سامسونگ به عرضه حافظه GDDR7 برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی نزدیک‌تر می‌شود

در اواسط سال 2023، سامسونگ فاش کرد که توسعه تراشه های حافظه GDDR7 را تکمیل کرده است. اکنون، این شرکت بیش از هر زمان دیگری به عرضه تراشه های حافظه نسل جدید نزدیک شده است، زیرا شورای مهندسی لوله الکترون مشترک (JEDEC) مشخصات نهایی حافظه نسل بعدی را منتشر کرده است.

Micron، Samsung و SK Hynix با تراشه های حافظه GDDR7 خود با یکدیگر رقابت می کنند.

سامسونگ می تواند تراشه های حافظه GDDR7 را قبل از پایان سال 2024 عرضه کند

JEDEC مشخصات رسمی تراشه های حافظه GDDR7 را روز سه شنبه منتشر کرد. با سرعت انتقال داده تا 192 گیگابایت بر ثانیه در هر دستگاه، عملکرد بیشتری را ارائه می دهد. سامسونگ تایید کرده است که تراشه های حافظه 32 گیگابیتی GDDR7 را برای عملکرد 1.6 برابری و قابلیت اطمینان بالاتر برای هوش مصنوعی، بازی های سطح بالا و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) منتشر خواهد کرد. سامسونگ و میکرون قبلاً نسل اول تراشه‌های GDDR7 خود را معرفی کرده‌اند و حداکثر 24 گیگابیت خواهند بود.

سامسونگ اولین شرکت در جهان بود که توسعه GDDR7 SGRAM را تکمیل کرد. تراشه های GDDR7 SGRAM آن به پهنای باند رکوردشکنی تا 1.5 ترابایت بر ثانیه می رسند که 40 درصد بیشتر از GDDR6 است. همانطور که قبلاً فاش شد، این تراشه‌ها به لطف روش سیگنال‌دهی PAM3 (مدولاسیون دامنه پالس)، یک استاندارد حافظه جدید که 50 درصد توان انتقال داده را در همان چرخه سیگنالینگ امکان‌پذیر می‌کند، سرعت هر پین 32 گیگابیت بر ثانیه دارند.

انتظار می رود AMD و Nvidia از این تراشه های حافظه فوق سریع جدید در پردازنده های گرافیکی نسل بعدی خود استفاده کنند. طبق شایعات، پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 5000 انویدیا دارای تراشه‌های حافظه GDDR7 برای عملکرد بالاتر هستند و احتمالاً اواخر سال جاری عرضه خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود که AMD از تراشه‌های GDDR7 در پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 8000 خود که دارای معماری RDNA 4 هستند، استفاده کند.

YongCheol Bae، EVP، رئیس برنامه‌ریزی محصول حافظه سامسونگ، می‌گوید: «AI، HPC و بازی‌های سطح بالا برای پردازش داده‌ها با سرعت بی‌سابقه نیازمند حافظه‌های با کارایی بالا هستند. GDDR7 32 گیگابیت بر ثانیه با بالاترین قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن، عملکردی 1.6 برابری بالاتر خواهد داشت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.