استفاده از پردازنده های Exynos به شدت کاهش یافته است

در چند سال گذشته، سامسونگ استفاده از چیپست های اگزینوس را در گوشی ها و تبلت های خود کاهش داده است. به عنوان مثال سری Galaxy S23 را در نظر بگیرید. این شرکت تنها از چیپست Snapdragon 8 Gen 2 برای خط تولید استفاده کرد. این برند همچنین مانند چند سال پیش از SoC های Exynos در دستگاه های میان رده و پایین رده استفاده نمی کند.

در حالی که واضح است که استفاده از چیپست های اگزینوس رو به کاهش است، اما هیچ رقمی در این روند نداشتیم. خوشبختانه، امروز در حال تغییر است. Canalys به تازگی گزارشی را در مورد تجزیه و تحلیل بازار جهانی گوشی های هوشمند توسط فروشنده پردازنده منتشر کرده است و اخبار ناامید کننده ای را در مورد چیپست های Exynos و Samsung Semiconductor فاش می کند.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه چهارم سال 2023، 13 میلیون گوشی هوشمند با چیپست از شرکت نیمه هادی سامسونگ ارسال شده است که در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2022، 48 درصد کمتر است. در نتیجه، درآمد این شرکت از چیپست های گوشی های هوشمند به 5 میلیارد دلار رسیده است. سه ماهه گذشته، که 44 درصد کمتر از سه ماهه چهارم 2022 است.

برخلاف سری گلکسی اس 23، سامسونگ از چیپست اگزینوس برای سری گلکسی اس 24 استفاده کرده است. بنابراین، عرضه گوشی‌های هوشمند با چیپست‌های اگزینوس در این فصل و در سه‌ماهه‌های آتی باید افزایش یابد و با آن درآمد نیمه‌هادی‌های سامسونگ نیز باید شاهد افزایش شدید باشد. دیدن ارقام آینده جالب خواهد بود.

گزارش Canalys همچنین نشان می‌دهد که پردازنده‌های مدیاتک بیشترین تعداد گوشی‌های هوشمند (117 میلیون) را در سه ماهه چهارم 2023 داشته‌اند. اپل با SoC‌های خود که 78 میلیون گوشی هوشمند را تامین می‌کند، دومین ارائه‌دهنده چیپست بزرگ بود و کوالکام سومین تامین‌کننده چیپ‌ست با پردازنده‌های خود بود. تامین انرژی 69 میلیون گوشی هوشمند

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.