نقد و بررسی کامل Xiaomi MIX FOLD 3 ( شیائومی میکس فولد 3)

قبل از اینکه به بررسی میکس فولد 3 بپردازیم، اجازه دهید یک جدول بهت انگیز برایتان نشان دهم. شما می‌توانید ببینید که Xiaomi MIX Fold 3 در مورد ضخامت و وزن در سه تاپ ترین جایگاه است، به جز Find N2 که بسیار کوچکتر است. همراه چیکاو باشید.

طراحی

MIX Fold 3 نسبت به سایر تلفن‌های تاشو دارای یک دوربین بیشتر است. از دوربین‌های اولترا واید تا دوربین تله‌فوتو، می‌توانید بسته به شرایط مناسب را انتخاب کنید. باید این اولین تلفن تاشو باشد که چهار دوربین را در بدنی آنقدر نازک جاسازی کند. اما باید با ماژول دوربین برآمده و لرزان روی میز روبرو شوید.

شیار کارت میکس فولد 3 شیائومی همچنان دو کارت Nano SIM را جای دارد، که خوب است. با بلندگوهای استریو تقارنی، حجم به گوش چپ و راست شما یکسان است. NFC و فرستنده‌های IR نیز وجود دارند، حتی شارژ بی‌سیم نیز حذف نشده است. می‌دانید، برخی از تلفن‌های تاشو برای کاهش وزن از شارژ بی‌سیم صرف‌نظر می‌کنند، این تصمیمی واقعاً احمقانه است. و بعد، USB 3.0. ما این را قبلاً در Xiaomi 13 Ultra دیده‌ایم، اما بعد از این، حدس می‌زنم که شیائومی آن را در آینده بر روی تمامی تلفن‌های پرچمدار خود قرار خواهد داد.

طراحی MIX Fold 3 - چیکاو

نمایشگر

صفحه نمایش داخلی و صفحه نمایش روی جلد هر دو از پنل‌های Samsung E6 هستند، اما دوباره تکامل یافته‌اند. روشنایی قله تا 2600 نیت ارتقا یافته است که باید آن را تراشه‌تلفن تاشوی با برترین روشنایی قرار دهد. شیشه محافظ همچنین UTG و Corning Victus 2 است. هیچ نقص مهمی نیز پیدا نمی‌کنم، به جز کمبود تیرگی PWM با فرکانس بالا و عدم پشتیبانی از قلم.

همچنین یک مشکل کوچک دیگر وجود دارد، صفحه نمایش داخلی خیلی راحت چرب می‌شود. نه تنها شیائومی، بلکه تمام تلفن‌های تاشو این مشکل را دارند. واقعاً خسته‌کننده است که باید صفحه مدام پاک کنید.

محورها

بله، سرانجام محورهای تاشوی Fold 3 قادر به بازکردن و در هر زاویه‌ای توقف هستند. تجربه باز کردن یا بستن نیز به مراتب روان‌تر از نسل قبلی آن است. اگرچه خط چین ظاهری خیلی صاف به نظر نمی‌رسد، اما احساس بهتری نسبت به ظاهر دارد. شنیده‌ام که محور جدید بهترین حفاظت در برابر سقوط برای صفحه نمایش داخلی را فراهم می‌کند. هنوز هم پشتیبانی ضدآب IP8 وجود ندارد که بهتر از Samsung Z Fold 5 نیست.

عملکرد و بازی‌

پردازنده در میکس فولد 3 از نسخه سری Snapdragon 8 Gen 2 Lead استفاده می‌کند. به طور ساده، این نسخه‌ای از 8 Gen 2 است که اورکلاک شده است. این پردازنده در نسخه معمولی خود قبلاً بسیار خوب عمل می‌کرد و اورکلاک کردن آن واقعاً تفاوت معناداری ایجاد نمی‌کند. بیایید تجربه بازی‌بازی را بررسی کنیم.

همانطور که در OnePlus Ace 2 Pro نیز بود، تست‌های Genshin همگی در آب انجام می‌شوند. عملکردش، امم… بد نیست. از آنجا که تلفن‌های تاشو بسیار نازک هستند، پراکندگی حرارت یک مسئله بزرگ است، بنابراین تجربه بازی‌بازی هرگز به طور ویژه خوب نبوده است. حداقل MIX Fold 3 در بازی‌ها نرخ فریم پایداری را حفظ می‌کند. حتی با یک صفحه نمایش بزرگتر از یک تلفن معمولی، مصرف انرژی به خوبی کنترل می‌شود. وقتی آن را باز می‌کنید تا یک بازی بازی کنید، مناطق گرم همگی خارج از دسترس دستان شما قرار دارند. البته دو بلندگو ممکن است مسدود شوند، اما دستانتان را نخواهد سوزاند.

یک نکته جالبی که شاید بدانید، رزولوشن حداکثری در بازی Genshin بر روی تلفن‌های Xiaomi و Redmi در اواخر این روزها کمی بالاتر از سایر تلفن‌های اندرویدی بوده است. MIX Fold 3 حتی بهتر است، حتی رزولوشن صفحه داخلی نیز بالاتر از دیگران است. همراه با OLED E6 عالی، هنوز لذت می‌برم از بازی کردن با این تلفن.

