طراحی گرافیک با پاورپوینت؛ روشی ساده و جذاب

آیا می توان برای انجام برخی کارهای گرافیکی، به جای فتوشاپ از پاورپوینت استفاده کرد؟ بله طراحی گرافیک با پاورپوینت روشی بسیار ساده است که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند. در واقع شما قادر خواهید بود با همین ابزار، که اکثرمان هم در حال حاضر در اختیار داریم، به سادگی بسیاری از کارهای گرافیکی خود را انجام دهید. پس اگر تا الان فکر می کردید که تنها کاربرد پاورپوینت ساخت فایل های ارائه و پرزنتیشن است، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای طراحی گرافیک با پاورپوینت

  • پاورپوینت به راحتی در دسترس است.
  • استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ برای ویرایش یا ساخت تصاویر نیازمند مهارت‌های تخصصی است و آموزش آن نیز زمان بر است. اما یادگیری پاورپوینت بسیار راحت تر بوده و به مدت زمان بسیار کمتری نیاز دارد.
  • استفاده از پاورپوینت برای برخی کارهای گرافیکی پیشرفته و تخصصی و خاص محدودیت‌ دارد، اما برای پروژه‌های ساده تا نسبتا حرفه ای می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در ادامه این مقاله به برخی از این کاربردها نیز اشاره می کنیم.
  • با استفاده از پاورپوینت و امکانات جذاب و به علاوه محیط کاربری ساده آن، می‌توانید به راحتی طرح ها و تصاویر زیبا و حرفه ای ایجاد کنید، حتی اگر تازه‌کار هستید.

استفاده از پاورپوینت به جای فتوشاپ

شکی نیست که برای کارهای گرافیکی پیچیده‌تر و نیازمند به ویرایش تصاویر با دقت بالا، فتوشاپ گزینه بهتر و حرفه ای تری است. اما می‌توانید در بسیاری از مواقع به جای فتوشاپ، طراحی گرافیک با پاورپوینت انجام دهید.

برای مثال:

  • اگر همیشه برای بریدن بک گراند تصاویر یا حذف قسمتی از یک عکس، از فتوشاپ استفاده میکردید، بهتر است بدانید که این کار را می توانید به سادگی با پاورپوینت هم انجام دهید!
  • با پاورپوینت قادر خواهید بود تا به تصاویر خود، متن، شکل، آیکن و سایر عناصر گرافیکی دلخواهتان را اضافه کنید و سپس آن را با فرمت عکس ذخیره نمایید.
  • می توانید از ترکیب اشکال مختلف، تصاویر، دیاگرام ها، متون و غیره، تصاویر جدید و یونیک طراحی کنید. بسیاری از افراد طرح های اینفوگرافیک، کارت ویزیت، پوستر، محتوای تصویری شبکه های اجتماعی یا … خود را به سادگی با پاورپوینت طراحی می کنند.
  • می توانید به تصاویر یا المان های مختلف، افکت های جذاب بدهید.
  • و بسیاری موارد دیگر

برای طراحی با پاورپوینت به چه چیزی نیاز دارید؟

اول از همه باید پاورپوینت را روی کامپیوترتان نصب کنید. بهتر است از آخرین نسخه ها به ویژه 2019 به بعد استفاده کنید.

پس از نصب برنامه، برای شروع طراحی گرافیک با پاورپوینت باید آموزش کاربردی کار با پاورپوینت ببینید و بعد با تمرین و ایده پردازی قادر خواهید بود از این نرم افزار جذاب استفاده های فوق العاده ای داشته باشید.

کارهایی که می توانید با پاورپوینت انجام دهید

همانطور که گفتیم، پاورپوینت علاوه بر ارائه و ساخت اسلاید، برای کاربردهای دیگری نیز می‌تواند مفید باشد:

  • ویرایش تصاویر یا ساخت تصاویر جدید
  • طراحی کارت ویزیت و پوستر و بروشور
  • طراحی کاور پست و استوری برای پیج اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی
  • طراحی و ساخت انواع اینفوگرافیک با سایز و ابعاد مختلف
  • ساخت کلیپ یا موشن گرافیک
  • ساخت کاورهای یوتیوب
  • طراحی جلد کتاب
  • نمودار و نقشه

این تنها چند نمونه از کاربردهای غیر ارائه‌ای به منظور طراحی گرافیک با پاورپوینت هستند. بسته به نیاز و خلاقیت شما، می‌توانید از این نرم‌افزار برای کاربردهای مختلف دیگری نیز استفاده نمایید.

امکانات گرافیکی پاورپوینت

  1. اشکال جذاب: پاورپوینت ابزارهای زیادی برای ایجاد شکل‌ها از جمله مستطیل، دایره، خط و غیره را ارائه می‌دهد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید شکل‌های مختلفی را ایجاد کرده و آن‌ها را با رنگ‌ها و افکت‌های مختلف ویرایش کنید. حتی می توانید با ترکیب کردن آنها، اشکال جدید و خلاقانه بسازید. ابزار اسمارت آرت پاورپوینت نیز انواع مختلفی از دیاگرام ها و اینفوگرافی ها را در اختیار شما قرار می دهد.
  2. افزودن متن: می‌توانید نوشته های مورد نظر خود را با فونت‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف به تصاویر اضافه کنید.
  3. ابزار های ویرایش تصویر: پاورپوینت ابزار ها، فیلترها و افکت‌های مختلفی برای تصاویر ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود یا تغییر ظاهر تصاویر استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تصاویر را تار کرده یا رنگ کلی آن ها را تغییر دهید. همچنین می توانید درجه شارپ بودن، روشنایی، کانترست یا حتی میزان شفافیت آن ها را تنظیم کنید.
  4. ابزارهای سایه، انعکاس یا افکت های سه بعدی: با استفاده از این ویژگی ها می توانید المان ها را از ساده به حرفه ای تبدیل کنید یا به آن ها حالتی برآمده، فرورفته یا سه بعدی بدهید.
  5. می توانید تصاویر خلاقانه و چند تکه یا پازلی ایجاد کنید.
  6. انیمیشن های جذاب به عناصر بدهید و ترتیب و زمانبندی و تعیین حرکت‌های عناصر مختلف را تنظیم کنید.
  7. تصاویر سه‌بعدی: به کاربران این امکان را می‌دهد که اشیاء سه‌بعدی را به طرح اضافه کرده و انیمیشن‌های جذابی برای آن‌ها ایجاد کنند.
  8. طراحی هماهنگ با همه دستگاه‌ها
  9. حذف بک گراند یا قسمتی از عکس: با ویژگی remove background پاورپوینت می توانید زمینه یک عکس را حذف کرده و آن را به صورت یک عکس شفاف png ذخیره نمایید.

بنابراین با وجود این ابزارها و ویژگی های جذاب و کاربردی، می‌توانید به سادگی به طراحی گرافیک با پاورپوینت بپردازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.