10 تا از بهترین اپلیکیشن هایی که هر دانشجویی به آن نیاز دارد

اگر دانشجو هستید، به این برنامه ها برای یادداشت برداری، آشپزی، مدیریت زمان و برنامه ریزی در سایر جنبه های زندگی دانشجویی نیاز دارید.

گوشی های هوشمند فقط برای سرگرمی نیستند. آنها فوق العاده همه کاره هستند و می توانید از آنها برای کمک به اهداف تحصیلی خود استفاده کنید. به لطف این برنامه های موبایل، می توانید هر آنچه را که به عنوان یک دانشجو نیاز دارید را در جیب خود جای دهید.

معرفی 10 تا از بهترین اپلیکیشن های دانشجویی

مایکروسافت وان نوت

پلتفرم یادداشت برداری مایکروسافت، OneNote، بهترین نوت بوک دیجیتالی است. شما به راحتی می توانید آن تکه های عظیم یادداشت ها را از کلاس ها مدیریت کنید، آنها را در بخش های فرعی سازماندهی کنید و با همتایان خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می توانید تصاویر را وارد کرده و با مجموعه ابزارهای داخلی آن ها را حاشیه نویسی کنید. اگر قلم دارید، حتی می توانید doodle کنید.

OneNote همچنین دارای طیف گسترده ای از ابزارهای ایده آل برای نیازهای دانش آموزان، از جمله همگام سازی بین پلتفرم، ورودی های صوتی اگر می خواهید ضبط های سخنرانی را وارد کنید، توانایی اضافه کردن بریده های وب و موارد دیگر است. OneNote، برخلاف سایر محصولات آفیس، رایگان است و تقریباً در هر پلتفرمی در دسترس است.

برنامه OneDrive

OneDrive به طور خودکار از اسناد و فایل های چندرسانه ای در رایانه شما نسخه پشتیبان تهیه می کند تا بتوانید در تلفن هوشمند خود به آنها دسترسی داشته باشید. البته، می‌تواند از فایل‌های موجود در گوشی هوشمند شما که می‌خواهید در لپ‌تاپ به آنها دسترسی داشته باشید، نسخه پشتیبان تهیه کند.

توانایی عکس گرفتن از یادداشت های کلاس خود و تبدیل آنها به PDF یکی از دلایل متعدد استفاده از OneDrive مایکروسافت است. این  اپلیکیشن با Windows، iOS، Android، macOS و Xbox سازگار است، بنابراین شما بدون توجه به پلتفرم خود تحت پوشش هستید.

فضای ذخیره سازی ابری رایگان OneDrive تنها به 5 گیگابایت محدود شده است و اگر فضای بیشتری می خواهید، باید هزینه اشتراک Microsoft 365 را که از 1.99 دلار در ماه شروع می شود، پرداخت کنید.

برنامه تیک تیک

داشتن ده ها کار معلق بخشی اجتناب ناپذیر از مرحله دانشجویی شماست. برای اطمینان از داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای مقابله با آنها، توصیه می کنیم TickTick را امتحان کنید.

TickTick چیزی بیش از یک برنامه مدیریت وظایف است. این یک راه حل بهره وری همه کاره با مجموعه ای از ابزارها است که به شما امکان می دهد تمام کارهای خود را بدون هیچ زحمتی برنامه ریزی کنید. شما می توانید لیست هایی را برای اهداف خاص بسازید، یادداشت ها یا وظایف فرعی را به ورودی های فردی اضافه کنید، و حتی با دیگران همکاری کنید.

چیزی که من واقعاً در مورد برنامه TickTick دوست دارم این است که می توانم لیست کارهایم را بر اساس فوریت دسته بندی کنم. همچنین به من کمک کرد تا عادت به تنظیم یک یادآوری ایجاد کنم تا فراموش نکنم. اگر با ADHD دست و پنجه نرم می کنید، این می تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، تایمر Pomo به شما کمک می کند تا روی کارهای خود متمرکز بمانید. برخی از ویژگی‌های پیشرفته، مانند فیلترها و آمار تاریخی، شما را ملزم به ارتقاء به Premium می‌کنند، اما همچنان می‌توانید به صورت رایگان به ویژگی‌های ضروری دسترسی داشته باشید.

