با استفاده از این 5 نکته، فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند خود را آزاد کنید

نکات برجسته

  • گالری فایل‌های ناخواسته زیادی را ذخیره می‌کند که ممکن است به آن‌ها نیاز نداشته باشیم و ممکن است آن‌ها را هم فراموش کرده باشیم.
  • فایل های صوتی قدیمی معمولاً واقعا سنگین هستند و فضای داخلی زیادی را اشغال می کنند.
  • با خاموش کردن بارگیری خودکار در وهله اول، می توانید فضای ذخیره سازی را ذخیره کنید.

همه ما در زندگی خود با موقعیتی مواجه شده ایم که مجبور شده ایم با وضعیت «پر بودن فضای ذخیره سازی تلفن» در تلفن های هوشمند خود مقابله کنیم.

ما نمی توانیم به راحتی گوشی های هوشمند را تغییر دهیم و اغلب نمی دانیم چه چیزی را حذف کنیم تا فضای اضافی ایجاد شود. نداشتن فضا، استفاده از تلفن های هوشمند را بسیار آزاردهنده می کند، زیرا نمی توانیم عکس های جدید بگیریم، برنامه ها را دانلود یا به روز کنیم و سایر وظایف نیز کندتر می شوند. آیا شما هم با این موضوع مواجه شده اید؟

امروز قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید حافظه تلفن را برای عملکردی روان و تجربه ای بدون مزاحمت پاک کنید.

چگونه حافظه گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟

گالری خود را بررسی کنید

بیشتر اوقات، گالری ما فایل‌های ناخواسته زیادی را ذخیره می‌کند که ممکن است به آن‌ها نیاز نداشته باشیم و ممکن است آنها را نیز فراموش کرده باشیم. برای ما مهم است که گالری درهم ریخته را پاک کنیم و آن اسکرین شات های ناخواسته، تصاویر تار، عکس های تکراری و هر چیزی که در حال حاضر به آن نیاز نیست را حذف کنیم.

اگر به آلبوم های خاصی بروید انجام این کار آسان تر خواهد بود. به آلبوم‌های خاص «Screenshots»، «Instagram»، «Videos» و غیره بروید و موارد غیر ضروری را حذف کنید. حتی می توانید کل پوشه را حذف کنید.

علاوه بر این، به پوشه سطل زباله خود بروید و فایل ها را از آنجا نیز حذف کنید تا فضای اضافی ایجاد شود.

پاک کردن حافظه پنهان

شما هم یک کش سخت افزاری و هم نرم افزاری در دستگاه خود دارید که داده ها را ذخیره می کند. اگر حافظه پنهان خود را هر از چند گاهی پاک نکنید، داده های ناخواسته جمع می شود و در نهایت فضای ذخیره سازی شما را از بین می برد. بنابراین مطمئن شوید که حافظه پنهان برنامه خود را مرتباً پاک می کنید. همچنین باید کش مرورگر خود را پاک کنید. به سادگی به Settings > Privacy and Security > Clear browsing data بروید.

حذف فایل های صوتی قدیمی

برخی از برنامه‌ها مانند YouTube، Netflix، Spotify و غیره به کاربران این امکان را می‌دهند که محتوا را در دستگاه‌های خود دانلود کنند تا آن را مطابق با سهولت خود تماشا کنند. ما چنین چیزهایی را دانلود می کنیم، یک بار تماشا می کنیم و وجود آن را فراموش می کنیم. اما این فایل ها معمولا سنگین هستند و فضای داخلی زیادی را اشغال می کنند. مطمئن شوید که مراقب چنین دانلودهایی هستید و هر از چند گاهی آنها را حذف می کنید.

فایل های ناخواسته را حذف کنید

وقتی برنامه فایل های خود را باز می کنید، می بینید که فایل های متفرقه مختلفی روی سیستم شما دانلود شده است. اکنون، متأسفانه، نمی‌توانید همه فایل‌ها را انتخاب کرده و آنها را حذف کنید، زیرا برخی فایل‌ها حتی می‌توانند به جنبه‌های مختلف گوشی هوشمند شما، مانند برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌ها نیز مربوط باشند.

فقط کافی است به برنامه فایل‌ها، سپس حافظه داخلی بروید، و سپس فایل‌هایی از برنامه‌های حذف شده، یادداشت‌های صوتی قدیمی یا آهنگ‌های زنگ ناخواسته را حذف کنید.

مراقب محتوای دانلود شده خودکار باشید

هنگام تمیز کردن گالری خود، ممکن است متوجه برخی از فایل‌های دانلود شده به‌طور خودکار از WhatsApp و غیره شده باشید. این فایل‌ها حتی بدون اطلاع شما، فضای قابل‌توجهی را در دستگاه شما اشغال می‌کنند. می توانید با خاموش کردن تنظیمات در وهله اول از این امر جلوگیری کنید.

برای غیرفعال کردن آن در واتس اپ، به Settings>Chats>Save to Camera Roll بروید و سپس آن را خاموش کنید.

به طور مشابه برای Snapchat، به Settings > Memories > Save Button بروید و تنظیمات ذخیره خودکار خود را خاموش کنید.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.