گوگل بارد را به جمینی تغییر نام داد و نسخه پولی آن را قدرتمندتر راه اندازی کرد

یک سال پیش تا روزی که گوگل Bard را معرفی کرد، بارد از مدل LaMDA استفاده می‌کرد، اما گوگل در دسامبر به جمینی تغییر مکان داد. اکنون این سرویس نام مدلی را که به آن قدرت می‌دهد، می‌پذیرد.

Gemini اکنون از مدل Gemini Pro 1.0 قدرت می گیرد. در بیش از 230 کشور موجود است و بیش از 40 زبان را می داند. این از طریق یک رابط وب در دسترس است.

این یک ربات چت است و می توانید از طریق متن یا صدا با آن صحبت کنید. با این حال، Gemini “mulit-modal” است، به این معنی که شما همچنین می توانید یک عکس به عنوان ورودی به آن بدهید یا از آن بخواهید یک تصویر ایجاد کند.

استفاده از Gemini رایگان است، اما از امروز این راه حل سطح 2 است – گوگل همچنین Gemini Advanced را که توسط Gemini Ultra 1.0 پشتیبانی می شود، رونمایی کرد. پس از یک دوره آزمایشی رایگان 2 ماهه، Advanced برای طرح Google One AI Premium برای شما 20 دلار / 22 یورو / 19 پوند / 1950 روپیه هزینه دارد.

این شامل 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و سایر مزایای Google One Premium است (One Premium معمولاً 10 دلار است). به زودی Google Gemini را در جیمیل، گوگل داکس و سایر سرویس‌ها نیز فعال می‌کند (این در ابتدا “دوت هوش مصنوعی” نامیده می‌شد). Gemini Advanced از امروز در بیش از 150 کشور در دسترس است اما فقط به زبان انگلیسی (به مرور زمان گسترش خواهد یافت).

در اندروید، Gemini در حال جایگزینی دستیار گوگل است. شما آن را به همان روش فعال می‌کنید، گفتن «Hey Google» یا فشار دادن دکمه روشن/خاموش یا هر طور دیگری که این کار را انجام می‌دهید. می‌توانید از آن بخواهید مقاله‌ای را که می‌خوانید خلاصه کند یا برای یک عکس توضیحی ایجاد کند. ویژگی‌های قدیمی کنترل صوتی – تنظیم تایمر، برقراری تماس، کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند – از طریق Gemini به کار خود ادامه خواهند داد.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.