سامسونگ بیکسبی را با هوش مصنوعی مولد ChatGPT ارتقا می دهد

سامسونگ گلکسی AI، مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی و Generative AI را با گلکسی S24 در اوایل سال جاری معرفی کرد.

هفته گذشته، بیشتر این ویژگی‌ها به پرچمداران قدیمی‌تری مانند Galaxy S23 با به‌روزرسانی One UI 6.1 رسید. در حالی که مردم انتظار داشتند که هوش مصنوعی مولد قدرت بیکسبی را نیز تامین کند، این اتفاق نیفتاد. با این حال، طبق یک گزارش جدید، به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

بیکسبی در آینده هوشمندهای هوش مصنوعی مولد ChatGPT را دریافت خواهد کرد

یکی از مدیران بلندپایه سامسونگ الکترونیکس به CNBC فاش کرد که بیکسبی از قابلیت‌های چت بات مانند ChatGPT بهره می‌برد که توسط هوش مصنوعی Generative ارائه می‌شود.

وون جون چوی، معاون اجرایی سامسونگ MX، گفت: «با ظهور فناوری هوش مصنوعی و LLM (مدل زبان بزرگ)، من معتقدم که باید نقش Bixby را دوباره تعریف کنیم تا بیکسبی بتواند به Generative مجهز شود. هوش مصنوعی و در آینده هوشمندتر شوید.»

بیکسبی با گلکسی اس 8 در سال 2017 معرفی شد و بی نظیر بود. این می تواند بسیاری از کارها را انجام دهد، مانند تغییر تنظیمات گوشی و انجام اقدامات پیشرفته در داخل برنامه های سهام سامسونگ.

با این حال، سامسونگ موضع خود را تغییر داد و سعی کرد آن را بیشتر شبیه به الکسا و گوگل اسیستنت کند. از منحنی عقب افتاد و خیلی زود توسط اکثر کاربران فراموش شد. اکنون، به نظر می رسد که سامسونگ با کمک هوش مصنوعی و LLM آن را بهبود می بخشد. با این حال، این شرکت هیچ جزئیات خاصی را فاش نکرده است.

گوگل قبلا Gemini، ربات چت هوش مصنوعی مبتنی بر LLM را برای گوشی های پیکسل و گلکسی در برخی بازارها منتشر کرده است. ChatGPT تقریباً برای همه گوشی‌های هوشمند نیز در دسترس است و به نظر می‌رسد که سامسونگ بار دیگر پشت سر گذاشته است.

این مدل هوش مصنوعی خود را به نام Samsung Gauss عرضه کرده است و برخی از ویژگی های Galaxy AI توسط آن تامین می شود. می‌تواند از همین مدل برای تامین انرژی بیکسبی در آینده استفاده کند.

سامسونگ قبلاً روشن کرده است که Bixby و Galaxy AI با هم وجود خواهند داشت و Bixby و SmartThings در آینده با هوش مصنوعی بهبود خواهند یافت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.