گوگل با پشتیبانی از رمز عبور پیش‌فرض برای حساب‌های شخصی، گام بزرگی به سوی آینده بدون رمز عبور برمی‌دارد

گوگل اعلام کرده است که اکنون کلیدهای عبور را به عنوان گزینه پیش فرض در حساب های شخصی گوگل ارائه می دهد. برای کسانی که از این موضوع اطلاعی ندارند، کلیدهای عبور به کاربران اجازه می دهند به همان روشی که قفل دستگاه خود را باز می کنند وارد برنامه ها و سایت ها شوند: با اثر انگشت، اسکن چهره یا پین قفل صفحه.

نکات برجسته

  • گوگل اکنون کلیدهای عبور را به عنوان گزینه پیش فرض در سراسر حساب های شخصی Google ارائه می دهد.
  • کلیدهای عبور به کاربران اجازه می دهند با اثر انگشت، اسکن چهره یا پین قفل صفحه وارد برنامه ها و سایت ها شوند.
  • با کلیدهای عبور، گوگل قصد دارد اتکا به رمزهای عبور را کاهش دهد و در نهایت آنها را حذف کند.

اوایل سال جاری، ما از کلیدهای عبور پشتیبانی کردیم، راهی ساده‌تر و امن‌تر برای ورود آنلاین به حساب‌های شما. ما بازخورد واقعاً مثبتی از کاربران خود دریافت کرده‌ایم، بنابراین امروز با ارائه آنها به عنوان گزینه پیش‌فرض در حساب‌های شخصی Google، کلیدهای عبور را حتی بیشتر در دسترس قرار می‌دهیم.

بنابراین، دفعه بعد که وارد حساب خود می‌شوید، اعلان‌هایی برای ایجاد و استفاده از کلیدهای عبور مشاهده خواهید کرد. همچنین گزینه «رد کردن رمز عبور در صورت امکان» را در تنظیمات حساب Google خود روشن خواهید دید.

برای استفاده از کلیدهای عبور، فقط باید از اثر انگشت، اسکن چهره یا پین برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده کنید، که گوگل ادعا می کند 40 درصد سریعتر از رمزهای عبور است.

از آنجایی که فناوری‌های جدید زمان می‌برند، کاربران همچنان می‌توانند از رمز عبور برای ورود به سیستم استفاده کنند و اگر ترجیح می‌دهند از کلیدهای عبور انصراف دهند، می‌توانند «در صورت امکان رد کردن رمز عبور» را غیرفعال کنند.

به گفته گوگل، فوري‌ترين فايده كليدهاي عبور اين است كه مردم را از دردسر به خاطر سپردن آن اعداد و كاراكترهاي خاص در كلمه عبور نجات مي‌دهند.

با کلیدهای عبور، گوگل قصد دارد اتکا به رمزهای عبور را کاهش دهد و در نهایت آنها را حذف کند.

کلیدهای عبور چیست؟ - چیکاو

کلیدهای عبور چیست؟

کلیدهای عبور راهی برای ورود به برنامه ها و وب سایت ها هستند. استفاده از آنها آسان تر و امن تر از رمزهای عبور است. کلیدهای عبور به کاربران اجازه می دهند به همان روشی که قفل دستگاه خود را باز می کنند وارد برنامه ها و سایت ها شوند: با اثر انگشت، اسکن چهره یا پین قفل صفحه. و برخلاف رمزهای عبور، کلیدهای عبور در برابر حملات آنلاین مانند فیشینگ مقاوم هستند و از مواردی مانند کدهای یکبار مصرف پیامک ایمن تر هستند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.