سامسونگ از هوش مصنوعی Gauss رونمایی کرد

سامسونگ در رویداد Samsung AI Forum 2023 که در پردیس R&D این شرکت (موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ) در سئول، کره جنوبی برگزار شد، از مدل هوش مصنوعی خود به نام Gauss رونمایی کرد. مدل هوش مصنوعی مولد این شرکت کره‌ای به نام ریاضیدان کارل فردریش گاوس، که نظریه توزیع عادی (گاوسی) را پایه‌گذاری کرد، نامگذاری شده است، که ستون فقرات فناوری‌های هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) و ML (یادگیری ماشین) در نظر گرفته می‌شود.

Gauss مدل هوش مصنوعی مولد خود توسعه یافته سامسونگ

گاوس چشم انداز نهایی این شرکت برای هوش مصنوعی مولد است و توسط Samsung Research توسعه داده شده است. در حال حاضر، Gauss به صورت داخلی توسط کارکنان این شرکت استفاده می شود، اما به زودی از طریق محصولات آینده خود در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. گاوس شامل Samsung Gauss Language، Samsung Gauss Code و Samsung Gauss Image است. محصولات مبتنی بر این مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند در ماه‌های آینده عرضه شوند و انتظار می‌رود که ویژگی‌های مبتنی بر این مدل‌های هوش مصنوعی مولد در سری گلکسی اس 24 که انتظار می‌رود در ژانویه 2024 عرضه شوند، در دسترس باشند.

Gauss مدل هوش مصنوعی مولد خود توسعه یافته سامسونگ - چیکاو

  • سامسونگ گاوس Language

مدلی است که زبان انسان را می فهمد و پاسخ می دهد. می تواند با کمک به کارهایی مانند نوشتن ایمیل، ویرایش و خلاصه کردن اسناد، ترجمه زبان ها و نوشتن، بهره وری را افزایش دهد. هنگامی که برای محصولات اعمال می شود، می توان از آن برای ارائه کنترل های هوشمندتر دستگاه نیز استفاده کرد. می تواند هم بر روی سرورهای ابری و هم بر روی دستگاه های نقطه پایانی (تلفن، تبلت و رایانه شخصی) کار کند.

  • سامسونگ گاوس Code

مدلی است که در زبان های کد تخصص دارد. این یک دستیار کد به نام «code.i» دارد که به صورت داخلی توسط سامسونگ استفاده خواهد شد. برای توسعه سریع و آسان نرم افزار از طریق یک رابط تعاملی استفاده می شود. از توصیف کد و تولید کیس آزمایشی پشتیبانی می کند.

  • سامسونگ گاوس

    Image

ایجاد و ویرایش تصاویر را آسان می کند. این می تواند سبک یک تصویر را تغییر دهد، تصاویر با وضوح پایین را به تصاویر با وضوح بالا تبدیل کند و چیزهایی را به یک تصویر موجود اضافه کند. مانند Dall-E، همچنین می تواند تصاویر کاملاً جدیدی را فقط از طریق یک توضیح متنی کوچک ایجاد کند.

سامسونگ Gauss می‌تواند برای اطمینان از ایمن بودن داده‌های خصوصی روی دستگاه اجرا شود و می‌تواند در Galaxy S24 عرضه شود

همه این مدل‌های هوش مصنوعی تولید شده توسط سامسونگ می‌توانند برای محافظت از اطلاعات خصوصی در حالت روی دستگاه اجرا شوند. این شرکت یک تیم قرمز هوش مصنوعی تشکیل داده است که بر اساس اصول اخلاقیات هوش مصنوعی است. در مراحل مختلف هوش مصنوعی، از جمع آوری داده ها تا شکل گیری نتیجه، مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیتی را به صورت داخلی بررسی می کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.