ماشین و موتور شارژی های نسل جدید چه امکاناتی دارند؟

اگر خودتان را جای یک کودک بگذارید یا اگر از یک کودک بپرسید که بزرگترین آرزوی شما چیست، قطعا وسیله‌ای که انتخاب خواهد کرد یا از بین وسایل نقلیه کودکان مانند دوچرخه، اسکوتر، ماشین و موتور شارژی است یا یک کنسول بازی است.

از آنجایی که والدین دوست دارند تا بهترین هدایا را برای کودکشان انتخاب کنند، قطعا بهترین انتخابشان یک وسیله نقلیه حرکتی است تا کودک را بیشتر به تعامل و حرکت کردن تشویق کنند. اکثر ما در کودکی عاشق دوچرخه سواری بودیم یا دوست داشتیم در کوچه‌های محل بازی‌های مختلف گروهی را انجام دهیم اما خب جهان در حال حرکت به سمت تکنولوژی است و ناعادلانه است که بخواهیم کودکانمان را هم به بازی‌های قدیمی خودمان علاقه‌مند کنیم.

موتور شارژی‌ها و ماشین شارژی‌های کودک نسل جدید، اسباب‌بازی‌های حرکتی کودک هستند که علاوه بر ورزش، مسائل بسیار زیادی را به کودکان می‌آموزند و در کنار این مسائل هیجان را هم به آن ها انتقال می‌دهند. پس اگر می‌خواهید یک هدیه عالی برای فرزندتان تهیه کنید که علاوه بر هیجان و بازی، از لحاظ فکری و جسمی هم ورزشی برای کودکتان باشد و همچنین همگام با تکنولوژی حرکت کند، موتور شارژی و ماشین شارژی‌‌های کودک یک انتخاب ایده‌آل هستند.

موتور شارژی و ماشین شارژی چیست؟

موتور شارژی‌ها و ماشین شارژی‌ها همانطور که از نامشان پیداست موتورها و ماشین‌هایی هستند که شارژ می‌شوند اما آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیستند. این محصولات شارژی همان کوچک شده‌ی نسخه‌های اصلی و بزرگشان هستند که با امکانات و قابلیت‌هایی که برای کودکان مناسب هستند در بازار عرضه می‌شوند.

موتور و ماشین شارژی‌ها به جای ایجاد نیروی حرکتی از طریق مصرف بنزین، با موتور برقی و باتری قابل شارژ کار می‌کنند. باتری‌های این وسایل هیجان انگیز اغلب 6 یا 12 ولت با آمپرهای متفاوت هستند و قابلیت شارژ به‌ دفعات بالا را دارند.

ماشین ها و موتور شارژی های نسل جدید چه امکاناتی دارند؟

همانطور که گفتیم این ماشین و موتورها باید تا حد امکان شبیه نسخه‌های اصلی خودشان باشند پس امکاناتشان هم باید شبیه نسخه‌های اصلی باشد. سال‌ها پیش موتور شارژی‌ها و ماشین شارژی‌های کودک تنها قابلیت‌های انگشت شماری مثل حرکت کردن در جهت جلو و عقب، تنظیم سرعت بر روی زیاد و کم، یک یا دو آهنگ سیو شده در پنل برای پخش و امکانات بسیار ساده‌ی دیگر را داشتند اما ماشین شارژی‌ها و موتور شارژی‌های کودک نسل جدید امکانات بسیار بیشتری را در اختیار کودکان قرار می‌دهند تا تجربه‌ای واقعی از رانندگی را القا کنند.

امکانات نسل جدید ماشین شارژی و موتور شارژی‌ها شامل داشتن پدال ترمز و پدال گاز واقعی کاملا مشابه ماشین های بزرگسال، داشتن حالت نعنویی برای ریلکس کردن و خواب کودک، حالت افزایش دنده به صورت اتوماتیک کاملا مشابه ماشین های واقعی اتوماتیک که گیربکسشان دنده را بر اساس میزان فشار پدال گاز افزایش می دهد (دیگر مانند قبل دو سرعته یعنی High و Low نیستند)، کیلومتر واقعی دارند که سرعت و دور موتور را نمایش می‌دهد، در برخی نسخه‌ها میکروفون دارند، شامل پنل اتصال بلوتوث، usb، ram و aux (سیم mp3) هستند، صندلی چرمی دارند که راحتی و لوکس بودن را به ارمغان می‌آورند.

همچنین امکانات دیگر آن‌ها شامل: کمربند رانندگی کاملا استاندارد، عرضه شدن همراه با دو کمک فنر یا چهار کمک فنر، امکان استفاده تا 13 و 14 سالگی، صدای پخش موتور و پخش گاز کاملا مشابه ماشین های واقعی، دارای سیستم پخش موزیک مجهز، دربشان مانند نسخه‌های اصلی اسپرت به سمت بالا یا به صورت معمولی باز می‌شوند، کنترل از راه دور بلوتوثی با برد بیش از 100 متر را دارا هستند، در برخی مدل ها مانیتور دارند، برخی دیگر به اپلیکیشن‌های موبایل اندروید یا ios متصل می‌شوند و امکان کنترل با موبایل را دارند و برخی مدل‌ها تحت لیسانس کارخانه‌های اصلی مانند بنز، بی ام دبلیو، کی تی ام، دوکاتی، هوندا، لامبورگینی و غیره تولید می‌شوند و برخی هم توسط کارخانه اصلی فلامینگو طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.

