هوش مصنوعی Gemini گوگل به زودی به گوشی‌های اندرویدی می‌رسد

پس از راه اندازی ChatGPT در نوامبر 2022، گوگل مجبور شد فناوری های هوش مصنوعی خود را سرعت بخشد. چند ماه پیش، گوگل در ماه مارس سال جاری از Google Bard با پشتیبانی از LaMDA رونمایی کرد. در ماه مه، این شرکت مدل هوش مصنوعی خود را با راه اندازی PalM در ماه می بهبود بخشید. این هفته، گوگل از یک مدل پایه قوی تر به شکل جمینی رونمایی کرد. این مدل اکنون Google Bard را تقویت می کند که اکنون عملکرد بسیار بهتری دارد. هوش مصنوعی Gemini به سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی نیز می آید.

Gemini سه نسخه دارد: Gemini Ultra، Gemini Pro و Gemini Nano. Gemini Ultra قدرتمندترین است و برای کار به وب نیاز دارد و گوگل ادعا می کند که عملکرد بهتری نسبت به GPT-4 دارد که ChatGPT و سایر ربات های چت را تقویت می کند. Google Bard اکنون توسط Gemini Pro ارائه شده است.

Gemini Nano یک نسخه کوچکتر است که می تواند روی دستگاه اجرا شود. Gemini Nano اکنون چندین ویژگی را در تلفن هوشمند پیکسل 8 پرو ارائه می دهد. به عنوان مثال، برنامه ضبط صدا اکنون یک ویژگی خلاصه سازی را حتی بدون اتصال به اینترنت ارائه می دهد. بنابراین، ضبط‌های صوتی مکالمات و مصاحبه‌ها را می‌توان خلاصه کرد، حتی اگر Pixel 8 پرو به اینترنت متصل نباشد.

Gemini Nano همچنین قابلیت پاسخ‌های هوشمند Gboard را تقویت می‌کند که اکنون می‌توان آن را با WhatsApp آزمایش کرد. زمینه چت را می‌داند و پاسخ‌هایی با کیفیت بالا پیشنهاد می‌کند. این ویژگی به زودی در برنامه های پیام رسان بیشتری قرار می گیرد.

هوش مصنوعی Gemini همچنین به دستیار با تجربه Bard در برخی از تلفن‌های هوشمند پیکسل نیرو می‌دهد. گوگل همچنین در مورد اندروید 14 و اینکه چگونه سرویس AI Core به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از ویژگی های هوش مصنوعی مانند Gemini Nano در گوشی های هوشمند مجهز به Tensor G3 گوگل و دیگر پردازنده های گوشی های هوشمند پرچمدار مدیاتک، سیستم LSI سامسونگ (که پردازنده های Exynos را طراحی می کند) و کوالکام استفاده کنند، صحبت کرد.

این شرکت گفت که به زودی از دستگاه های بیشتر و مشارکت با شرکای سیلیکونی بیشتری پشتیبانی خواهد کرد. در حالی که این شرکت چیز زیادی را فاش نکرد، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی Gemini می‌تواند بر روی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مدرن از جمله Dimensity 9300، Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 که اخیراً معرفی شده‌اند، اجرا شود.

تراشه پردازنده اگزینوس 2400 سامسونگ

تراشه پردازنده اگزینوس 2400 سامسونگ - چیکاو

شایعه شده است که سری گلکسی اس 24 از پردازنده های اگزینوس 2400 و اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می برد. از آنجایی که Gemini Nano می‌تواند روی تلفن‌هایی که از این تراشه‌ها پشتیبانی می‌کنند روی دستگاه اجرا شود، به احتمال زیاد ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابهی از جمله پاسخ‌های هوشمندتر، نویسه‌گردانی هم‌زمان، و پاسخ‌های هوشمندتر از دستیارهای صوتی دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند.

سامسونگ قبلاً Galaxy AI را معرفی کرده است که نویسه‌نویسی بلادرنگ را در حین تماس‌های صوتی ارائه می‌دهد و به Galaxy S24 می‌آید. ما انتظار داریم سامسونگ ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را در مراسم معرفی سری گلکسی S24 اعلام کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.