برنامه Forest

گوشی های هوشمند می توانند یک شمشیر دولبه باشند. از یک طرف، آنها می توانند به شما در رسیدن سریع به اهدافتان کمک کنند. اما اگر مراقب نباشید، می توانند حواس پرتی قابل توجهی نیز داشته باشند. وارد جنگل شوید. این یک برنامه رایگان است که به شما کمک می‌کند روی چیزهای مهم تمرکز کنید—این می‌تواند یک جلسه مطالعه یا شام با خانواده‌تان باشد. Forest به شما این امکان را می دهد که با استفاده از یک تایمر گیمیفی، گوشی خود را زمین بگذارید.

برای هر لحظه ای که دور از تلفن خود می گذرانید، Forest یک دانه رشد می کند. اگر قوانین را زیر پا بگذارید، گیاه می میرد. اگر این کار را نکنید، شکوفا می شود و شما چند امتیاز کسب می کنید.

پس از کسب امتیاز کافی، می‌توانید آن‌ها را در خود Forest سرمایه‌گذاری کنید و تیم پشت برنامه یک نهال را در زندگی واقعی می‌کارد. این یک وضعیت برد-برد است. Forest همچنین دارای یک برگه بینش است که می توانید تمام آمار و تاریخچه توزیع زمانی خود را مشاهده کنید.

برنامه Notion

اگر یک برنامه واحد می‌خواهید که بتوانید از آن برای یادداشت‌برداری و سازماندهی یادداشت‌های کلاس خود استفاده کنید و در عین حال تکالیف غذای آماده خود را پیگیری کنید، برنامه Notion با این برنامه مطابقت دارد. راه های دیگر برای استفاده از Notion به عنوان یک دانش آموز عبارتند از ردیابی بودجه، ایجاد فهرستی از کارها، و همکاری با همکلاسی های خود در تکالیف گروهی.

فراتر از آن، می توانید از Notion AI برای بهبود بهره وری خود با خلاصه کردن یادداشت های کلاس خود، رفع اشتباهات املایی و درخواست توضیحات بیشتر در زمانی که زمینه یادداشت های خود را نمی فهمید، استفاده کنید.

برنامه Coursera

اگر به دنبال راهی برای دریافت گواهینامه برای دوره های کوتاه مدت هستید که مکمل مدرک یا دیپلم شما باشد، می توانید Coursera را امتحان کنید. این یک پلتفرم یادگیری آنلاین با بیش از 7000 دوره است که می توانید به صورت آنلاین یاد بگیرید.

اما چیزی که Coursera را به یکی از بهترین برنامه ها برای دانشجویان تبدیل می کند این است که دوره ها توسط اساتید واجد شرایط و معتبر تدریس می شود. در واقع، شما حتی می توانید برای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در برخی از دانشگاه های برتر در سراسر جهان از طریق Coursera ثبت نام کنید.

با این حال، اگر دوره‌ای را دنبال می‌کنید که به تخصص فنی عملی نیاز دارد، ممکن است Coursera عملی نباشد. همچنین تمام واحدهای مرتبط با برنامه درسی شما را ارائه نمی دهد.

اگر می خواهید یک دوره گواهینامه کوتاه را بگذرانید که دانش شما را در زمینه خاصی که در مدرسه یا دانشگاه تدریس نکرده اید گسترش دهد، Coursera مناسب تر است. به عنوان مثال، اگر در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می کنید، می توانید از Coursera برای گسترش دانش خود در زمینه هوش مصنوعی استفاده کنید.

برنامه Brainly

مدتی قبل، اگر می‌خواهید از غریبه‌ها سؤال بپرسید تا به شما در انجام تکالیف و پروژه‌تان کمک کند، Brainly بهترین برنامه بود. اما با ظهور هوش مصنوعی، Brainly ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ادغام کرد تا به شما کمک کند تکالیف خود را خیلی سریع‌تر به پایان برسانید.

با این حال، به عنوان فردی که از هوش مصنوعی برای تحقیق استفاده می‌کند، فکر نمی‌کنم هنوز به سطحی رسیده باشد که بتوانم برای انجام تکالیفم کاملاً به آن تکیه کنم. به طور دقیق تر، یکی از بزرگترین مشکلات هوش مصنوعی این است که توهم ایجاد می کند، و بیشتر اوقات، جزئیات مهمی را که به من کمک می کند نمره بالاتری کسب کنم از دست می دهد.

