سامسونگ به عنوان یک عضو موسس به طرح 6G پرینستون می‌پیوندد

سامسونگ اولین گوشی 5G را در سال 2019 عرضه کرد و در همان سال کار روی نسل بعدی شبکه‌ها را با تأسیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته (ACRC) زیر نظر تحقیقات سامسونگ آغاز کرد. اکنون شعبه تحقیقاتی سامسونگ در آمریکا با دانشگاه پرینستون به عنوان یکی از اعضای موسس برنامه وابسته به شرکت NextG Initiative شریک شده است.

دیگر شرکت‌های وابسته عبارتند از: اریکسون، اینتل، مدیاتک، آزمایشگاه‌های نوکیا بل، کوالکام و وودافون. هدف تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصولات دنیای واقعی است. علاوه بر دانشگاه‌ها و تولیدکنندگان، این برنامه به دنبال تشویق همکاری با سیاست‌گذارانی است که قوانین و مقررات را برای برنامه‌های کاربردی آتی که توسط 6G فعال می‌شوند شکل می‌دهند.

آندریا گلد اسمیت، رئیس دانشکده مهندسی و علوم کاربردی پرینستون، گفت: «برنامه NextG ما با هدف تقویت همکاری‌های عمیق پیرامون فناوری بی‌سیم و همچنین سیاست‌هایی است که برای هدایت نوآوری معنادار و رهبری جهانی در عصر تغییرات سریع مورد نیاز است.

ابتکار NextG در حال بررسی پیشرفت‌های جدید در شبکه‌های ابری و لبه‌ای، سنجش هوشمند و انعطاف‌پذیری شبکه است.

کار زود شروع شد زیرا زمان زیادی می برد – چندین سال پیش سامسونگ پیش بینی کرد که اولین برنامه های تجاری 6G می تواند در سال 2028 وارد شود، اما تجاری سازی انبوه تا سال 2030 انجام نمی شود. برنامه برای فناوری شبکه جدید ارائه حداکثر سرعت 1000 گیگابیت بر ثانیه است. نرخ داده و تأخیر کمتر از 100 میکروثانیه.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.