برخی از تراشه های اسنپدراگون 8 نسل 5 توسط سامسونگ ساخته می شوند

سه تراشه نسل کوالکام یعنی اسنپدراگون 8+ نسل 1، اسنپدراگون 8 نسل 2 و اسنپدراگون 8 نسل 3 توسط TSMC ساخته شده اند. با این حال، اگر شایعات قابل باور باشند، ممکن است این شرکت به Samsung Foundry بازگردد.

تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 برای گلکسی برای گلکسی اس 26 می‌توانند با استفاده از فرآیند 2 نانومتری سامسونگ Foundry ساخته شوند.

اخیراً گزارش داده‌ایم که کوالکام هر دو سامسونگ Foundry و TSMC را موظف کرده تا نمونه اولیه تراشه‌های 2 نانومتری را بسازند. ظاهراً نمونه اولیه برای پردازنده‌ های آینده سری Snapdragon 8 Gen است.

یک شایعه جدید ادعا می کند که Samsung Foundry می تواند چند تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 بسازد. گفته می‌شود این تراشه‌ها نسخه «برای گلکسی» اسنپدراگون ۸ نسل ۵ هستند و احتمالاً در سری گلکسی اس ۲۶ استفاده خواهند شد. طی دو سال گذشته، کوالکام دو نسخه از تراشه پرچمدار خود را عرضه کرده است: معمولی و For Galaxy. نسخه‌های For Galaxy تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 3 دارای سرعت کلاک CPU و GPU بالاتری هستند و در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های Galaxy سامسونگ استفاده می‌شوند.

طبق گزارش ها، کوالکام برای اسنپدراگون 8 نسل 4 از نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC (N3E) استفاده خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، این فرآیند در مقایسه با نسل اول فرآیند 3 نانومتری (N3/N3B) که برای ساخت تراشه Apple A17 Pro مورد استفاده در سری آیفون 15 پرو استفاده می‌شود، راندمان انرژی و بازدهی بهتری ارائه می‌دهد. گزارش شده است که کوالکام فرآیند 3 نانومتری (3GAP) سامسونگ را نیز مورد بررسی قرار داده است، اما در نهایت تصمیم گرفت به طور انحصاری با TSMC برای اسنپدراگون 8 نسل 4 همراه شود. هرچند، برای اسنپدراگون 8 نسل 5، کوالکام می‌تواند از هر دو فاندری سامسونگ و TSMC استفاده کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.