سامسونگ از نزدیک پیشرفت چین در فناوری رباتیک را زیر نظر دارد

تلاش‌های چینی‌ها در صنایع مختلف، تهدیدی اصلی برای بسیاری از کسب‌وکارهای پرسود سامسونگ است. چین در حال سرمایه گذاری در فضای تولید نیمه هادی است تا نه تنها به خودکفایی دست یابد، بلکه برای رقابت با بازیگران اصلی نیمه هادی ها نیز تلاش کند. تقریباً در بخش OLED، جایی که سامسونگ در حال حاضر برتر است، در حال پیشرفت است.

رباتیک بخش دیگری است که توسط سامسونگ به عنوان محرک رشد آینده در نظر گرفته می شود. با توجه به سرمایه گذاری و پیشرفت چشمگیر چین در فناوری رباتیک، سامسونگ به دقت تحولات را زیر نظر دارد.

مدیران سامسونگ اخیراً جلسه ای در مورد رباتیک و انسان نما برگزار کردند که در آن رشد سریع چین در این بخش مورد بحث قرار گرفت. این درک جدی وجود دارد که چین ممکن است در نهایت رهبری این صنایع آینده نگر را به دست بگیرد.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ بر روی ربات‌ها و انسان‌نماها تمرکز می‌کند، زیرا علاقه دوباره به چنین فناوری‌هایی، به ویژه پس از رونق هوش مصنوعی وجود دارد، زیرا هوش مصنوعی پیشرفته خانه‌ای طبیعی در روبات‌ها و انسان‌نماها پیدا می‌کند و به طور بالقوه مسیر بسیاری از صنایع را تغییر می‌دهد.

این شرکت در اوایل سال جاری در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس از یک ربات هوش مصنوعی به نام Ballie رونمایی کرد. سامسونگ گفته است که قصد دارد این دستگاه را در آینده نزدیک عرضه کند. اگر این محصول به خوبی کار کند، شاید سامسونگ ممکن است به فکر راه اندازی ربات های بیشتری برای مصرف کنندگان باشد. همچنین استفاده قابل توجهی از فناوری رباتیک در بخش تولید وجود دارد و سامسونگ نیز به شدت به دنبال فرصت‌ها در این بخش است.

انتظار می رود چینی ها همان استراتژی را که در بیشتر بازارها انجام داده اند دنبال کنند و آن قیمت گذاری رقابتی محصولات برای به دست آوردن سریع سهم بازار است. شرکت هایی مانند شیائومی و Unitree Robotics قبلا ربات های مقرون به صرفه ای را روانه بازار کرده اند. دولت چین نیز به طور فعال در شرکت های انسان نما سرمایه گذاری می کند.

سامسونگ باید چشم انداز سریع در حال تغییر در این بخش را ارزیابی کند و تصمیماتی اتخاذ کند که این شرکت را قادر می سازد موقعیت رقابتی خود را در صنایعی که شاهد رشد آینده است حفظ کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.