نقد و بررسی شیائومی واچ 2 پرو

معرفی

بهترین راه برای رقابت در بازار ساعت‌های هوشمند ممتاز، پیوستن به سیستم‌عامل Wear OS Google (یا اپل واچ بودن) است یا شیائومی در هنگام طراحی Watch 2 Pro فکر می‌کرد. این حرکت Play Store و همه برنامه‌های آن را باز می‌کند. این چیپست در بین ساعت های Wear OS خارج از Mobvoi TicWatch Pro 5 کمیاب است.

حرکت به سمت یک سیستم‌عامل مناسب به این معنی است که ساعت شیائومی واچ 2 پرو حدود دو روز دوام می‌آورد، در حالی که عمر باتری ساعتی که جایگزین می‌شود در هفته‌ها اندازه‌گیری می‌شود. این یک نقطه ضعف بزرگ است. ساعت Xiaomi Watch 2 Pro اکنون با قوی‌ترین ساعت‌های Wear OS Galaxy Watch6 و Watch5، Pixel Watch 2 که به تازگی معرفی شده است، رقابت خواهد کرد.

برای متمایز شدن، شیائومی GPS دو بانده را در Watch 2 Pro قرار داده است که آن را به ردیاب بسیار بهتری نسبت به همتایان تک باند خود تبدیل کرده است. وجه تمایز دیگر باتری نزدیک به 500 میلی آمپر ساعتی است که شیائومی می گوید تا 65 ساعت دوام می آورد.

کیفیت طراحی و ساخت

ساعت شیائومی واچ 2 پرو یک ساعت با ظاهر کلاسیک است. در رنگ مشکی با بند فلورو لاستیک مشکی یا نقره ای با بند چرمی قهوه ای عرضه می شود. هر دو مدل دارای روکش فولادی ضد زنگ با قاب بالایی مشکی و کناره‌ای بافت‌دار «Hobnail پاریس» هستند. مدل نقره ای به دلیل وجود حاشیه مشکی متضاد قطعا جالب تر است.

  • دکمه ها و کنترل

سه دکمه در سمت راست ساعت وجود دارد. بالا و پایین فرورفته هستند، در حالی که تاج در وسط به سمت بیرون ایستاده است. این یک تاج چرخان با دامنه حرکتی بسیار نرم است. یک حلقه ی کوچک در پایه تاج وجود دارد که به انگشت شما کمک می کند تا خرید کنید. این یک طراحی کاملاً هوشمندانه با توجه به جزئیات است.

دکمه بالا همیشه صفحه تمرین را باز می کند. دکمه پایین آخرین برنامه باز شده را با فشار دادن ظاهر می‌کند، Google Pay را با دو بار فشار دادن راه‌اندازی می‌کند و با فشار طولانی، منوی خاموش شدن را باز می‌کند. تاج شبکه برنامه را با فشار باز و بسته می‌کند و با فشار طولانی دستیار Google را احضار می‌کند. همچنین می‌توانید با یک فرمان صوتی دستیار را بیدار کنید.

  • نمایشگر

صفحه نمایش 1.43 اینچی AMOLED 466x466px با حداکثر روشنایی 600 نیت است. این یک چیز دوست داشتنی است که با رنگ های تند معمولی و کنتراست فوق العاده یک OLED به آن نگاه کنید. شیشه کمی فرورفته در زیر قاب قاب قرار می گیرد که به این معنی است که خراشیدن آن سخت تر است.

صفحه ساعت نقش بسزایی در طراحی ساعت دارد. 23 صفحه ساعت برای انتخاب و هزاران گزینه شخص ثالث در فروشگاه Google Play وجود دارد. چهره‌های سفارشی شیائومی باکیفیت و قابل تنظیم هستند – مطمئناً چیزی را که دوست دارید پیدا خواهید کرد.

این کیس دارای تسمه های استاندارد دوگانه در دو طرف با عرض 22 میلی متر است. این تا حد زیادی محبوب ترین استاندارد برای اندازه این ساعت است و به این معنی است که تمام بند های استاندارد شما کار می کنند به علاوه انتخاب بزرگی از گزینه های شخص ثالث را در اختیار خواهید داشت. شیائومی تسمه های اضافی را در 3 ماده و 4 رنگ ارائه می دهد.