اما می دانید چه چیزی بهتر است؟ یک هوش مصنوعی و یک متخصص انسانی در زمینه شما که به تحقیق و پاسخ به سؤالات کمک می کند. این دقیقاً همان چیزی است که Brainly ارائه می دهد. به‌علاوه، می‌توانید به هزاران کتاب در Brainly دسترسی داشته باشید تا به شما در ارجاع پروژه‌های تحقیقاتی خود کمک کند، و آن را به یکی از بهترین برنامه‌ها برای دانشجویان تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن Adobe Scan

Adobe Scan یک اسکنر اسناد ساده است که به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از اسناد، مانند کارت های ویزیت و خط وایت برد را ضبط کنید. علاوه بر این، به یک سری ابزارهای هوشمند مجهز شده است تا فرآیند را کم‌تر کند.

Adobe Scan می تواند به طور خودکار اکثر اسنادی را که می خواهید روی آنها کلیک کنید شناسایی کند. این بدان معناست که تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن خود را در جهت درست قرار دهید و اسکن بدون فشار دادن یا تنظیم چیزی سند را می گیرد. هنگامی که عکس را گرفتید، می توانید نتیجه را با چندین ابزار برش و همچنین فیلترهایی برای افزایش وضوح آن ویرایش کنید.

علاوه بر این، Adobe Scan به شما امکان می دهد چندین فایل را بچسبانید و فایل های PDF جدید را از آنها تشکیل دهید. قبل از اتمام کار، می توانید اسناد را نیز امضا کنید. شما به سادگی می توانید به گرفتن عکس و اضافه کردن آنها به پروژه موقت ادامه دهید.

حتی قابلیت تجزیه کارت ویزیت را دارد که می توانید به راحتی آن را در مخاطبین گوشی خود ذخیره کنید. اگر بخواهید متن را به جای تصویر استخراج کنید، تشخیص کاراکتر نوری (OCR) در دسترس است.

اپلیکیشن Alarmy

البته، برای استفاده از بقیه برنامه‌های موجود در این لیست، ابتدا باید صبح از خواب بیدار شوید. همانطور که می دانید، این همیشه ساده ترین فعالیت روز شما نیست. بنابراین، برای اطمینان از اینکه به موقع از خواب بیدار می شوید، Alarmy را امتحان کنید.

قبل از اینکه بتوانید زنگ هشدار را متوقف کنید، آلارمی چالشی را به شما ارائه می دهد. ممکن است از شما بخواهد که تلفن خود را ده بار تکان دهید، عکس بگیرید یا یک مسئله ریاضی را حل کنید. و به همین دلیل است که یکی از بهترین برنامه ها برای دانشجویان است.

انتخاب با شماست، اگرچه Alarmy یک فرآیند راه اندازی دارد که بر اساس نوع خوابیدن شما، چالش هایی را پیشنهاد می کند. علاوه بر این، می‌توانید از Alarmy برای ضبط خود هنگام خواب استفاده کنید و تشخیص دهید که آیا اغلب اوقات خروپف می‌کنید یا از خواب بیدار می‌شوید. البته، شما همچنین می توانید به گزارش خواب خود دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن مدیر پول

پول بحرانی ترین منبعی است که دانش آموزان معمولاً با آن دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، با بودجه بندی دقیق، به راحتی می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و پیگیری کنید که در آن هزینه می کنید. برنامه ای که ما برای این کار پیشنهاد می کنیم Money Manager Realbyte است.

دارای تعداد زیادی ویژگی است و به شما امکان می دهد هر طور که می خواهید هزینه ها را اضافه کنید. می توانید داده های خود را بسته به منبع دسته بندی کنید و چندین حساب را نیز پیکربندی کنید. یک داشبورد جامع وجود دارد که می توانید موجودی خود را ببینید و از طریق فیلترها به جزئیات خاص دسترسی پیدا کنید.

این برنامه همچنین گزینه هایی برای پیوست کردن رسید و هزینه های بزرگتر مانند املاک و مستغلات دارد. اگر می‌خواهید همه چیز را روی صفحه بزرگ تجسم کنید، می‌توانید با رفتن به More (…) > PC Manager در برنامه، Money Manager را در مرورگر وب بارگیری کنید.

جمع بندی

طبیعی است که وقتی دانش‌آموزی سعی می‌کند تا با کلاس‌ها، تکالیف، بحث‌های گروهی مطالعه، فعالیت‌های فوق برنامه و آماده شدن برای امتحانات هماهنگ شود، احساس غرق شدن کنید. با این حال، اگر از برخی از برنامه هایی که در اینجا به آنها اشاره کردیم استفاده کنید، مدیریت زمان، یادداشت ها و وظایف می تواند بسیار آسان تر باشد.
منبع makeuseof
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.