Galaxy AI با هوش مصنوعی گوشی واقعی فاصله زیادی دارد

در مورد Galaxy AI، مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی سامسونگ که ماه گذشته با سری Galaxy S24 معرفی شد، صحبت‌های زیادی شده است. این شرکت در طول رویداد Unpacked بیش از نیم ساعت در مورد هوش مصنوعی Galaxy صحبت کرد. واضح است که می‌خواهد این را به‌عنوان یک تحول پیشگامانه در عملکرد گوشی‌های هوشمند قرار دهد، و اگرچه به اندازه کافی امیدوارکننده است، اما هنوز از چیزی که آن را فراتر از تازگی می‌برد فاصله دارد.

گلکسی AI، مانند هر عملکرد هوش مصنوعی این روزها در تلفن‌ها، از این نظر خودکفا نیست که باید آن را برای انجام کاری فراخوانی کنید. این فقط به چیزهایی برای شما رسیدگی نمی کند، و شما را در مورد موضوعات مرتبط بدون نیاز به ورودی مستقیم مطلع و به روز می کند.

ما به اندازه کافی با همه ویژگی‌های Galaxy AI بازی کرده‌ایم تا درک خوبی از وضعیت فعلی داشته باشیم. مجموعه ویژگی های سامسونگ برای آنچه که ادعا می کند به اندازه کافی خوب است. ترجمه زنده ای وجود دارد که اگر با افرادی که به زبان دیگری صحبت می کنند تعامل داشته باشید، به خوبی کار می کند. خلاصه کردن یادداشت ها و صفحات وب نیز در برخی موارد می تواند مفید باشد.

شاید مفیدترین ویژگی های گلکسی هوش مصنوعی آنهایی باشد که در اپلیکیشن دوربین قرار دارند. از دستکاری بدون زحمت اشیاء در یک تصویر گرفته تا توانایی ایجاد یک ویدیوی حرکت آهسته از هر کلیپ. طیف وسیعی از امکاناتی که با اپلیکیشن دوربین سامسونگ امکان پذیر شده است را به شدت گسترش می دهد و گزینه های بیشتری را برای ویرایش آنچه می گیرند در اختیار کاربران قرار می دهد.

با این حال، این محدودیت باقی می ماند که شما باید به صورت دستی همه این ویژگی ها را فراخوانی کنید. Galaxy AI هنوز هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد یا حتی شما را از قابلیت های خود آگاه نمی کند. به عنوان مثال، اگر گلکسی اس 24 اولترا اولین گوشی سامسونگ کسی باشد و به رابط کاربری عادت نداشته باشد، اگر از نظر فناوری خیلی متمایل نباشند، احتمالاً بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی را از دست خواهند داد.

من آینده‌ای را تصور می‌کنم که در آن هوش مصنوعی گلکسی در همه جا حضور داشته باشد، زمانی که به آن نیاز دارید آنجا باشد و زمانی که به آن نیاز ندارید کنار گذاشته شود، اما همیشه مایل به کمک کردن باشد. اگر از کسی عکس می‌گیرم و تصویر دارای موانع واضحی است که عکس بدون آن زیبا به نظر می‌رسد، Galaxy AI باید به من هشدار دهد که اگر بخواهم بتواند آن اشیاء را حذف کند.

اگر من از اجسام متحرک سریع فیلم بگیرم، باید به طور خودکار قطعات کوچکی را در حالت آهسته ایجاد کند تا نشان دهد که فیلم من چگونه کند به نظر می رسد، و اگر بخواهم، با لمس یک دکمه این کار را انجام می دهم. اینها نمونه‌های بسیار ابتدایی هستند که نشان می‌دهد چگونه هوش مصنوعی گلکسی می‌تواند واقعاً در تار و پود تجربه کاربری گوشی‌های هوشمند ادغام شود، قطعاً امکانات اینجا بی‌پایان است.

باید با SmartThings هماهنگ باشد و وقتی ماشینم را در خیابان پارک می‌کنم، روتین‌های من را فعال کند، اگر یک Galaxy Smart Tag 2 گم شود، باید تاریخچه موقعیت مکانی را بالا بکشد و مسیری را ترسیم کند تا بتوانم گام‌هایم را ردیابی کنم و امیدوارم آنچه را پیدا کنم. من از دست داده‌ام، و وقتی در سوپرمارکت هستم، باید چیزی را که در یخچال هوشمند سامسونگ کم مصرف می‌کنم بالا ببرد و فهرستی از مواد غذایی ایجاد کند.

قابلیت استفاده واقعی هوش مصنوعی برای کاربران گوشی های هوشمند باید فراتر از راه حل های کانتینری باشد که در حباب های کوچک آنها وجود دارد. بله، ترجمه‌های زنده برای تماس‌های تلفنی خوب هستند، اما Galaxy AI نمی‌تواند ویدیوی YouTube را به زبان دیگری ترجمه کند.

تحقق همه اینها بدیهی است که به پیشرفت های تکنولوژیکی زیادی نیاز دارد. این نیز یکی از دلایلی است که باعث می شود ما شاهد همکاری بسیار بین شرکت ها در فضای هوش مصنوعی باشیم. در حالی که همه در تلاشند تا مشکل هوش مصنوعی را به تنهایی برطرف کنند، همچنین این درک وجود دارد که ارزش واقعی کاربر تنها زمانی قابل ارائه است که یک راه حل جامع وجود داشته باشد.

شاید همه اینها در رادار سامسونگ باشد و ممکن است در چند سال آینده با بلوغ هوش مصنوعی در تلفن‌ها، گذری از این اتفاق را ببینیم. آینده هوش مصنوعی نباید در سیلوها وجود داشته باشد. عملکرد هوش مصنوعی باید بدون دردسر بین برنامه‌ها، سرویس‌ها و پلتفرم‌ها جریان داشته باشد و کاربران را وارد دوره جدیدی از کنترل گوشی‌های هوشمند کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.