هدست XR سامسونگ باید از نمایشگر مجازی Mac Visioin Pro تقلید کند

اپل هدست Vision Pro خود را در اوایل ماه جاری منتشر کرد و اینکه آیا این هدست بازار هدست های AR/VR را متحول خواهد کرد یا خیر باید مشخص شود. برخی از ویژگی‌های Vision Pro حیله‌گر به نظر می‌رسند، برخی دیگر جاه‌طلبانه‌تر و هوشمندانه‌تر به نظر می‌رسند، اما اگر یکی از ویژگی‌هایی وجود دارد که سامسونگ باید برای هدست XR (واقعیت ترکیبی) آینده خود کپی کند، آن ویژگی Mac Virtual Display است.

بدون استفاده از Vision Pro، من فکر می‌کنم که ویژگی Mac Virtual Display احتمالاً بهترین چیز در مورد هدست اپل است. این تنها جزء است که واقعاً هدست را با یکی دیگر از محصولات اپل مرتبط می کند و بر اساس ایده اکوسیستم دستگاه است. و به نظر می رسد که ممکن است مفیدترین ویژگی Vision Pro نیز باشد.

هدست XR سامسونگ به چیزی شبیه نمایشگر مجازی مک نیاز دارد

اگر با Mac Virtual Display آشنا نیستید، در اینجا به طور خلاصه به شما می پردازیم. این صفحه نمایش مک بوک را با یک نمایشگر مجازی در داخل هدست ویژن پرو جایگزین می کند. کاربران می توانند اندازه نمایشگر مک بوک واقعیت افزوده را تغییر داده و در هر جایی از میدان دید خود قرار دهند.

حتی بهتر از آن، مک بوک صفحه نمایش فیزیکی خود را زمانی که صفحه نمایش مجازی مک در حال استفاده است خاموش می کند، اما می توانید از صفحه کلید فیزیکی لپ تاپ و ترک پد همراه با نمایشگر مجازی داخل هدست ویژن پرو استفاده کنید.

این نه تنها بسیار هوشمندانه و چشمگیر است، بلکه این ویژگی در هنگام استفاده از مک بوک در مکان های عمومی، مانند هواپیما، حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهد، و همچنین به کاربران اجازه می دهد تا به صورت مجازی از مک بوک در یک صفحه نمایش بزرگتر (البته مجازی) استفاده کنند. همچنین ممکن است استفاده از مک بوک را برای افرادی که ممکن است نخواهند به لپ تاپ خود از پایین نگاه کنند، راحت تر کند.

در مورد DeX واقعیت افزوده چطور؟

اگر هدست XR سامسونگ بتواند به لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک متصل شود و یک فضای کاری واقعیت افزوده برای کاربران ایجاد کند، فوق‌العاده خواهد بود، مشابه آنچه که ویژن پرو اپل این کار را انجام می‌دهد.

بهتر از این، سامسونگ به طور بالقوه می تواند کارهای جالب تر از اپل را با اجازه دادن به کاربران برای اتصال تلفن یا تبلت گلکسی به هدست XR و استفاده از DeX در فضای واقعیت افزوده انجام دهد. دستگاه های تلفن همراه گلکسی در حال حاضر از صفحه کلید فیزیکی و موس پشتیبانی می کنند.

سامسونگ باید نشان دهد که می‌تواند تجربیات معناداری در اطراف اکوسیستم دستگاه خود ایجاد کند. درست است که لپ‌تاپ‌های گلکسی بوکز روی سیستم‌عامل ویندوز کار می‌کنند و چنین قابلیتی ممکن است امکان‌پذیر نباشد یا به راحتی اجرا شود. با این حال، سامسونگ گزینه‌هایی از جمله پلتفرم فوق‌الذکر DeX دارد، و من فکر می‌کنم که شرم آور است اگر این شرکت این ایده نمایش مجازی را از اپل قرض نگیرد.

زمان نشان خواهد داد که آیا سامسونگ برنامه‌ای برای توسعه نمایشگر مجازی مک دارد یا خیر، اما من واقعاً امیدوارم که این شرکت این کار را انجام دهد و چیزی مشابه یا حتی بهتر به ما بدهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.