سامسونگ می تواند ماه آینده برنامه های خود را برای تراشه های 1 نانومتری اعلام کند

Samsung Foundry می تواند برنامه های خود را برای تراشه های 1 نانومتری ماه آینده در رویداد SAFE Forum خود در ایالات متحده اعلام کند. به گفته رسانه‌های تایوانی، انتظار می‌رود این شرکت کره‌جنوبی نیز برنامه‌های تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را در این رویداد اعلام کند.

سامسونگ می تواند تولید تراشه های 1 نانومتری را از سال 2026 آغاز کند

Samsung Foundry مجمع سالانه SAFE خود را در سیلیکون ولی، ایالات متحده آمریکا از 12 تا 13 ژوئن برگزار می کند. در طول این رویداد، انتظار می رود که برنامه های خود را برای تولید انبوه تراشه های 1 نانومتری و 2 نانومتری اعلام کند. به گفته رسانه ها، سامسونگ قصد دارد تولید تراشه های 1 نانومتری خود را تا یک سال پیش ببرد. قرار بود تراشه های 1 نانومتری آن در سال 2027 به مرحله تولید برسند. با این حال، به نظر می رسد این شرکت تصمیم گرفته است که این برنامه ها را به سال 2026 موکول کند.

این شرکت کره جنوبی در تلاش است تا از رقیب خود TSMC در تولید نیمه هادی پیشرو باشد. با این حال، برنامه های این شرکت جواب نداده است. به دلیل مشکلات گرما و کارایی در تراشه های 4 و 5 نانومتری سامسونگ، کوالکام برای اکثر تراشه های گوشی های هوشمند خود به TSMC روی آورد.

سامسونگ انتظار داشت با فرآیند 3 نانومتری خود، که از معماری ترانزیستور Gate All Around (GAA) استفاده می کند، مشکلات گرما و کارایی را حل کند.

این شرکت تولید انبوه تراشه‌های 3 نانومتری را در ژوئن 2022 آغاز کرد، اما به دلیل مشکلات مربوط به بازده، هیچ مشتری بزرگی برای تراشه‌ها پیدا نکرد. بازده به درصد تراشه های قابل استفاده ای اطلاق می شود که در مقایسه با تمام تراشه های تولید شده، تست کیفیت را پشت سر گذاشته اند.

چه زمانی باید از سامسونگ انتظار تراشه های 3 نانومتری داشته باشیم؟

انتظار می رود Exynos W1000 سامسونگ اولین تراشه موبایلی باشد که با استفاده از فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry تولید می شود. احتمالاً در سری گلکسی واچ 7 که در جولای 2024 معرفی خواهند شد استفاده خواهد شد. اگزینوس 2500 می تواند دومین تراشه 3 نانومتری سامسونگ باشد و احتمالاً در گلکسی S25 که در اوایل سال 2025 عرضه می شود، معرفی خواهد شد.

TSMC تولید تراشه های 2 نانومتری را در سال 2025 آغاز می کند

TSMC از معماری ترانزیستور GAA در گره فرآیند 2 نانومتری خود استفاده می کند. وی ژجیا، مدیر عامل TSMC ادعا کرده است که انتظار می رود تقاضا برای تراشه های 2 نانومتری بیشتر از تراشه های 3 و 5 نانومتری باشد.

این شرکت قصد دارد ظرفیت تولید 3 نانومتری خود را سه برابر کند، اما حتی در آن زمان، TSMC انتظار دارد که قادر به انجام تمام سفارشات تراشه های مشتریان خود نباشد.

انتظار می رود بیشتر ظرفیت تولید تراشه های 2 نانومتری TSMC توسط اپل برای نسل بعدی تراشه های سری A و M برای آیفون، آی پد و مک استفاده شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.