5 راه برای شخصی سازی و استفاده حرفه‌ای از ChatGPT

پاسخ‌های ChatGPT را برای اطمینان از ایمنی و مناسب بودن برای کودکان، شخصی کنید. محدودیت های سنی و محتوایی را مشخص نمایید. دستورالعمل های قالب بندی را برای پاسخ های ثابت ارائه دهید. واحدها، ترتیب مرتب سازی و سایر جزئیات قالب بندی را مشخص کنید.

برنامه ChatGPT را برای پاسخ دادن به رویدادهای خاص یا واکشی داده ها از وب سایت ها برنامه ریزی کنید. سفارشی کردن اقدامات بر اساس شرایط یا نیازهای خاص.

چت جی پی تی به طور سنتی با شخصی سازی و ثبات حافظه مبارزه می کند. برای رفع این مشکل، OpenAI دستورالعمل های سفارشی را برای هر کاربر، رایگان یا پولی معرفی کرد.

هر کسی می‌تواند از ویژگی دستورالعمل سفارشی چت جی پی تی برای شخصی‌سازی پاسخ‌هایی که از چت جی پی تی دریافت می‌کند استفاده کند، در حالی که مطمئن شود دستورالعمل‌ها در تمام جلسات چت استفاده می‌شوند، و چند روش مختلف برای استفاده از آنها وجود دارد.

قوانین ایمنی و محدودیت سنی را مشخص کنید

می‌توانید از ویژگی دستورالعمل‌های سفارشی چت جی پی تی برای تعیین قوانین ایمنی برای حساب خود یا موارد استفاده شده توسط خردسالان استفاده کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزندتان هنگام استفاده از چت جی پی تی ایمن است، می‌توانید از دستورالعمل‌های سفارشی برای ایجاد پاسخ‌های مناسب برای کودکان زیر X سال استفاده کنید، جایی که X سن فرزندتان است. همچنین اگر موضوعات خاصی وجود دارد که می‌خواهید ChatGPT از آن جلوگیری کند، می‌توانید جزئیات بیشتری کسب کنید که ممکن است لزوماً برای آن سن نامناسب نباشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید فرزندتان را از اعتیاد به بازی‌های ویدیویی دور کنید، می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید از ارائه دستورالعمل‌ها یا نکاتی برای بازی‌های ویدیویی خودداری کند. نکته کلیدی این است که بسیار واضح و مشخص در جزئیات اینکه چه نوع محتوایی باید اجتناب شود یا محدود شود. به ChatGPT یادآوری کنید تا در آن محدوده های تعریف شده به طور مفید پاسخ دهد. آزمایش دستورالعمل‌ها با ورودی‌های نمونه تضمین می‌کند که چت جی پی تی مطابق با آنچه در نظر گرفته شده است، مطابقت دارد.

قوانین قالب بندی را مشخص کنید

یکی دیگر از راه های مفید برای استفاده از دستورالعمل های سفارشی چت جی پی تی، ارائه دستورالعمل های قالب بندی برای پاسخ های آن است. این می‌تواند یک جفت کلید-مقدار یا یک الگوی قالب‌بندی اولیه برای چت جی پی تی باشد تا از قالب‌بندی پاسخ‌ها در جلسات چت شما اطمینان حاصل کند و نیاز به دستورالعمل‌های قالب‌بندی مکرر در هر درخواست را از بین ببرد. همچنین یک فرصت عالی برای تعیین اولویت خود در واحدهای اندازه گیری، واحد پول، ترتیب مرتب سازی، فرمت تاریخ، یا هر جزئیات قالب بندی دیگری که می خواهید چت جی پی تی به آن پایبند باشد.

برنامه چت جی پی تی را برای پاسخگویی به رویدادهای خاص برنامه ریزی کنید

فیلد دستورالعمل سفارشی مکان خوبی برای برنامه‌نویسی ChatGPT است تا به برخی رویدادها به روش‌های خاصی پاسخ دهد. با استفاده از زبان طبیعی، می‌توانید عملی را مشخص کنید که می‌خواهید چت جی پی تی زمانی که رویداد خاصی رخ می‌دهد در حالی که از ربات چت هوش مصنوعی خواسته می‌شود، انجام دهد.

یک مثال خوب می تواند یک رزومه باشد. به جای ارائه چت جی پی تی با جزئیات حرفه ای خود هر زمان که می خواهید رزومه بنویسید، ChatGPT به طور خودکار اطلاعات حرفه ای شما را جمع آوری می کند و رزومه شما را پر می کند. البته، همیشه نباید رزومه باشد. این می تواند هر چیزی باشد، مانند نامه پوششی، ایمیل، پیشنهاد، و غیره. همچنین، همیشه نباید یک پیوند باشد، زیرا می توانید با اقدامات سفارشی خود خلاق شوید.

سبک نوشتن خود را مشخص کنید

در حالی که قادر به تولید نوشتار با کیفیت است، نوشته‌های چت جی پی تی اغلب فاقد صدای شخصی و سبک ثابت هستند. اگر از چت جی پی تی عمدتاً یا اغلب برای ایجاد نوشته‌ها استفاده می‌کنید و به ربات چت برای حفظ یک سبک ثابت در تمام جلسات نیاز دارید، دستورالعمل‌های سفارشی ممکن است راه حل شما باشد.

می‌توانید دستورالعمل‌های ساده‌ای را در قسمت دستورالعمل‌های سفارشی ارائه دهید تا چت جی پی تی سبک نوشتاری شما را بپذیرد، از جمله سرعت، انتخاب کلمات و لحن. چگونه؟ با چسباندن یک کپی از یک یا چند نوشته که سبک نوشتاری ترجیحی شما را نشان می‌دهد، شروع کنید و از ChatGPT بخواهید که نقشه ترجیحی شخصی را استخراج کند. در اینجا یک درخواست برای کمک به شما برای دستیابی به آن وجود دارد:

نتایج را کپی کنید و آنها را در قسمت دوم ویژگی دستورالعمل سفارشی قرار دهید.

ارائه داده برای پاسخ های شخصی

در حالی که دستورالعمل‌های سفارشی می‌توانند برای دستیابی به اهداف پیچیده مورد استفاده قرار گیرند، این دستورالعمل‌ها اساساً برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شما و پاسخ‌گویی به نیازهای شما طراحی شده‌اند. شما می توانید پارامترهای خاصی مانند حرفه، آلرژی یا سطح تحصیلات و تخصص خود را در زمینه خاصی تعریف کنید. به این ترتیب، پاسخ‌های سفارشی‌شده‌ای دریافت خواهید کرد که با حرفه، محدودیت‌های غذایی (به استثنای مواد آلرژی‌زا در دستور العمل‌ها)، یا پس‌زمینه آموزشی همسو هستند تا اطمینان حاصل شود که هر زمان که به دنبال اطلاعات یا راهنمایی هستید، توضیحات متناسب با سطح درک شما هستند.

جمع بندی

به طور پیش فرض، بدون در نظر گرفتن موضوع، پاسخ های چت جی پی تی واقعاً چشمگیر هستند. با این حال، پاسخ های کلی آن ممکن است همیشه با نیازهای منحصر به فرد شما مطابقت نداشته باشد. با کمی خلاقیت و تلاش، می‌توانید دستورالعمل‌های سفارشی را برای اطمینان از تعاملات شخصی‌شده و سازگار با نیازها و ترجیحات منحصربه‌فرد آن‌ها به کار بگیرید. به تجربه عمومی چت جی پی تی بسنده نکنید. کنترل را در دست بگیرید و آن را سفارشی کنید تا به شما خدمات بهتری ارائه دهد.
امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.