بند ساعت فلورروبر در لمس بسیار نرم است و خاصیت ارتجاعی بالایی دارد. اگرچه استحکامی ندارد و می تواند سنگین تر باشد. سگک احساس کیفیت می کند.

موتور ویبره واچ 2 پرو بسیار قوی است. این هم مثبت و هم منفی است – گاهی اوقات کمی سخت است و ما دوست داریم یک نوار لغزنده دانه ای برای کنترل قدرت ارتعاش داشته باشیم. تاج چرخان دارای یک بازخورد لمسی ظریف دوست داشتنی است.

قسمت زیرین ساعت همه حسگرها – ضربان قلب نوری، دمای پوست و سنسور جدید تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک – چیزی را که تنها سامسونگ تا به حال بر روی یک ساعت ارائه کرده است را در خود جای می دهد. قسمت زیرین نیز جایی است که دو پین شارژر اختصاصی را پیدا خواهید کرد.

سیستم عامل Wear

ساعت شیائومی 2 پرو با Wear OS 3.5 عرضه می شود. این توانمندترین سیستم عامل پوشیدنی خارج از سیستم عامل Watch است.

شما همچنین Google Assistant را با فعال سازی صدا یا دکمه دریافت می کنید. بنابراین می توانید هر چیزی را از دستیار بپرسید، چراغ قوه را روشن کنید، با تلفن خود را زنگ بزنید و…

این ساعت با ژست‌های حرکتی کنترل می‌شود. برای ویجت‌های مختلفی که دارید، انگشت خود را به دو طرف صفحه ساعت بکشید. تند کشیدن از پایین، ضامن‌ها را باز می‌کند (اگرچه مانند کشیدن انگشت از بالا، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد)، در حالی که کشیدن انگشت از بالا، اعلان‌ها را پایین می‌آورد. تاج را فشار دهید تا برنامه‌ها باز شوند که به‌طور پیش‌فرض در شبکه‌ای به سبک لانه زنبوری قرار گرفته‌اند، اما می‌توانید نمای فهرست را با نام در کنار نماد انتخاب کنید.

شما می توانید برخی از جنبه های ساعت شیائومی 2 پرو را در گوشی خود کنترل کنید. مشابه کاری که سامسونگ انجام می‌دهد، شیائومی از شما می‌خواهد اپلیکیشن سفارشی خود را دریافت کنید – Mi Fitness. تمام داده‌های سلامتی و تمرینات شما را جمع‌آوری می‌کند و بخشی دارد که به ساعتی که استفاده می‌کنید اختصاص داده شده است.

می‌توانید بیشتر چیزها را از تلفن خود تغییر دهید، از جمله صفحه ساعت، حساب‌ها و برنامه‌ها، و همچنین تنظیمات ردیابی تناسب اندام و سلامتی را تغییر دهید. جایی که برنامه تحت تأثیر قرار می گیرد، عدم وجود هر نوع ویژگی پشتیبان گیری و بازیابی است. اگر نیاز به تغییر تلفن دارید، باید ساعت را ریست کرده و مجدداً تنظیم کنید.

کنترل اعلان ها در ساعت 2 پرو شیائومی عالی است. می‌توانید انتخاب کنید کدام برنامه‌ها می‌توانند اعلان‌ها را ارسال کنند و می‌توانید با مجموعه گزینه‌های معمول پاسخ دهید – یک شکلک ارسال کنید، مانند یک پیام، یک پیام صوتی بفرستید، و حتی یک پاسخ را روی یک صفحه‌کلید کوچک QWERTY درست روی مچ دست خود تایپ کنید.

ردیابی تناسب اندام و سلامت

ساعت شیائومی 2 پرو یک ردیاب عالی برای تناسب اندام و سلامتی است. از بیش از 150 حالت ورزشی با تجزیه و تحلیل دقیق و نکات مربیگری پشتیبانی می کند. GPS دو بانده از باند L1 گسترده تر و باند L5 سریعتر و دقیق تر برای ارائه دقت ردیابی در متر استفاده می کند.

در عمل، حدود نیم تا یک دقیقه کامل طول می‌کشد تا GPS زمانی که دویدن در فضای باز را شروع می‌کنید قفل شود. هنوز هم می‌توانید در این مدت بدوید، اما بهتر است منتظر بمانید تا دقیق‌ترین خواندن را دریافت کنید. این ساعت همچنین در برابر آب 5ATM مقاوم است بنابراین برای شنا مناسب است.

