تمام ویژگی‌هایی که اپل در WWDC 2024 به نمایش گذاشت، در دستگاه‌های گلکسی وجود دارد!

دقایقی پیش اپل یکی از طولانی ترین رویدادهای WWDC خود را به پایان رساند. این شرکت ده‌ها ویژگی جدید را به نمایش گذاشت که در حال ارائه به رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی خود است.

بسیاری از این ویژگی‌ها، از جمله ویژگی‌هایی که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند و آنهایی که نیستند، در حال حاضر در دستگاه‌های Galaxy در دسترس هستند.

در اینجا لیستی از تمام ویژگی‌های اصلی اعلام شده توسط اپل در WWDC 2024 است که در تلفن‌ها و تبلت‌های گلکسی در دسترس هستند.

فهرست ویژگی‌های iOS 18 و iPadOS 18 که اپل از سامسونگ کپی کرده است

  1. ویرایش تصویر پیشرفته

به لطف قدرت هوش مصنوعی، می‌توانید اشیاء و سوژه‌های ناخواسته را از عکس‌های خود در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های Galaxy خود حذف کنید. همین ویژگی امروز توسط اپل در رویداد اصلی WWDC 2024 معرفی شد.

  1. تغییر رنگ آیکون های برنامه

اپل ویژگی‌های سفارشی‌سازی بزرگی را با iOS 18 و iPadOS 18 معرفی کرد. کاربران می‌توانند رنگ نمادهای برنامه را با انتخاب رنگ دلخواه خود تغییر دهند. این ویژگی چند سالی است که در گوشی ها و تبلت های سامسونگ به صورت Color Palette وجود دارد.

  1. ضامن تنظیم سریع قابل ویرایش

یکی از ویژگی‌های بزرگ سفارشی‌سازی که اپل در WWDC 2024 معرفی کرد، امکان ایجاد چندین صفحه در مرکز کنترل و امکان تغییر موقعیت کلیدهای تنظیم سریع و سایر عناصر است. این ویژگی سالهاست که در گوشی های سامسونگ وجود دارد.

  1. حالت بازی

حالت بازی در iOS 18 و iPadOS 18 فعالیت پس‌زمینه را به حالت تعلیق در می‌آورد تا نرخ فریم بازی بهتری را ارائه دهد و حواس‌پرتی ناشی از اعلان‌ها را کاهش می‌دهد. سامسونگ از طریق Game Booster و حالت اولویت آن نیز همین ویژگی ها را دارد.

این ویژگی در گوشی های سامسونگ به طور خودکار تنظیمات بازی را متناسب با دستگاه و استفاده شما بهینه می کند. حالت اولویت به شما امکان می دهد تماس های دریافتی و سایر اعلان ها را پنهان کنید تا تمرکز خود را بر روی گیم پلی خود بهبود ببخشید.

  1. پنهان کردن برنامه ها از کشوی برنامه

سامسونگ سال‌هاست که این امکان را دارد که برنامه‌ها و بازی‌ها را از صفحه اصلی گوشی‌های گلکسی مخفی کند. اپل آن را با iOS 18 و iPadOS 18 معرفی کرده است.

  1. صفحه اصلی با فضاهای خالی

این یکی از اساسی ترین ویژگی هایی است که در گوشی ها و تبلت های اندرویدی سامسونگ و سایر برندها وجود داشته است. اپل این ویژگی را امسال معرفی کرد.

با iOS 18 و iPadOS 18، کاربران می‌توانند آیکون‌های برنامه‌ها را به دلخواه مرتب کنند و در هر نقطه‌ای از صفحه، فضاهای خالی باقی بگذارند.

  1. سفارشی سازی صفحه قفل

سامسونگ به شما امکان می دهد میانبرهای چپ و راست را روی صفحه قفل تغییر دهید. به عنوان مثال، می توانید هر برنامه یا عملکرد برنامه را از برنامه های سهام یا برنامه های شخص ثالث انتخاب کنید. اپل این ویژگی را با iOS 18 و iPadOS 18 معرفی کرده است.

  1. مدیریت رمز عبور

Samsung Wallet مدیریت رمز عبور را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد اعتبار ورود به سیستم را برای برنامه ها، حساب های ایمیل و سایر خدمات آنلاین خود ذخیره کنید. در حالی که اپل سال ها یک مدیر رمز عبور اولیه در قالب Apple Keychain دارد، اما به یک مدیر رمز عبور کامل به نام Passwords با iOS 18 و iPadOS 18 فارغ التحصیل شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد اپلیکیشن رمزهای عبور اپل از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است و به شما امکان می‌دهد رمزهای عبور را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین از طریق برنامه iCloud در ویندوز در دسترس خواهد بود. این چیزی است که کیف پول سامسونگ ارائه نمی دهد.

  1. تصحیح متن و پیشنهادات لحن زبان

اپل با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و یادگیری ماشینی (ML) راهی را برای تصحیح اسناد، ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و پیام‌های متنی معرفی کرد. همچنین پیشنهادات سبک نوشتن را با iOS 18 و iPadOS 18 معرفی کرد.

سامسونگ اوایل امسال ویژگی مشابهی را برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی با رابط کاربری One UI 6.1 معرفی کرد. این در اکثر دستگاه های گلکسی رده بالا که چند سال پیش منتشر شده اند در دسترس است.

  1. پشتیبانی RCS برای پیام

گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ چند سالی است که از RCS پشتیبانی می‌کنند و این ویژگی در آیفون‌های دارای iOS 18 در دسترس خواهد بود. اکنون آیفون‌ها برچسب RCS را در قسمت پیام‌رسانی در برنامه پیش‌فرض Messages در iOS 18 نشان می‌دهند.

گوشی های هوشمند اپل بالاخره قادر به ارسال و دریافت تصاویر و ویدیوهای باکیفیت از گوشی های اندرویدی خواهند بود. سایر ویژگی‌های پیام‌رسانی مدرن، مانند برچسب‌ها و نشانگرهای تایپ، زمانی که کاربر آیفون با کاربر اندروید صحبت می‌کند نیز در دسترس خواهد بود.

  1. ادغام یادآورها با تقویم

iOS 18 و iPadOS 18 اکنون می توانند یادآورهای ایجاد شده در برنامه Reminders را در برنامه تقویم سهام نشان دهند. این قابلیت توسط سامسونگ در گوشی ها و تبلت های گلکسی با آپدیت One UI 6.0 معرفی شد.

  1. خلاصه کردن مقالات در وب

با One UI 6.1، سامسونگ توانایی خلاصه کردن مقالات و صفحات وب را از طریق مرورگر وب اینترنت سامسونگ به ارمغان آورد. همین ویژگی اکنون در مرورگر وب سافاری در دستگاه‌های اپل دارای iOS 18 و iPadOS 18 در دسترس است.

در حالی که اپل بسیاری از ویژگی‌های سامسونگ را روی گوشی‌ها و تبلت‌های خود کپی کرده است، سازنده آیفون توانسته با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سریع‌تر به عقب بیفتد.

برخی از ویژگی های هوش مصنوعی اپل پیشرفته تر از ویژگی های سامسونگ هستند. برای مثال، Genmoji (ایجاد کننده ایموجی های سفارشی با هوش مصنوعی)، استخراج داده های مهم از ایمیل ها و پیام ها، و Image Playground (یک تولید کننده تصویر با استفاده از هوش مصنوعی ژنرال) بسیار چشمگیر هستند.

امیدواریم سامسونگ بتواند با به‌روزرسانی One UI 7.0 به این ویژگی‌ها برسد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.