هنگام خرید ماشین و موتور شارژی به چه نکاتی توجه کنیم؟

تناسب با سن کودک

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سن کودک است. ماشین و موتور شارژی‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف مناسب برای گروه های سنی متفاوت عرضه می‌شوند. پس حتما مطمئن شوید که ماشین یا موتور شارژی مد نظر شما مناسب سن و جثه کودک است و همچنین ایمن و راحت باشد.

ویژگی‌های ایمنی

ایمنی همیشه باید در اولویت باشد. پس ماشین‌ها یا موتورهایی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های ایمنی مانند کمربند ایمنی، ساختار مستحکم و ترمزهای قوی باشند. این ویژگی ها به محافظت از کودکتان هنگام رانندگی در بیرون از خانه کمک بسیار زیادی می کند.

موتور

موتورها و ماشین های شارژی در تعداد و قدرت های مختلف موتور عرضه می شوند. این محصولات شارژی در چهار دسته تک موتوره، دو موتوره، چهار موتوره و شش موتوره دسته بندی می شوند. هر چه تعداد موتور بیشتر باشد، قدرت و راندمان آن هم افزایش پیدا می کند.

ماندگاری و استحکام

رفتار بچه ها با اسباب بازی هایشان می‌تواند بسیار سخت و آسیب زا باشد، بنابراین ماشین شارژی هایی را انتخاب کنید که از مواد مستحکم ساخته شده اند که بتوانند در برابر آسیب و ضربه های مختلف مقاومت کند.

کنترل از راه دور

برای کودکان کوچکتر، ویژگی کنترل از راه دور می تواند بسیار کمک کننده باشد. این کنترل ها به والدین اجازه می دهد تا کنترل حرکات خودرو یا موتور را در دست بگیرند و از ایمنی کودک خود اطمینان حاصل کنند و از هرگونه برخورد جلوگیری کنند.

امکانات جانبی

بسیاری از ماشین ها و موتورهای شارژی دارای ویژگی‌ها و امکاناتی مانند چراغ‌های جلو، صدای بوق و حتی سازگاری با پخش کننده های mp3 هستند. این ویژگی ها به لذت و هیجان رانندگی کودکان می افزایند و باعث می شوند تا کودک تجربه واقعی تر و دلنشین تری داشته باشد. البته ماشین ها و موتور شارژی های امروزی امکانات بیشتری هم دارند که در بالا به آن ها اشاره شد.

مونتاژ

حتما قبل از خرید از فروشنده بپرسید که ماشین یا موتور نیاز به مونتاژ دارد یا به صورت مونتاژ شده تحویلتان می شود. اگر به صورت مونتاژ شده تحویل می شود که دیگر نیازی نیست درگیر مشکلات مونتاژی شوید اما اگر به صورت کارتنی و غیر مونتاژی عرضه می شود حتما آموزش کامل مونتاژ را دریافت کنید تا مشکلی حین مونتاژ برایتان پیش نیاید.

شهرت برند

قطعا درست ترین کار این است که موتور شارژی ها و ماشین شارژی هایی را خرید کنید که توسط برندهای معتبر تولید می شوند چون حداقل می دانید که استانداردهای لازم را رعایت می کنند و ایمنی قابل قبولی دارند. برای مثال برندهایی مثل فلامینگو سال هاست که در بازار ایران عرضه می شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می شوند.

سخن پایانی

آیا آماده‌‌اید تا سرگرمی و شادی را وارد زندگی کودکتان کنید؟ رانندگی با ماشین و موتور شارژی راهی فوق‌العاده برای پیشرفت کودکان است و به آن‌ها نشان می‌دهد که چگونه همراه با تفریح، آموزش ببینند و یاد بگیرند.

قیمت ماشین و موتور شارژی به موارد مختلفی از جمله قدرت موتور، باطری، ابعاد و اندازه بستگی دارد و بر اساس انواع طراحی متغیر است. فروشگاه آیبایک انواع موتور شارژی دوکاتی، هوندا، نینجا، کی تی ام و غیره و همچنین انواع ماشین شارژی بنز، بی ام و، پورشه، فراری، مازراتی، بوگاتی، شورلت، جیپ، شاسی بلند و غیره را در انواع رنج های سنی و انواع باطری عرضه می‌کند که می‌توانید اطلاعات کامل آن‌ها را در وبسایت این فروشگاه مشاهده کنید و هدیه ای عالی برای فرزندتان انتخاب کنید! در چنین فروشگاه‌های معتبری تمامی محصولات به همراه گارانتی شرکتی، ضمانت اصالت کالا و تضمین پایین‌ترین قیمت عرضه می‌شود که همین موضوع باعث اطمینان خاطر والدین می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.