نقد و بررسی لپ تاپ هواوی MateBook D16 2024

معرفی و جعبه گشایی

هواوی به ساخت لپ تاپ های عالی با تقریباً هر بودجه ای ادامه می دهد. امروز، احتمالاً بهترین دستگاه همه کاره – Huawei MateBook D16 2024 را بررسی می کنیم.

این یک لپ تاپ 16 اینچی با دو USB-A، یک USB-C و یک پورت HDMI است. همچنین یک صفحه کلید با اندازه کامل، یک صفحه اعداد و پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل وجود دارد که همه آنها با باتری بزرگ‌تر 70 وات ساعتی فقط 1.72 کیلوگرم وزن دارند. این لپ‌تاپ با باتری 65 واتی سوپر شارژ هواوی همراه با کابل دائمی عرضه می‌شود.

بررسی هواوی میت بوک D16 2024 - چیکاو

بررسی هواوی میت بوک D16 2024

  • کیفیت طراحی و ساخت

لپ تاپ MateBook D16 2024  با رنگ نقره ای (Mystic) یا خاکستری (Space) ارائه می شود و بدنه فلزی خنک و لوگوی HUAWEI روی درب آن قرار دارد.

بررسی هواوی میت بوک D16 2024 - چیکاو

قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم، مهم است که تفاوت بین Huawei MateBook D16 2024 و Huawei MateBook D16 2023 را مورد توجه قرار دهیم. آنها تقریباً یکسان به نظر می رسند و طیف پردازنده های یکسانی دارند و ظاهراً نمایشگر یکسانی دارند. اما مدل 2023 انتخاب پورت متفاوت و مسلماً بهتری دارد – دو USB-A در یک طرف، دو USB-C، HDMI و یک جک 3.5 میلی متری صدا در طرف دیگر. نسخه 2023 دیگر توسط هواوی فروخته نمی‌شود، اما برخی از خرده‌فروشان آن را دارند.

لولا بسیار محکم است و باز کردن درب آن نیاز به دو دست دارد. ما امتیازات را از Huawei کسر می کنیم زیرا هر لپ تاپ دیگری از این شرکت را می توان به راحتی با یک انگشت باز کرد.

با باز کردن لپ‌تاپ‌ها، صفحه نمایش 16 اینچی 16:10 با وضوح 1200p با حاشیه‌های فیزیکی نسبتاً نازک که بالای شیشه نمایشگر قرار دارند، آشکار می‌شود. صفحه نمایش مات است، دارای یک وب کم در بالا و لوگوی برند زیر آن است.

صفحه کلید فضای زیادی را برای کف دست شما در قاب پایینی باز می کند و سه برچسب برای Huawei Share، پردازنده اینتل و گرافیک وجود دارد.

MateBook D16 2024 بسیار محکم است. هنگامی که هر جایی از شاسی را به سمت پایین فشار می دهید هیچ انعطافی وجود ندارد و درب صفحه نمایش با فشار دادن گوشه ها تکان نمی خورد.

  • صفحه نمایش، صفحه کلید، صفحه نمایش، صدا

ترک پد MateBook D16 2024 در اندازه معمولی است. برخی ممکن است آن را کوچک بدانند، به خصوص در مقایسه با MateBook 16S.

سطح پد لمسی صاف است و انجام حرکات دو یا حتی سه انگشتی و ضربه زدن روی آن طبیعی است. اگر اصرار دارید که ترک پد را به صورت فیزیکی فشار دهید تا ضربه بزنید، لبه ها را سخت تر از مرکز خواهید یافت. پایین تراک پد ساده ترین فشار دادن است و به دو فشار یک و دو تقسیم می شود – فشار در سمت راست به عنوان کلیک راست ماوس تشخیص داده می شود.

پد لمسی کمی خارج از مرکز است، زیرا صفحه کلید به سمت چپ قرار دارد تا Numpad را در خود جای دهد. کمی طول می کشد تا به آن عادت کنیم، اما ما انتظار داریم افراد سخت کوش Numpad در اینجا کاملاً احساس راحتی کنند. صفحه کلید کاملاً دارای نور پس زمینه با نور پس زمینه سفید و دو تنظیم قدرت – نیمه و کامل است.

