سامسونگ اپل را در رقابت گوشی های هوشمند هوش مصنوعی پشت سر گذاشته است

واضح است که سامسونگ فکر می‌کند هوش مصنوعی برای افزایش رشد دستگاه‌های پریمیوم بسیار مهم است. نمی‌توانست نشانه واضح‌تری از غواصی سامسونگ مستقیماً در ویژگی‌های Galaxy AI وجود داشته باشد، زیرا رویداد Unpacked دیروز آغاز شد. چیزی در مورد سری جدید گلکسی اس 24 نگفته است و تقریباً نیم ساعت پس از این رویداد چیزی در مورد ارتقاء آن ذکر نکرده است. حداکثر توجه را برای Galaxy AI می خواست، چیزی که این شرکت مجموعه ویژگی های هوش مصنوعی خود را می نامد.

Galaxy AI مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی محلی و مبتنی بر ابر است که مجموعه ای از عملکردهای جدید را برای سری گلکسی S24 به ارمغان می آورد. Galaxy AI به ویژه برای ویرایش عکس و ویدیو مفید است. این به شما کمک می کند تا اشیاء موجود در یک عکس را جداسازی کنید، اندازه آنها را تغییر دهید و حتی آنها را حذف کنید. همچنین می‌توانید سطح افق را در عکس تنظیم کنید و به‌جای برش دادن، از هوش مصنوعی مولد برای پر کردن تصویر با جزئیات منطبق استفاده کنید. عکس های کج و کج اکنون متعلق به گذشته هستند.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفید، توانایی تبدیل هر ویدیویی به ویدیوی اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه است. هوش مصنوعی دوربین سامسونگ به‌طور هوشمندانه فریم‌های از دست رفته را بین‌یابی می‌کند، صرف نظر از نحوه ضبط ویدیوی منبع یا دوربینی که با آن گرفته شده است. اگرچه سامسونگ همیشه حالت‌های دوربین اسلوموشن چشمگیر داشت، اما این یکی آن را از پارک خارج می‌کند.

همکاری نزدیک سامسونگ با گوگل همچنین ویژگی های جدید هوش مصنوعی جالبی را برای سری گلکسی اس 24 به ارمغان آورده است. Circle to Search with Google یکی از آنهاست. این به شما امکان می‌دهد کاری را که نام نشان می‌دهد انجام دهید، فقط روی هر چیزی روی صفحه که می‌خواهید جستجو کنید حلقه بزنید و Google صفحه کاملی از نتایج مرتبط با انتخاب شما را نشان می‌دهد.

همچنین از ترجمه زنده دو طرفه در تماس‌های تلفنی پشتیبانی می‌شود، صفحه‌کلید سامسونگ به شما امکان می‌دهد متن‌ها را به زبان‌های دیگر ترجمه کنید، پیشنهادات پیام‌های متناسب با لحن بیشتری را ارائه دهید، و حتی توانایی ضبط رونوشت‌های زنده در برنامه ضبط صدای سامسونگ را دارید. سپس خلاصه سازی هوشمندانه در برنامه Samsung Notes و موارد دیگر وجود دارد.

سامسونگ و هر تولیدکننده ای در این بخش متوجه شده اند که به رکود خیره شده اند. حتی با وجود ارتقای تلفن‌های پریمیوم خود هر سال، ارتقاءها و پیشرفت‌های واقعی کمتر انقلابی می‌شوند، بنابراین مردم دیگر آن تمایل شدید برای ارتقای فوری دستگاه‌های خود را احساس نمی‌کنند. اکنون کاربران باید عملکردهای قانع‌کننده‌تری داشته باشند، اما اکنون سخت است که آنها را تنها روی مگاپیکسل و گیگاهرتز تغییر دهیم.

سامسونگ با تمرکز بر هوش مصنوعی گلکسی، در طبقه همکف انقلاب هوش مصنوعی نیز قرار گرفته است. هوش مصنوعی در طول سال گذشته کلید واژه بوده است و به جرات می توان گفت که سال 2024 سال هوش مصنوعی است. می‌توانید شاهد گسترش آن در تمام انواع محصولات و خدمات باشید، که طبیعتاً انتظارات مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهد، که اکنون انتظار دارند عملکرد مشابهی در دستگاه‌های برتر خود داشته باشند.

