اپل در کنفرانس جهانی WWDC 2024 چه ویژگی هایی معرفی کرد؟

در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) 2024، اپل از iOS 18 با مجموعه ای از ویژگی های جدید رونمایی کرد. iOS 18 گزینه‌های سفارشی‌سازی جدید، بزرگترین طراحی مجدد اپلیکیشن Photos، Apple Intelligence و بسیاری موارد دیگر را معرفی می‌کند.

بیایید نگاهی به تمام ویژگی های اصلی جدیدی که iOS 18 ارائه می دهد بیندازیم.

بررسی ویژگی های اصلی جدید معرفی شده در کنفرانس WWDC 2024

گزینه های سفارشی سازی جدید

iOS 18 گزینه های سفارشی سازی جدیدی را برای صفحه اصلی، صفحه قفل و مرکز کنترل معرفی می کند. کاربران می‌توانند برنامه‌ها و ویجت‌ها را در هر نقطه از صفحه اصلی، از جمله بالای داک، مرتب کنند و جلوه‌های تیره یا رنگی را روی نمادها و ویجت‌ها اعمال کنند یا آنها را بزرگ‌تر کنند.

مرکز کنترل بازطراحی شده دسترسی سریع‌تری به کنترل‌های پرکاربرد ارائه می‌دهد، اجازه می‌دهد تا کنترل‌های برنامه شخص ثالث را اضافه کند، و به کاربران امکان می‌دهد طرح‌بندی و اندازه کنترل‌ها را سفارشی کنند.

با iOS 18، کنترل های Lock Screen را می توان به طور کامل تغییر داد یا حذف کرد، و دکمه Action در مدل های iPhone 15 Pro دسترسی سریع به کنترل ها را از گالری امکان پذیر می کند.

iOS 18 Apple Intelligence را معرفی می کند، سیستم هوش شخصی برای iPhone، iPad و Mac که قدرت مدل های مولد را با زمینه شخصی ترکیب می کند. Apple Intelligence راه‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌کند تا نوشتار خود را بهبود بخشند و ارتباط مؤثرتری برقرار کنند.

ابزارهای جدید نوشتن در سراسر سیستم که در iOS 18 ساخته شده است به کاربران امکان می دهد متن را در برنامه هایی مانند Mail و Notes بازنویسی، تصحیح و خلاصه کنند.

Image Playground به ایجاد سریع تصاویر متحرک، مصور یا طرح دار در برنامه ها اجازه می دهد.

Photos’ Memories خطوط داستانی را از توضیحات کاربر ایجاد می کند و ابزار Clean Up حواس پرتی پس زمینه را حذف می کند.

این شرکت گفت: «اپل با محاسبات ابری خصوصی، استاندارد جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی در هوش مصنوعی تعیین می‌کند، با توانایی انعطاف‌پذیری و مقیاس‌بندی ظرفیت محاسباتی بین پردازش روی دستگاه و مدل‌های بزرگ‌تر مبتنی بر سرور که بر روی سرورهای سیلیکونی اختصاصی اپل اجرا می‌شوند».

علاوه بر این، ChatGPT با Siri و ابزارهای نوشتن در سراسر سیستم در سراسر پلتفرم‌های اپل ادغام شده است و تخصص و قابلیت‌های درک تصویر و اسناد را به طور یکپارچه و بدون نیاز به جابجایی بین ابزارها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برنامه رمزهای عبور

iOS 18 یک برنامه رمز عبور جدید را معرفی می کند. این برنامه جدید دسترسی به رمزهای عبور، کلیدهای عبور، رمزهای عبور Wi-Fi و کدهای تأیید را ساده می کند. همچنین به کاربران در مورد نقاط ضعف رایج، مانند گذرواژه‌هایی که به راحتی حدس زده می‌شوند یا دوباره استفاده می‌شوند، و مواردی که در نشت داده‌های شناخته شده یافت می‌شوند، هشدار می‌دهد.