صفحه کلید دارای حرکت کلید 1.5 میلی متری است و کلیدها به خوبی مرطوب شده اند. شما یک کلید Enter دو ردیفه و یک کلید Space طولانی دارید – چیزی که بسیاری از آن استقبال خواهند کرد.

ردیف عملکرد دارای مجموعه کلیدهای استاندارد کنونی هواوی است و می توانید دکمه Fn را قفل کنید تا کلیدهای عملکردی یا کلیدهای F1-F12 عملکردی داشته باشند.

Numpad دارای یک طرح کلاسیک با چهار میانبر اضافی برای ماشین حساب، جستجو، یک دکمه برای کوچک کردن پنجره نمایش داده شده فعلی و یک کلید برای غیرفعال کردن دوربین است.

دکمه پاور در گوشه سمت راست بالا قرار دارد و دارای حسگر اثر انگشت خازنی در بالا است. مطابق با استاندارد عالی معمول هواوی است و دارای حافظه پنهان است، به این معنی که وقتی لپ‌تاپ خاموش است، آن را فشار می‌دهید و روشن می‌شود و بدون نیاز به لمس دوم وارد سیستم می‌شوید.

دوربین 720p در بالای صفحه نمایش قرار دارد. این در مکان مناسبی برای تماس‌های ویدیویی است که رزولوشن پایینی دارد و تصویر آن کاملاً بد است.

نرم‌افزار دوربین هوش مصنوعی هوآوی می‌تواند پس‌زمینه مجازی را پشت سر شما قرار دهد و یک فیلتر زیبایی روی صورت شما اعمال کند (با گزینه‌هایی برای نرم‌کردن و روشن‌تر شدن)، اما بد به نظر می‌رسد و فید ضعیف ۷۲۰p روی پس‌زمینه تقلبی بدون الهام به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش 16 اینچی IPS LCD با نسبت تصویر 16:10 بلندتر از استاندارد و وضوح 1920×1200 پیکسل است که با تراکم 142ppi کامل می شود. هواوی می‌گوید این پنل 100 درصد از وسعت sRGB و 45 درصد از NTSC را پوشش می‌دهد – و نسبت کنتراست 1200:1 دارد. هیچ گزینه صفحه نمایش لمسی در MateBook D16 2024 وجود ندارد و پنل آن به 60 هرتز استاندارد محدود شده است.

نمایشگر تا 300 نیت رتبه بندی شده است. ما 311 نیت را در مرکز اندازه‌گیری کردیم تا 330 نیت در لبه بالا سمت چپ، اما فقط 280 نیت در لبه پایین سمت راست. این یکنواختی در حدود 84 درصد است که بد نیست، اما شگفت‌انگیز هم نیست.

رنگ ها به طور معقولی اشباع شده اند و کنتراست خوبی در اینجا وجود دارد. برنامه Display Manager هوآوی در اینجا وجود دارد، اما فاقد هر نوع کنترل معنی‌دار نمایشگر به جز تنظیم دمای رنگ است.

صفحه نمایش مات است که ما از آن استقبال می کنیم، به خصوص در مقایسه با MateBook 16S براق. پنل های براق هوآوی بسیار بازتابنده هستند و باید با روشنایی بسیار بالاتری را جبران کنند که به نوبه خود نیاز به مصرف باتری بالاتری دارد. یک پنل مات به سادگی کاربردی تر است و در MateBook D16 2024 کار می کند.

دو میکروفون در جلوی MateBook D16 2024 وجود دارد که کیفیت صدای خوبی را تولید می کنند. مجموعه PC Manager هواوی تعداد زیادی گزینه را اضافه می کند. شما می توانید بین Noise Cancelling که سعی در حذف نویز خارجی دارد و Sound TrueHD که برعکس عمل می کند و سعی می کند محیط شما را به روشی طبیعی به تماس گیرندگان منتقل کند.

دو بلندگو در سمت راست و چپ پایین MateBook D16 2024 وجود دارد. آنها بلندتر از بلندگوهای معمولی لپ تاپ شما هستند و صدای دلپذیر و متوسطی دارند. با این حال، هیچ بیسی برای صحبت کردن وجود ندارد. PC Manager هوآوی سه گزینه برای تقویت خروجی بلندگو در اختیار شما قرار می دهد – Smart Optimization به طور پیش فرض روشن است و صدای بلندگوهای کوچک را کمی بهتر می کند.

