آموزش استفاده از دکمه اکشن در آیفون

اپل یک دکمه اکشن را با آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد تا اقدامات خاصی را که با فشار دادن آن اجرا می‌شوند، اختصاص دهید. روش های مختلفی برای استفاده از دکمه Action در آیفون وجود دارد.

دکمه Action به طور پیش‌فرض بین حالت زنگ و بی‌صدا سوئیچ می‌کند، اما می‌توانید آن را طوری پیکربندی کنید که بیشترین سود را برای شما انجام دهد. به عنوان مثال، می توانید از دکمه برای روشن کردن چراغ قوه، اجرای میانبرها، باز کردن برنامه ها و موارد دیگر استفاده کنید.

بنابراین، نحوه استفاده و پیکربندی دکمه Action را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن در آیفون 15 پرو و جدیدتر ببرید.

نحوه استفاده از دکمه اکشن در آیفون

دکمه Action در بالای دکمه های تنظیم صدا در سمت چپ بالای آیفون شما قرار دارد. وقتی دکمه را فشار دهید و نگه دارید، عملکردی را که شما به آن اختصاص داده اید انجام می دهد. پیکربندی دکمه Action برای انجام کارهایی که اغلب نیاز به پیمایش خسته کننده در سیستم منو دارند می تواند بسیار مفید باشد.

پیکربندی اصلی دکمه Action با تنظیم آن بر روی یکی از گزینه های موجود آن ساده است. و اگر می‌خواهید از آن برای انجام کارهای بیشتر استفاده کنید، می‌توانید دکمه را حتی بیشتر پیکربندی کنید.

برای تغییر کاری که دکمه اکشن در آیفون انجام می دهد

  1. تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.
  2. انگشت خود را به پایین بکشید و روی دکمه Action در منوی تنظیمات دکمه اکشن iphone pro ضربه بزنید
  3. اکنون، می‌توانید انگشت خود را به چپ یا راست بکشید تا از میان گزینه‌های اقدام موجود انتخاب کنید.

می توانید از میان اقدامات زیر انتخاب کنید:

  • حالت بی‌صدا: بین حالت زنگ و بی‌صدا جابه‌جا شوید.
  • فوکوس: حالت فوکوس را فعال یا غیرفعال کنید.
  • دوربین: برنامه دوربین را برای گرفتن عکس باز می کند.
  • چراغ قوه: چراغ قوه آیفون را روشن یا خاموش می کند.
  • Voice Memo: برنامه Voice Memos را برای ضبط صدا در iPhone راه اندازی می کند.
  • ذره بین: برنامه پیش فرض ذره بین را باز می کند تا از آیفون شما به عنوان یک ذره بین برای بزرگنمایی روی متن و اشیا استفاده کند.
  • میانبر: هر برنامه ای را که انتخاب می کنید باز می کند یا میانبر خاصی را اجرا می کند.
  • بدون عمل: همانطور که از نام آن پیداست، دکمه را غیرفعال می کند، بنابراین با فشار دادن هیچ کاری انجام نمی دهد.
  • دسترس‌پذیری: به شما امکان می‌دهد از ویژگی‌های دسترس‌پذیری مختلف مانند دسترسی هدایت‌شده، AssistiveTouch، Live Captions و غیره استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را بکشید تا صفحه نمایش عملی را که می خواهید استفاده کنید نمایش داده شود. هیچ مرحله اضافی مانند فشار دادن دکمه ذخیره وجود ندارد. برای بازگشت به برنامه تنظیمات، روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید یا برای انتخاب یک برنامه دیگر، انگشت خود را به بالا و روی آن بکشید.

وقتی دکمه Action را فشار دهید و نگه دارید، عملکرد اختصاص داده شده شما فعال می شود. اگر می‌خواهید آن را به چیز دیگری تغییر دهید، به تنظیمات دکمه Action برگردید تا آن را تغییر دهید.

با دکمه Action در آیفون کارهای بیشتری انجام دهید

اکنون که اصول پیکربندی دکمه Action را برای انجام عملیات هنگام فشار دادن آن درک کرده‌اید، راه‌های بیشتری برای پیکربندی آن بررسی خواهیم کرد.

به عنوان مثال، می‌توانید دکمه Action را برای راه‌اندازی Shazam، فعال کردن حالت کم مصرف، فعال کردن هات اسپات شخصی Wi-Fi، بزرگنمایی روی صفحه، تنظیم تایمر و موارد دیگر پیکربندی کنید. برای نشان دادن اینکه چگونه می توانید سایر اقدامات را تنظیم کنید، نحوه اجرای Shazam یا ایجاد یک یادداشت سریع را به شما نشان خواهیم داد.

برای اجرای Shazam از طریق دکمه اکشن

  • تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.
  • گزینه Action Button را از منو انتخاب کنید.
  • انگشت خود را روی صفحه میانبر بکشید و روی دکمه انتخاب میانبر ضربه بزنید.
  • روی دکمه Recognize Music از لیست گزینه های زیر بخش Get Started ضربه بزنید.
  • دکمه Action را فشار دهید و نگه دارید در حالی که موسیقی در حال پخش است. Shazam شروع به گوش دادن می کند و در جزیره پویا در بالای صفحه ظاهر می شود تا نتایج را به شما ارائه دهد.

ایجاد یادداشت با استفاده از دکمه عمل

اگر نیاز به نوشتن سریع یادداشت در حین حرکت دارید، می‌توانید با استفاده از دکمه Action این کار را انجام دهید.

  • تنظیمات را در آیفون خود اجرا کنید.
  • گزینه Action button را از منو انتخاب کنید.
  • انگشت خود را به صفحه Shortcut بکشید و روی دکمه Choose a Shortcut یا هر میانبری که به آن اختصاص داده شده است ضربه بزنید.
  • در صفحه Shortcuts، روی گزینه New Note ضربه بزنید.
  • همچنین می توانید یادداشت ها را در قسمت جستجو در بالا تایپ کنید و یکی از گزینه های یادداشت ها را انتخاب کنید.
  • دکمه Action را فشار داده و نگه دارید تا فیلد Notes ظاهر شود – یادداشت مورد نظر خود را تایپ کنید و روی Done ضربه بزنید.

اینها تنها چند نمونه از پیکربندی دکمه Action برای انجام کارهای مورد نیاز شما هستند. پس از پیکربندی، دکمه Action به شما کمک می کند تا با باز کردن سریع یک برنامه یا فعال کردن یک ویژگی، کارها را انجام دهید.

جمع بندی

چه به یک راه ساده برای روشن کردن چراغ قوه یا باز کردن یک برنامه نیاز داشته باشید، دکمه Action برای انجام کارهای زیادی قابل تنظیم است. بخش تاسف بار این است که شما فقط می توانید یک عمل را در یک زمان پیکربندی کنید.

امیدواریم اپل نحوه اختصاص چندین عملکرد به دکمه را بیابد. به عنوان مثال، ممکن است از دو فشار برای راه اندازی یک برنامه، و سه فشار برای باز کردن یادداشت های صوتی و غیره استفاده کنید. پتانسیل اجازه دادن به دکمه Action مانند ویژگی Back Tap موجود امیدوارکننده است.

در هر صورت، دکمه Action قابل تنظیم در آیفون 15 پرو یا جدیدتر یک ویژگی و قابلیت هیجان انگیز است.

منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.