برنامه عکس های بازطراحی شده

Photos بزرگترین طراحی مجدد خود را دریافت می کند که دارای یک نمای واحد ساده شده با شبکه ای آشنا و مجموعه هایی با موضوع جدید است که نیازی به سازماندهی دستی ندارند. کاربران می توانند مجموعه های مورد علاقه خود را برای دسترسی آسان پین کنند. نمای چرخ و فلک جدید افراد، حیوانات خانگی و مکان‌های مورد علاقه را برجسته می‌کند و روزانه به‌روزرسانی می‌شود.

پخش خودکار محتوا، مرور را زنده می‌کند، و برنامه قابل تنظیم است و به کاربران امکان می‌دهد مجموعه‌ها را سازماندهی و پین کنند و نمای چرخ و فلک را شخصی‌سازی کنند تا آنچه برایشان مهم است را مشخص کند.

به روز رسانی به iMessage

iMessage در iOS 18 جلوه های متنی جدیدی را معرفی می کند که به کاربران امکان می دهد حروف، کلمات، عبارات یا ایموجی ها را متحرک کنند. کاربران می توانند متن را با حروف برجسته، زیر خط، مورب و خط خطی قالب بندی کنند و Tapbacks را به هر شکلک یا برچسبی گسترش دهند. همچنین، با به روز رسانی، اکنون می توان پیام ها را برای بعدا برنامه ریزی کرد.

این برنامه از RCS برای رسانه های بهتر و پیام های گروهی با دستگاه های غیر اپل پشتیبانی می کند. همچنین، iOS 18 پیام‌ها را از طریق ماهواره برای مواقعی که اتصالات تلفن همراه و Wi-Fi در دسترس نیستند، معرفی می‌کند.

به روز رسانی سافاری

با iOS18، Safari راه آسان‌تری برای کشف اطلاعات در وب با ویژگی‌های برجسته و تجربه Reader بازطراحی شده ارائه می‌کند. با استفاده از یادگیری ماشینی، سافاری می‌تواند اطلاعات کلیدی یک صفحه وب را نشان دهد. برای مثال، کاربران می‌توانند خلاصه‌ای را برای دریافت اصل مقاله، مشاهده سریع مکان یک رستوران و موارد دیگر مرور کنند.

Reader برای ارائه راه‌های بیشتری برای لذت بردن از مقالات بدون حواس‌پرتی، با خلاصه و فهرست مطالب برای مقالات طولانی‌تر، دوباره طراحی شده است.

ویژگی های جدید حریم خصوصی

iOS 18 کنترل کاربر را با ابزارهایی برای مدیریت نمایان بودن برنامه، اشتراک‌گذاری مخاطب و اتصالات لوازم جانبی افزایش می‌دهد. کاربران می‌توانند برنامه‌ها را در یک پوشه امن قفل یا مخفی کنند و اطمینان حاصل کنند که محتوای خصوصی از جستجو و اعلان‌ها پنهان می‌ماند. مخاطبین خاص را می‌توان با برنامه‌ها به اشتراک گذاشت و توسعه‌دهندگان می‌توانند لوازم جانبی شخص ثالث را بدون افشای دستگاه‌های دیگر در شبکه، حفظ حریم خصوصی و ساده‌سازی جفت‌سازی متصل کنند.

دسترسی

نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 18 در حال حاضر از طریق برنامه توسعه‌دهنده اپل به آدرس developer.apple.com در دسترس است و نسخه بتای عمومی از طریق برنامه نرم‌افزار بتا اپل ماه آینده در beta.apple.com در دسترس خواهد بود.

iOS 18 پاییز امسال به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان برای iPhone Xs و نسخه‌های جدیدتر در دسترس خواهد بود.

Apple Intelligence به‌عنوان بخشی از iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia پاییز امسال به‌صورت بتا در iPhone 15 Pro، iPhone 15 Pro Max، و iPad و Mac با M1 و نسخه‌های جدیدتر، با Siri و زبان دستگاه روی انگلیسی ایالات متحده تنظیم شده است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.