  • نرم افزار، عملکرد و عمر باتری

از آنجایی که لپ تاپ هوآوی است، از قابلیت اتصال به گوشی هوشمند خارج از جعبه برخوردار است. می‌توانید تلفن Android خود (نه فقط هواوی) را پیوند دهید و نمایشگر آن را از طریق لپ‌تاپ کنترل کنید، از عکس‌ها و ویدیوهای آن به لپ‌تاپ نسخه پشتیبان تهیه کنید و اتصال داده تلفن را از طریق Instant Hotspot در دسترس قرار دهید.

SuperHub هواوی در بالای صفحه نمایش قرار دارد. فقط یک فایل را به سمت بالا بکشید و یک کشوی مجازی کوچک ظاهر می شود و می توانید آن را در آنجا قرار دهید. این یک راه راحت برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، و همچنین متن و اشتراک‌گذاری آن در میان برنامه‌ها و ویندوز است.

همچنین می توانید به فایل های گوشی دسترسی داشته باشید و فایل ها را در لپ تاپ و تلفن خود به اشتراک بگذارید.

برنامه PC Manager هواوی عالی است. نکاتی را در مورد لپ تاپ ارائه می دهد و پانل کنترل آن را با جابجایی های سریع برای پرش سریع به Notes، Huawei Share، AI Search، فعال کردن هات اسپات یا حالت راحتی چشم نمایشگر دارد.

همچنین برای همه درایورهای لپ‌تاپ یک فروشگاه تک‌نظامی است و در آن حالت عملکرد را انتخاب می‌کنید. شما انتخابی از بین متوازن و عملکرد را خواهید داشت.

ما میت بوک D16 2024 را با نسل سیزدهم اینتل i9-13900H و 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3733 مگاهرتز داریم، که قابل ارتقا نیست، بنابراین نمی‌توانید بیشتر اضافه کنید یا رم سریع‌تری دریافت کنید.

این پردازنده نسل سیزدهم i9 اینتل (Raptor Lake) است و قوی‌ترین پردازنده‌ای است که سال گذشته می‌توانستید در لپ‌تاپ داشته باشید. ما اکنون در نسل چهاردهم اینتل و خط جدید پردازنده های Core آن هستیم، بنابراین در حالی که تاج و تخت از بین رفته است، هنوز یک جانور از یک CPU است.

Core i9-13900H یک پردازنده 45 واتی با 14 هسته کلی است که بین 6 هسته عملکرد و 8 هسته کارآمد تقسیم شده است. تعداد کل تاپیک ها 20 تا است.

این پردازنده امتیاز تک هسته‌ای فوق‌العاده‌ای را در Geekbench 6 و امتیاز چند هسته‌ای چشمگیر به ثبت رساند که لپ‌تاپ‌هایی با چیپ‌ست مشابه اما خنک‌کنندگی چشمگیرتر را شکست داد. امتیاز Geekbench 6 OpenCL در مورد چیزی است که شما برای گرافیک داخلی اینتل انتظار دارید – بسیار کمتر از هر GPU گسسته کنونی موجود در بازار.

SSD 1 ترابایتی PCIe 4.0 NVME در MateBook D16 2024 یک شماره مدل 321JN1024GB-TX01 است و این تقریباً تمام چیزی است که در مورد آن می دانیم. هیچ خبری در مورد سازنده نیست، اما این یک واحد سریع با سرعت عالی در سراسر صفحه است.

جمع بندی

طرفداران
  • صفحه نمایش خوب و مات با نسبت تصویر 16:10 بلندتر.
  • صفحه کلید عالی با نور پس زمینه، دارای Numpad است.
  • ساخت محکم، انتخاب پورت خوب.
  • بلندگوهای بسیار بلند.
  • عمر باتری طولانی.
  • پردازنده قدرتمندی که به خوبی مدیریت می شود.
  • نرم افزار متفکر هواوی لپ تاپ را بهبود می بخشد.
منفی
  • صفحه نمایش تنها 300 نیت است، صفحه نمایش لمسی نیست.
  • Trackpad می تواند کمی بزرگتر باشد، خارج از مرکز است.
  • بدون بیس برای صحبت کردن.
  • هیچ گزینه ای برای یک GPU مجزا وجود ندارد.
  • اگرچه قیمت مناسبی دارد، اما ارزان نیست.
امتیاز دهید
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.