کاربران گلکسی A52s ممکن است بدون تراشه اسنپدراگون وضعیت بهتری داشته باشند!

حتی اگر سامسونگ از تراشه‌های کوالکام رده بالا برای گوشی‌های پرچمدار پریمیوم خود استفاده می‌کند، امروزه تقریباً هیچ اثری از راه‌حل‌های اسنپدراگون در سری گلکسی A وجود ندارد. گلکسی A05s تنها گوشی A است که اخیراً از تراشه اسنپدراگون بهره می‌برد – از این رو «s» در نام آن است. با این حال، به نظر نمی رسد سامسونگ برنامه ای برای عرضه یک جانشین واقعی برای دستگاه های میان رده مانند گلکسی A52s داشته باشد.

گلکسی A52s سامسونگ یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده در سال‌های اخیر است که عمدتاً به دلیل تراشه Snapdragon 778G 5G است. این به گوشی کمک کرد تا در سال 2021 به بالاتر از کلاس وزنی خود برسد و طول عمر آن را به ارمغان آورد. بسیاری از مردم هنوز هم از آن استفاده می کنند، و به احتمال زیاد شما نیز از آن استفاده می کنید.

متأسفانه، گلکسی A52s و اسنپدراگون 778G در سال 2024 شروع به نشان دادن سن خود می کنند، زیرا این گوشی دیگر هیچ به روز رسانی اصلی اندروید را دریافت نخواهد کرد.

خوشبختانه، همانطور که قبلاً توضیح دادیم، به نظر می رسد که گلکسی A55 جدید سامسونگ به دلایل زیادی دنباله خوبی باشد. اما آیا A55 واقعاً دنباله «مناسب» است؟ آیا این نباید “A55s” باشد؟

در تئوری، بله. در دنیایی عالی که نام‌ها همیشه منطقی هستند، سامسونگ در حال حاضر روی گلکسی A55s کار می‌کند. البته، این گوشی تئوری عملاً هیچ شانسی برای وقوع ندارد، اما اگر این اتفاق بیفتد، چه؟ کدام تراشه اسنپدراگون را تکان می دهد؟ و آیا واقعا ارتقای گلکسی A52s بهتر از گلکسی A55 واقعی خواهد بود؟

آیا واقعیت نظری آنقدر عالی نیست؟

یک بار دیگر باید تاکید کنیم که هیچ مدرکی مبنی بر ساخت گلکسی A55s وجود ندارد. این صرفاً یک آزمایش فکری است که به ما امکان می دهد حدس بزنیم که یک A55s نظری در این دوره چگونه به نظر می رسد، و حتی اینکه آیا وجود آن قابل توجیه است یا خیر.

بنابراین، سوال بزرگ این است که این گلکسی A55s نظری از کدام تراشه استفاده می کند؟ این موضوع جای بحث دارد، اما شاید اسنپدراگون 778G قدیمی گلکسی A52s بهترین برابر با اسنپدراگون 7 نسل 3 مدرن باشد.

Snapdragon 7 Gen 3 چگونه با Exynos 1480 مقایسه می شود؟ خوب، در کمال تعجب، گلکسی A55 مجهز به تراشه اگزینوس 1480 و آنر 100 با تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 دارای امتیازهای قابل مقایسه در بنچمارک Geekbench هستند.

یکی از افتخارات Snapdragon 7+ Gen 2 است که به طور قابل توجهی قدرتمندتر از Snapdragon 7 Gen 3 است. با این حال، این تراشه احتمالاً در مقایسه با Snapdragon 778G+ SoC به جای A52s 778G منصفانه تر است.

همچنین شایان ذکر است که کوالکام ممکن است تراشه Snapdragon 7+ Gen 3 را در اواخر امسال عرضه کند که می‌توانست انتخاب بهتری برای Galaxy A55s نظری ما باشد. با توجه به تاریخچه گلکسی A52s، باز هم، سامسونگ این تراشه را در واقعیت نظری ما انتخاب نمی کرد. باید در نظر داشته باشیم که A52s در زمان عرضه قدرتمندترین Snapdragon SoC میان رده را نیز نداشت.

بنابراین، در مجموع، چه چیزی را کشف کرده ایم؟ ما هم مثل شما متعجب شده‌ایم، اما شاید دنباله گلکسی A52s با نام تجاری S که از اسنپدراگون 7 نسل 3 پشتیبانی می‌کند، جایگزین بهتری برای گلکسی A55 واقعی که سامسونگ چند روز پیش معرفی کرد، نباشد. راه حل Exynos 1480 ممکن است به اندازه کافی خوب باشد تا بتواند عدالت را در این سری انجام دهد و کاربران گلکسی A52s را با اطمینان به A55 جدید ارتقا دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.