بهترین صندلی های گیمینگ کدامند؟! معرفی انواع مدل های صندلی گیمینگ

آیا تا به حال پیش آمده که پس از چند ساعت بازی کردن با کامپیوتر، یا بعد از چند ساعت کارکردن پشت سیستم، احساس درد در بدن خود مثلا در مچ دست، گردن و سر و یا کمر خود داشته باشید؟ یا از دوستان و اطرافیانتان چنین صحبتی به گوشتان خورده باشد؟ پاسخ اکثریت به این پرسش ها بله است. به جرات می توان گفت، مطمئنا همه ما حداقل یکبار این درد و ناراحتی را تجربه کرده و یا در این مورد از دیگران شنیده ایم. راه حل مشکل شما استفاده از بهترین صندلی های گیمینگ است. لطفا با چیکاو همراه باشید تا این نوع صندلی را بیشتر و بهتر بشناسید.

صندلی گیمینگ یا صندلی بازی، به صندلی هایی گفته می شود که برای راحتی گیمرها طراحی گردیده است و به اصطلاح صندلی های ارگونومیک نامیده می شوند. البته ناگفته نماند که این صندلی ها فقط برای گیمرها طراحی نشده اند، بلکه کسانی هم که در طول روز چندین ساعت با کامپیوتر کار می کنند نیز می توانند از این صندلی ها استفاده نموده و مراقب سلامتی ستون فقرات و دیگر اعضای بدن خود باشند.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت این صندلی، با صندلی های اداری یا معمولی در چیست؟ تفاوت این صندلی ها با بقیه انواع آن، مثل صندلی اداری، در نحوه تنظیم و کاربرد و راحتی آن است. و دیگر اینکه در صندلی اداری بیشتر رعایت و پشتیبانی از اصول ارگونومیک مد نظر است تا راحتی کاربر. البته صندلی های گیمینگ علاوه بر رعایت اصول ارگونومیک، احساس راحتی هم به کاربر می دهد. درست برعکس صندلی های اداری.

می توان گفت از مشخصات بهترین صندلی های گیمینگ این است که پشتی بلندی دارد، تا شانه ها و پشت کاربر را تحت حمایت خود نگه دارد. همچنین در صندلی های گیمینگ، تکیه گاه کمر و پشت سر، تکیه گاه بازو و …  بیش تر از دیگر صندلی ها قابل تنظیم هستند تا زمانی که کاربر مشغول بازی است، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

سه نوع صندلی گیمینگ وجود دارد:

  • صندلی گیمینگ مخصوص بازی با کامپیوتر خانگی یا همان PC
  • صندلی گیمینگ مخصوص بازی با پلتفرم
  • صندلی گیمینگ مخصوص بازی با هیبرید

بهترین صندلی های گیمینگ PC

صندلی گیمینگ مخصوص بازی با پلتفرم یا صندلی زمینی

این صندلی ها بیشتر در بین گیمرهای کنسول محبوبیت دارند. آنها روی زمین گذاشته می شوند و بیشتر شبیه به تکیه گاه هستند تا صندلی. برای بازی های تلویزیونی یا همان کنسول، که قرار است کاربر به صورت نشسته روی زمین بازی کند، مورد استفاده قرار می گیرند.

صندلی های گیمینگ مخصوص بازی با کامپیوتر

این نوع صندلی ها، از شناخته شده ترین و محبوب ترین ها می باشند، و بسیار شبیه به صندلی های اداری هستند. با این تفاوت که دسته های تنظیم شونده و تکیه گاه کمر و سر دارند.

صندلی های گیمینگ مخصوص بازی با هیبرید

صندلی های بازی هیبریدی همان ویژگی های صندلی های بازی کامپیوتری و پلتفرمی را شامل می شود. معمولا روی پایه چرخان نصب می شوند ولی مدل و سبک صندلی پلتفرمی را دارد.

صندلی گیمینگ مخصوص بازی روی زمین

صندلی هایی که شبیه به کیسه لوبیا یا همان بین بگ (Bean Bag) هستند. بسیار نرم می باشند و از الیاف تشکیل شده اند. این یک صندلی ارگونومیک نیست ولی به دلیل اینکه بسیار راحت می باشد، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

3 مدل مختلف از بهترین صندلی های گیمینگ مخصوص PC را بشناسید

  • صندلی های راکر
  • صندلی های کامپیوتر شخصی
  • صندلی های شبیه ساز مسابقه

صندلی راکر

از بهترین صندلی های گیمینگ می توان به صندلی های گیمینگ برند معروف راکر یا ایکس راکر (X Rocker)، اشاره نمود. در این صندلی اصول ارگونومی رعایت شده است به طوری که پس از چند ساعت نشستن روی آن، احساس درد نخواهید داشت. برخلاف بقیه صندلی ها راکر بر روی یک پایه قرار می گیرد. داخل صندلی و روی دسته های آن از فوم پر شده است. (البته چگالی فوم داخل صندلی، بسیار بیشتر از روی دسته آن است). ایکس راکر چند ویژگی جذاب دیگر نیز دارد. مثل: سیستم صوتی 4.1 و 4 اسپیکر و یک عدد Subwoofer، سیستم لرزشی  هنگام نیاز صندلی به لرزش در می آید تا تاثیر بازی را بیشتر کند، سیستم نور(RGB )  و مبدل دیجیتال به آنالوگ .