دوربین

نگاهی به فوکال‌های این چهار لنز بیندازید، آیا این تجربه احساس دوباره‌ای را برایتان ایجاد نمی‌کند؟ بله، این چهار لنز در Xiaomi 13 Ultra دقیقاً همان فوکال‌ها را دارند. فکر می‌کنم علاقه شیائومی به این چهار فوکال به شما این امکان را می‌دهد که در هر موقعیتی ترکیبی که می‌خواهید را بدست آورید.

نیاز نیست در مورد کاهش کیفیت تصویر هنگام زوم کردن نگران باشید، حتی تصاویر تصادفی هم می‌توانند بسیار خوب به نظر بیایند. این مزیت بزرگ MIX Fold 3 نسبت به تلفن‌های تاشوی دیگر است.

همچنین دوست دارم در مورد این دوربین تله‌فوتو که دارای فاصله فوکوس بسیار کمی است، تعریف کنم. در همان فاصله، لنز 3.2 برابری از تمرکز خارج می‌شود، اما لنز تله‌فوتو 5 برابری همچنان تصاویر تیزی را به دست می‌آورد. این به اندازه عکسی که با لنز ماکرو گرفته شده است، شگفت‌انگیز است.

از زمان همکاری با لایکا، تلفن‌های شیائومی می‌توانند عکس‌ها با تفاضل رنگ بالا بگیرند. به ویژه در حالت شب NIGHT MODE که مناطق تاریک‌تر را تاریک‌تر می‌کند. این تصاویر در حالت زنده‌گی لایکا گرفته شده‌اند، اما برای دیدن اینکه حالت واقعی لایکا چه نوع عکس‌هایی را می‌تواند بگیرد، می‌توانید نقد و بررسی Xiaomi 13 Ultra ما را ببینید. در آنجا تعداد زیادی عکس با حالت اصیل لایکا و حالت حرفه‌ای گرفته شده است و سبک‌های رنگی آنها یکسان است.

دوربین Fold 3 همچنین نقطه ضعفی دارد: به جز دوربین اصلی، تمام حسگرهای دوربین دیگر خیلی کوچک هستند. به همین دلیل، تصاویر شب نه به اندازه تصاویر روز تیز نیستند. اگر شما اشیاء در حال حرکت را عکس می‌گیرید، وضوح حتی بدتر خواهد شد و دوربین‌های تله‌فوتو 3.2 برابری و 5 برابری هم نمی‌توانند ویدئو را با رزولوشن 4K ضبط کنند، که این یک نقص است.

دوربین MIX Fold 3 - چیکاو

باتری و شارژ

میکس فولد 3 هنوز از ترکیب شارژ سیمی 67 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات استفاده می‌کند. ده دقیقه برای شارژ کردن 31٪، شارژ کامل تقریباً 45 دقیقه طول می‌کشد.

باتری 4800 میلی‌آمپرساعت بزرگ نیست، اما طول عمر باتری آن تست شده‌است و بسیار طولانی است. 20 دقیقه بازی Genshin مصرف انرژی مشابهی با یک تلفن همراه معمولی دارد، و 3 ساعت بازی مداوم Genshin Impact روی صفحه داخلی فقط 67٪ از انرژی را مصرف می‌کند، که بسیار تحسین‌برانگیز است.

MIUI

به صراحت بگویم که به نظر من بزرگترین معضل MIX Fold 3 MIUI است، اما این بار نگران نباشید، من بعد از استفاده از آن برای چند روز، هیچ باگی را تجربه نکرده‌ام و این دستگاه دارای Google Mobile Services است که به شما امکان نصب Google Play و Telegram را می‌دهد.

بسیاری از برنامه‌ها برای تلفن‌های تاشو سفارشی‌سازی شده‌اند، مانند YouTube که به طور کامل بر روی MIX Fold 3 کار می‌کند. همچنین خودکار صفحه را در هنگام باز شدن تقسیم می‌کند و اندازه هر بخش تنظیم شده است.

اما برای برنامه‌هایی که برای تلفن‌های تاشو سفارشی نشده‌اند، مانند Twitter، منظور من این است که به طور اصولی، آنها تنها نسخه‌بزرگ‌شده رابط کاربری تلفن همراه هستند و حتی یک مرز سیاه در کنار چپ وجود دارد. فقط برای روشنی باشد، این کاملاً به شیائومی بر نمی‌گردد، سایر تلفن‌های تاشو نیز مشکلات مشابهی دارند. بنابراین در قسمت نرم‌افزاری، MIX Fold 3 باید نمره قبولی را دریافت کند.

نتیجه گیری

من فکر می‌کنم یک گوشی تاشو خوب نه تنها باید مشخصات خوبی داشته باشد، بلکه باید سبک‌تر و نازک‌تر باشد. MIX Fold 3 کل ویژگی های لازم را دارد، به نظر من بهترین گوشی تاشو است. متأسفانه Fold 3 به صورت جهانی عرضه نمی‌شود.
امتیاز دهید
منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.