گوگل در حال آزمایش ابزار جدیدی است که از کاربران اندروید در برابر کلاهبرداران محافظت می کند

گوگل در حال راه اندازی یک برنامه آزمایشی جدید است تا به کاربران تلفن های اندرویدی کمک کند از کلاهبرداری برای پول و اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنند. این شرکت به زودی ویژگی جدیدی را برای محافظت در برابر کلاهبرداری از طریق Google Play Protect آزمایش خواهد کرد.

اگرچه گوگل سال گذشته از طریق اسکن بلادرنگ Play Protect، دانلود اپلیکیشن ها را ایمن تر کرد، اما این شرکت می گوید که کلاهبرداران اغلب از تاکتیک های مهندسی اجتماعی استفاده می کنند تا کاربران تلفن های اندرویدی را متقاعد کنند که خودشان این اقدامات امنیتی را دور بزنند و اطلاعات مالی و شخصی خود را در معرض خطر قرار دهند.

گوگل می‌گوید مجرمان سایبری از تاکتیک‌های مختلفی برای متقاعد کردن کاربران تلفن‌های اندرویدی برای «غیرفعال کردن پادمان‌های امنیتی و نادیده گرفتن هشدارهای پیشگیرانه برای بدافزارها، کلاهبرداری‌ها و فیشینگ» استفاده می‌کنند. از طریق این روش ها، مجرمان سایبری می توانند کدهای امنیتی، رمز عبور و اطلاعات مالی را با سهولت نسبی به دست آورند.

یک ویژگی امنیتی جدید ضد کلاهبرداری در سنگاپور آزمایش می شود

به گفته گوگل، 95 درصد از نصب بدافزارها بر روی تلفن های اندرویدی از منابع بارگذاری جانبی اینترنتی مانند برنامه های پیام رسانی، مدیر فایل و مرورگرهای وب انجام می شود.

برای مبارزه با این مشکل، گوگل اعلام کرد که یک بار دیگر با آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) برای راه اندازی یک برنامه آزمایشی برای یک سیستم جدید ضد کلاهبرداری در هفته های آینده شریک شده است.

سیستم جدید گوگل “نصب برنامه هایی را که ممکن است از مجوزهای زمان اجرا حساس استفاده کنند که اغلب برای کلاهبرداری مالی مورد سوء استفاده قرار می گیرند، تجزیه و تحلیل و به طور خودکار مسدود می کند.” هر بار که کاربر سعی می کند یک برنامه را از منبع بارگذاری جانبی اینترنت نصب کند، این اتفاق می افتد.

اگر یک برنامه جانبی بارگذاری شده چهار مجوز زمان اجرا درخواست کند که اغلب برای اجرای کلاهبرداری از آنها سوء استفاده می شود، به نظر می رسد: RECEIVE_SMS، READ_SMS، BIND_Notifications و Accessibility.

در طول برنامه آزمایشی در سنگاپور، سیستم هر برنامه جانبی را که هر یک از این چهار مجوز را اعلام کند مسدود می کند. کاربران پیامی را می بینند که به آنها اطلاع می دهد که Play Protect به طور خودکار نصب برنامه را مسدود کرده است.

این غول موتور جستجو فاش نکرده است که برنامه آزمایشی ضد کلاهبرداری چه زمانی در سنگاپور به پایان می رسد یا چه زمانی کاربران تلفن های اندرویدی در بازارهای دیگر ممکن است از این سیستم جدید بهره مند شوند. شما را در جریان خواهیم گذاشت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.