صندلی شبیه ساز مسابقه

از دیگر بهترین صندلی های گیمینگ صندلی شبیه ساز مسابقه ای است. به وسیله این صندلی کاربر می تواند بازی هایی را که مسابقه ای هستند مثل رانندگی را با هیجان و لذت بیشتری بازی کند. می تواند پشتی صندلی را تا 135 درجه به عقب هدایت کرده و حتی می تواند پاهای خود را روی قسمت مخصوصی که جلوی نشیمنگاه صندلی تعبیه شده، بگذارد و به صورت دراز کشیده بازی کند. صندلی مسابقه ای این امکان را دارد که کاربر وسیله های جانبی مانند فرمان را روی صندلی نصب کند. این مدل می تواند به 3 درجه متفاوت تغییر زاویه دهد، 90، 120 و 135 درجه. این نوع صندلی فقط مخصوص گیمرها نیست و افراد می توانند هنگام کار با کامپیوتر هم استفاده نمایند.

بهترین صندلی های گیمینگ مخصوص شبه مسابقه

مزایای صندلی های گیمینگ

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های صندلی های گیمینگ، رعایت کردن اصول ارگونومیک است. و چون از این اصول پشتیبانی می کند به همین علت نشستن طولانی مدت روی این صندلی ها به کمر، شانه ها، پاها ،ساعد و مچ دست کاربر آسیب نمی رساند. از مواد مرغوب و با کیفیت تولید می شوند. پشتی آن ها قابل تنظیم است . و در بعضی مدل ها، می توان پشتی را به چند زاویه مختلف تغییر داد. ارتفاع صندلی و زاویه دسته ها نیز قابل تنظیم هستند.

معایب صندلی های گیمینگ

شاید یکی از بزرگ ترین عیب های این صندلی ها گران قیمت بودن آن ها باشد.

نکات قابل توجه قبل از خرید صندلی گیمینگ

هنگام خریدن  بهترین صندلی های گیمینگ نیز باید مواردی را مد نظر بگیرید تا بتوانید بهترین و راحت ترین نوع صندلی را انتخاب کنید.

سایزبندی صندلی گیمینگ: هنگام خرید صندلی گیمینگ ابتدا باید به سایز آن توجه کنید. سایزبندی صندلی ها به ترتیب Small، Medium، XL می باشند. صندلی را باید با توجه به قد و وزن کسی که قرار است از صندلی استفاده کند تهیه نمایید، چون همه صندلی ها یکی نیستند و آستانه تحمل هر صندلی با صندلی دیگر متفاوت می باشد. فراموش نکنید که مدل هایی که قیمت پایینی دارند و کوچکتر هستند، آستانه تحمل کمتری هم دارند.

تاثیر سایز در طرز نشستن در بهترین صندلی های گیمینگ

چرخ های صندلی گیمینگ

گر قد و یا وزن زیادی دارید، به شدت پیشنهاد می شود که از صندلی های 5 محوره تهیه نمایید و دقت نمایید که جنس چرخ ها محکم باشند. در مدل های ارزان قیمت جنس چرخ ها از پلاستیک می باشد و زمانی که شخص سنگین وزن از آن استفاده کند توزیع وزن به خوبی صورت نمی گیرد و باعث شکستن چرخ ها می گردد.

تکیه گاه صندلی گیمینگ

زمانی که حرف از تکیه گاه به میان می آید همه ما به کمر، گردن و ستون فقرات فکر می کنیم. کاملا فکر درستی است، وظیفه تکیه گاه در صندلی های گیمینگ ارگونومیک این است که از کمر، گردن و ستون فقرات کاربر محافظت کند. برای اینکه مطمئن شوید همه این 3 نقاط به درستی محافظت می شوند، قبل از خرید حتما روی صندلی بنشینید و مطمئن شوید که انحنای گردن و کمر در نقاط صحیح تکیه گاه قرار بگیرد. همینطور باید بدانیم پشتی صندلی تا چه زاویه ای تغییر می کند. در صندلی های گران قیمت( همانطور که در بالا اشاره کردیم)، ممکن است تا 135 درجه هم امکان تغییر زاویه وجود داشته باشد.

یک نوع از صندلی های گیمینگ شبه مسابقه ای

نشیمنگاه صندلی گیمینگ

در انتخاب بهترین صندلی های گیمینگ یکی دیگر از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، نشیمنگاه آن است. علاوه بر داشتن زیبایی، بایستی نشیمنگاه صندلی با دوام هم باشد تا به مرور زمان حالت خود را از دست ندهد. این روزها برای تولید نشیمنگاه های صندلی از فوم سرد طبی استفاده می شود که پس از مدتی استفاده، فوم انحنای بدن شخص را گرفته و همین امر باعث می شود تا کاربر هنگام نشستن احساس راحتی بیشتری داشته باشد. نگران نباشید! فوم صندلی خراب نشده است! به محض این که کاربر از روی صندلی بلند شود، فوم به شکل اولیه خود بر می گردد.

صندلی گیمینگ  (Fantech Alpha GCR-20 RGB):

و در آخر، صندلی بازی فن آلفا نیز از بهترین صندلی های گیمینگ محسوب می گردد مخصوصا برای کسانی که عاشق نورپردازی هستند. این مدل، از صندلی های حرفه ای به حساب می آید. چون امکان تنظیم زاویه نشیمنگاه، تکیه گاه و وضعیت دسته را به 4 جهت مختلف ممکن می سازد پس گیمر می تواند به بهترین حالت ممکن، صندلی را شخصی سازی کند. نورپردازی در این مدل از نکات اصلی است. نور، سراسر بدنه را پوشش می دهد و به وسیله ریموت شخصی سازی می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع pcgamer wikipedia bobvila
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.