تجربه نرم افزار Galaxy A55 ممکن است برخی از طرفداران سامسونگ را ناامید کند

گلکسی A55 تقریباً از راه رسیده است. در 11 مارس، سامسونگ به طور رسمی از جدیدترین گوشی میان رده پریمیوم خود رونمایی خواهد کرد. گلکسی A55 چند ارتقاء سخت افزاری قابل توجه را به همراه خواهد داشت.

در بیرون، ارتقای بزرگ تغییر قاب پلاستیکی گلکسی A54 به یک قاب فلزی است. گلکسی A54 اولین گوشی از سری گلکسی A5x بود که دارای پشت شیشه‌ای بود و اضافه شدن یک قاب فلزی باعث می‌شود گلکسی A55 حتی بیشتر در دست احساس برتری کند.

زیر کاپوت، A55 دارای Exynos 1480، اولین تراشه میان رده سامسونگ با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری گرافیکی RDNA AMD است. Exynos 1480 باید تجربه بازی بهتری داشته باشد و به روان بودن رابط کاربری کمک کند، در حالی که فرصتی دیگر برای سامسونگ است تا ثابت کند تراشه‌های داخلی‌اش هنوز در مبارزه شکست نخورده‌اند.

برخی دیگر از ویژگی های جالب گلکسی A55 می تواند شامل صفحه نمایش روشن تر با محافظ گوریلا گلس قوی تر و حداکثر 12 گیگابایت رم باشد (تمام گوشی های میان رده گلکسی موجود حداکثر 8 گیگابایت رم دارند). و در حالی که بسیاری از مشخصات آن در مقایسه با A54 بدون تغییر خواهند بود، بسته سخت افزاری کلی آن بسیار محکم خواهد بود.

اما نرم افزار چطور؟ خوب، این جایی است که ممکن است گوشی کوتاه بیاید، به خصوص برای کسانی که امیدوار بودند برخی از ویژگی های نرم افزاری گلکسی اس 24 را به گوشی های میان رده سامسونگ با A55 ببینند.

Galaxy A55 ممکن است بسیاری از مواردی که One UI 6.1 را بسیار خاص می کند را نداشته باشد

احتمالاً گلکسی A55 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 مانند سری گلکسی اس 24 عرضه خواهد شد، اما تجربه کاربری ممکن است به نسخه 6.0 رابط کاربری One UI نزدیکتر باشد. این به این دلیل است که گلکسی A55 هیچ یک از ویژگی های فانتزی گلکسی AI گلکسی اس 24 را نخواهد داشت، حداقل اگر تیزرهای رسمی سامسونگ برای دستگاه را باور کنید.

وقتی ویژگی‌های هوش مصنوعی را حذف می‌کنید، One UI 6.1 دیگر هیجان‌انگیز نیست. برخی از ویژگی‌هایی که به هوش مصنوعی نیاز ندارند نیز ممکن است در A55 در دسترس نباشند، مانند پشتیبانی از تصویر زمینه برای نمایشگر همیشه روشن.

سامسونگ این گزینه را برای نمایش تصویر زمینه قفل صفحه نمایش روی Always On Display به هیچ گوشی پرچمدار یا میان رده ای که قبل از سری گلکسی اس 24 عرضه شده است، ارائه نمی دهد، زیرا به نمایشگرهای کارآمدی نیاز دارد که فقط آخرین سری پرچمدارانش به آن مجهز هستند، و ما واقعاً این کار را انجام نمی دهیم. صفحه نمایش گلکسی A55 این نیاز را نیز مشاهده نمی کنید.

گلکسی A55 همچنین در مورد پشتیبانی نرم افزار پس از فروش چیزی را تغییر نخواهد داد: فقط به مدت چهار سال ارتقاء سیستم عامل و به مدت پنج سال به روز رسانی های امنیتی دریافت می کند. خط مشی هفت ساله به‌روزرسانی فعلاً در انحصار گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا باقی خواهد ماند.

البته، ما نمی‌توانیم دقیقاً به خاطر این تصمیمات سامسونگ را مقصر بدانیم. تراشه اگزینوس گلکسی A55 به اندازه کافی قدرتمند نخواهد بود که بتواند ویژگی های پیشرفته هوش مصنوعی را که در سری گلکسی اس 24 گنجانده شده است، انجام دهد و برای این شرکت منطقی نیست که به مدت هفت سال از گوشی های میان رده پشتیبانی کند، زمانی که بخش عمده ای از فروش سالانه گوشی های هوشمند خود را افزایش می دهد. از دستگاه های ارزان قیمت و میان رده می آید.

اما این دلایل احتمالاً برخی از طرفداران سامسونگ را از ناامیدی نجات نخواهد داد. آنها به سادگی باید منتظر بمانند و ببینند که آیا اوضاع در سال 2025 تغییر می کند یا گلکسی A55 را بخرند و امیدوارند که سامسونگ برخی از ویژگی های هیجان انگیز One UI 6.1 را با به روز رسانی های نرم افزاری به گوشی بیاورد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.