خلاصه بسیار دقیقی از تمرین خود در Mi Fitness دریافت می کنید. این برنامه همه چیزهای اساسی مانند مسافت، زمان، سرعت، ضربان قلب در دقیقه و بالا و پایین و همچنین مراحل کلی را در اختیار شما قرار می دهد. داده‌های ارتفاع، و شکست دقیق ریتم قلب خود را در طول دویدن دریافت می‌کنید.

ردیابی خواب نیز بسیار دقیق است. این ساعت چرخه‌های خواب شما را کنترل می‌کند و زمان بیداری را به شما نشان می‌دهد. همه اینها با اطلاعات اضافی برجسته می شوند. آیا خواب عمیق شما کافی است؟ آیا خواب سبک یا بیداری شما خیلی زیاد است؟ این ساعت ردیابی را با داده های تنفسی و اکسیژن خون در طول شب تکمیل می کند.

  • مجهز به حسگر امپدانس بیوالکتریکی

ساعت شیائومی 2 پرو اولین ساعتی است که با سری گلکسی واچ سامسونگ مطابقت دارد و دارای حسگر امپدانس بیوالکتریکی (BIA)  است. باید شروع به خواندن کنید، با انگشت اشاره و وسط روی هر دو دکمه ضربه بزنید و ثابت بمانید. سپس ساعت به شما تجزیه و تحلیل بدن شما را بر حسب درصد چربی، آب، نمک و پروتئین می دهد و توده عضلانی و توده چربی شما را بر حسب کیلوگرم به شما می گوید. شما همچنین عدد کلی BMI را دریافت می کنید.

اندازه‌گیری BMI این بازبین بر روی ساعت با عدد مقیاس هوشمند Withings Body+ او مطابقت داشت، اما این تنها بر اساس وزن و قد ورودی است. خوانش توده چربی در ساعت هوشمند بالاتر از مقیاس بود، اگرچه این نوع تلاش‌های تجزیه و تحلیل ذاتاً نادرست هستند. اگر بتوانید خوانش‌هایی را در سطوح پنهان کاری مشابه دریافت کنید، می‌توانند برای ردیابی پیشرفت شما مفید باشند.

همچنین ردیابی عمیق چرخه قاعدگی، نظارت بر اکسیژن خون در تمام طول روز و تمرینات تنفسی وجود دارد.

ما می توانیم بحث کنیم که آیا یک ساعت هوشمند به اندازه کافی دقیق است تا با ابزارهای حرفه ای تناسب اندام و ردیابی سلامت رقابت کند. اما ایده این است که تا حد امکان داده های مفید را در یک بسته زیبا و کاربردی قرار دهیم.

شیائومی واچ 2 پرو به لطف GPS دو بانده و سنسورهای سطح بالای آن، همراهی عالی برای سلامتی است.

عمر باتری

شیائومی واچ 2 پرو دارای باتری 495 میلی آمپر ساعتی است که 70 میلی آمپر ساعت بیشتر از گلکسی واچ 6 کلاسیک است و به ندرت قابل شکست است – واچ 5 پرو سال گذشته دارای باتری 590 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که تیک واچ 5 پرو دارای واحد 628 میلی آمپر ساعتی است. جالب اینجاست که TicWatch 5 Pro همان 65 ساعت زمان اجرا را دارد که Xiaomi Watch 2 Pro دارد.

این عملکرد خوب برای یک ساعت هوشمند Wear OS است، اما به چیزی نزدیک به آنچه که یک ساعت هوشمند سیستم عامل اختصاصی، مانند Huawei Watch GT 4 می تواند انجام دهد، نیست.

جمع بندی

ما شیائومی واچ 2 پرو را دوست داریم. این یک ساعت هوشمند کاربردی و زیبا است. حرکت شیائومی به سمت سیستم عامل Wear OS و 4 نانومتری اسنپدراگون W5+ Gen 1 به این معنی است که Watch 2 Pro پاسخگو، هوشمند و با امکانات کامل و آینده نگر است.

ساعت Xiaomi Watch 2 Pro برای بسته بندی کامل، طراحی شیک و قیمت بسیار مناسب، حس فوق العاده ای دارد. کاری وجود ندارد که نتواند انجام دهد و نسبت به رقبا با قیمت مناسب تری ارائه می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.