2024 سالی است که از آیفون به سامسونگ گلکسی تغییر می‌کنید!

به نظر می رسد این روزها همه در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنند. این آخرین روند در حال رشد در صنعت فناوری است. ما قبلاً شاهد اجرای محدود این فناوری در دستگاه های تلفن همراه بوده ایم. تنها انتظار می رود که در سال جدید با گوشی های پرچمدار 2024 منفجر شود.

سامسونگ با سری گلکسی اس 24 که قرار است ماه آینده رونمایی شود، پرچمدار سال 2024 را رهبری خواهد کرد. در حالی که برخی از رقبای چینی آن قبلاً پرچم‌داران جدیدی را بر اساس چیپست پیشرو برای سال آینده یعنی Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 عرضه کرده‌اند، این سامسونگ است که اولین پرچمدار واقعی جهانی اندروید در سال 2024 را به بازار ارائه می‌کند.

این غول کره ای اخیراً در مورد هوش مصنوعی نیز صحبت کرده است. این چیپست سفارشی که در سری گلکسی اس 24 مورد استفاده قرار می گیرد، مقدار زیادی از تمام ویژگی های هوش مصنوعی Exynos 2400 را ایجاد کرده است. برخی از بازارها نیز نسخه‌های Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 را دریافت خواهند کرد و قبلاً دیده‌ایم که کوالکام ویژگی‌های هوش مصنوعی قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که چیپست جدید آن را ممکن می‌سازد.

سامسونگ همچنین ماه گذشته از مدل هوش مصنوعی خود به نام Samsung Gauss رونمایی کرد. این چشم انداز نهایی این شرکت برای هوش مصنوعی است و محصولات مبتنی بر Gauss تجربه کاربر را در محصولات آینده سامسونگ افزایش می دهند. گاوس قادر به درک زبان انسان و ایجاد پاسخ است. می‌تواند به کارهایی مانند نوشتن ایمیل، ترجمه زبان‌ها، ویرایش اسناد، ارائه کنترل‌های هوشمندتر دستگاه، شخصی‌سازی بهبودیافته و موارد دیگر کمک کند.

جریان ثابتی از اطلاعات در مورد ویژگی های هوش مصنوعی وجود دارد که در سری گلکسی اس 24 نیز مشاهده خواهیم کرد. Galaxy AI یک تجربه جامع هوش مصنوعی تلفن همراه خواهد بود که ویژگی هایی مانند ترجمه تماس زنده مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد. کسانی که عاشق شخصی‌سازی تلفن‌هایشان هستند، مولد کاغذ دیواری مجهز به هوش مصنوعی را دوست دارند که از انتشار پایدار برای ایجاد تصاویر پس زمینه منحصر به فرد بر اساس دستورات شما استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی همچنین به گسترش تصاویر در گالری شما کمک می‌کند و ویرایشگر جزئیات غیر موجود را پر می‌کند، یادداشت‌های طولانی را در Samsung Notes خلاصه می‌کند. ویژگی های اضافی هوش مصنوعی شامل توانایی پاک کردن اشیاء ناخواسته از ویدیوها خواهد بود. پردازش ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود یافته عملکرد دوربین در نور کم را برای ویدیوها بهبود می‌بخشد، به کاهش نویز و بهبود پایداری کمک می‌کند.

کاملاً ممکن است که ویژگی های هوش مصنوعی دیگری نیز وجود داشته باشد که سامسونگ با سری گلکسی اس 24 معرفی خواهد کرد. سامسونگ در مورد ویژگی‌های هوش مصنوعی که برای نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود روی آن کار می‌کند، اعلامیه‌های رسمی زیادی ارائه نکرده است. قابل درک است که می‌خواهد آن اعلامیه‌ها را برای رویداد Unpacked ماه آینده ذخیره کند، جایی که هوش مصنوعی احتمالاً بخش بزرگی از ارائه را به خود اختصاص خواهد داد.

سامسونگ همیشه نسبت به اپل، رقیب اصلی خود در بازارهای بزرگی مانند آمریکای شمالی و اروپا، فناوری های جدید را به سرعت اتخاذ کرده است. این شرکت در حال حاضر چند سالی است که بر بازار گوشی های تاشو تسلط داشته است، حتی با وجود اینکه هیچ نشانه ای از اپل حتی در نظر گرفتن یک آیفون تاشو وجود ندارد. سامسونگ قبل از اینکه اپل 5G را برای آیفون‌ها بپذیرد، 5G را نیز به گوشی‌های گلکسی خود آورد. اپل به این دلیل که وقت خود را برای انجام کارها صرف می کند، شناخته شده است، حتی اگر تأخیر صرفاً برای تأثیر چشمگیر باشد و نه به اندازه بلوغ بازار که ما می خواهیم تصور کنیم.

این احتمالاً رویکردی است که اپل نسبت به ویژگی های هوش مصنوعی نیز اتخاذ خواهد کرد. حتی با وجود عجله تمام سازندگان اندروید برای ارائه ویژگی های هوش مصنوعی در گوشی های خود در سال آینده، اپل ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا عملکرد مشابهی را برای آیفون خود ارائه دهد. این برای بسیاری از کاربران آیفون ناامید کننده است زیرا آنها نمی توانند از ویژگی های هوش مصنوعی که در هر جایی در مورد آنها می خوانند استفاده کنند.

شاید به همین دلیل است که سامسونگ احساس کند که سریع بودن با ویژگی‌های هوش مصنوعی فرصتی عالی برای جذب برخی از مشتریان وفادار اپل به او می‌دهد. با قرار دادن هوش مصنوعی در سری گلکسی اس 24 خود، این شرکت ماه آینده یک گوشی پرچمدار با قابلیت های پیشرفته تر ارائه خواهد کرد که آخرین آیفونی که در حال حاضر تنها چند ماه از عمر آن می گذرد و تا نیمه دوم سال آینده جانشینی نخواهد داشت.

تلاش سامسونگ فقط به سری گلکسی اس 24 محدود نخواهد شد. مطمئناً می‌توانیم انتظار داشته باشیم که توانایی‌های هوش مصنوعی مشابه، اگر نگوییم بیشتر، در پرچم‌داران پرچم‌دار گلکسی Z Fold و Galaxy Z Flip که در تابستان 2024 عرضه می‌شوند. حتی ممکن است شاهد باشیم که این شرکت برخی از ویژگی‌ها را به دستگاه‌های میان‌رده ممتاز خود مانند سری A5x و مجموعه دستگاه های FE در نیمه دوم سال.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.