سامسونگ اغلب هماهنگی بسیار خوبی را با نبض مشتریان خود نشان می دهد. درک می کند که آنها مشتاقانه منتظر هستند و به سرعت ارائه می دهند. این کاری است که این شرکت با Galaxy AI انجام داده است. فهمیدیم که مردم اکنون انتظار دارند از مزایای این فناوری بهره ببرند که اکنون به نظر می رسد همه جا در دستگاه های گلکسی آنها وجود دارد، بنابراین اکنون نشان داده است که چگونه فناوری هوش مصنوعی سامسونگ می تواند به مفیدتر کردن تلفن های هوشمند آنها کمک کند.

اپل تمایل به دیر رسیدن به مهمانی دارد. حوزه تحریف واقعیت آن شما را به این باور خواهد رساند که شرکت ترجیح می دهد زمان خود را برای تکمیل پیشنهادات خود صرف کند و نمی خواهد کارها را به بازار عجله کند. این توهم در سال های اخیر از بین رفته است زیرا رقبای آن از جمله سامسونگ بارها و بارها نشان داده اند که می توان به تعادل بین سرعت و کیفیت دست یافت.

این همان چیزی است که سامسونگ با عرضه اولین تلفن 5G نشان داد، در حالی که اپل مشتریان خود را مجبور کرد تا یک سال دیگر منتظر بمانند تا آیفونی مجهز به 5G دریافت کنند. سامسونگ از مزیت اولین حرکت خود در بخش تلفن های تاشو استفاده کرده است در حالی که اپل هیچ جا پیدا نمی شود. تصمیم اپل برای ایمن کردن بیش از حد آن، اکنون برای این شرکت در چین، یکی از پرسودترین بازارهایش، ایجاد دردسرهایی ایجاد کرده است، جایی که مشتریان به سراغ دستگاه‌های اندرویدی می‌روند، زیرا آیفون به اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست، و اپل را مجبور می‌کند تا تخفیف‌های نادری را ارائه دهد. آخرین مدل های آیفون 15 آن.

مسابقه گوشی های هوشمند هوش مصنوعی به خوبی و واقعا در جریان است. سامسونگ تنها سازنده اندروید نیست که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را به گوشی‌ها می‌آورد. بسیاری دیگر وجود دارد و خود گوگل برخی از قدرتمندترین پیشنهادات هوش مصنوعی خود را منحصراً برای تلفن های پیکسل نگه می دارد. با این حال، گوگل نیز در حال باز بودن و همکاری برای گسترش دامنه هوش مصنوعی است. Circle to Search with Google یکی از این نمونه‌ها است، زیرا این ویژگی در تلفن‌های Pixel و همچنین کل مجموعه Galaxy S24 در دسترس است.

برخی از ویژگی‌های گلکسی هوش مصنوعی نیز به مدل‌های بنیادی Gemini گوگل متکی هستند. به جرات می توان گفت که بسیاری از مزایایی که کاربران از گلکسی AI به دست خواهند آورد، ناشی از تلاش مشترک سامسونگ و گوگل خواهد بود. رویکرد سنتی بسته اپل در یک محیط هوش مصنوعی که به سرعت در حال پیشرفت است به یک چالش تبدیل می‌شود، در حالی که باز بودن و همکاری برای پیشرفت ضروری است. مطمئناً اپل همچنین می‌داند که نمی‌تواند آنقدر سرسخت باشد که به تنهایی از پس آن برود و مدل‌های بنیادی انحصاری داشته باشد، فقط این که رویکرد سفت و سخت مشخصه‌اش به آن اجازه نمی‌دهد تا آن‌قدر که در عصر هوش مصنوعی لازم است زیرک باشد.

به هر حال اپل تا اواخر سال جاری پاسخی برای Galaxy AI سامسونگ نخواهد داشت. مدل های آیفون 15 تنها چند ماه است که عرضه شده اند. آیفون 16 تا نیمه دوم سال جاری عرضه نمی شود. تا آن زمان، سامسونگ قبلاً گلکسی AI را به 100 میلیون نفر افزایش داده است، زیرا این شرکت متعهد شده است که این ویژگی‌ها را در دستگاه‌های منتخب موجود، از جمله تلفن‌های تاشو سال گذشته، بیاورد.

باید دید اپل تا چه حد می تواند به طور موثری با برتری سامسونگ در رقابت گوشی های هوشمند هوش مصنوعی مقابله کند. آخرین چیزی که اپل می‌خواهد این است که این تصور در بین مشتریان ریشه دوانده شود که اگر عملکرد استثنایی هوش مصنوعی همان چیزی است که شما در یک گوشی می‌خواهید، می‌توانید آن را فقط در یک دستگاه گلکسی سامسونگ دریافت کنید، زیرا در حال حاضر دقیقاً همین احساس را دارد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.