنشستگی، امکان ورود به این اپلیکیشن وجود نخواهد داشت و بهطور خودکار به وبسایت فیسبوک برای پیامرسانی هدایت میشوید.»
کاربران دسکتاپ بهزودی اعلان دروناپلیکیشنی درباره فرآیند بازنشستگی دریافت خواهند کرد و پس از آن، ۶۰ روز فرصت خواهند داشت تا از اپلیکیشن استفاده کنند قبل از اینکه حذف شود.
پس از پایان این مدت، دسترسی به اپلیکیشن Messenger برای مک مسدود خواهد شد و Meta کاربران را تشویق میکند اپلیکیشن را حذف کنند، زیرا دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
ذخیره تاریخچه چت
Meta اعلام کرده که در صورتی که ذخیره امن فعال شده باشد و یک PIN برای اپلیکیشن دسکتاپ تنظیم کرده باشید، تاریخچه چت شما حفظ خواهد شد. اکثر مکالمات شما همچنان در نسخه وب یا اپلیکیشن موبایل در دسترس خواهند بود، اما بهروزرسانی تنظیمات ذخیرهسازی توصیه میشود.
سابقه اپلیکیشن دسکتاپ
نسخه دسکتاپ Messenger در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و هدف اصلی آن تسهیل ارتباطات در دوران COVID-19، بهویژه از طریق تماس ویدیویی بود. در آن زمان، تماسهای ویدیویی در Messenger و WhatsApp بیش از دو برابر شد و محبوبیت Zoom نیز بهطور قابل توجهی افزایش یافت.
با این حال، پس از گذشت زمان، ابزارهای تماس ویدیویی محبوبیت خود را تا حدی از دست دادهاند و اپلیکیشنهای دسکتاپ Meta استفاده چندانی نداشتهاند.
پیامد برای کاربران
با حذف این اپلیکیشنها، کاربران همچنان قادر خواهند بود از ابزارهای پیامرسان Meta روی دسکتاپ استفاده کنند، اما دیگر اپلیکیشن اختصاصی نخواهند داشت. ورود به حساب کاربری فیسبوک همچنان امکان دسترسی به چتها و ارسال پیامها از طریق کامپیوتر را فراهم میکند.
بنابراین، از نظر عملکرد تغییر بزرگی رخ نمیدهد، اما افرادی که به استفاده از این اپلیکیشنهای دسکتاپ عادت کردهاند، ممکن است کمی تحت تأثیر قرار بگیرند.




