معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند 2023 – لیست 10 گوشی برتر امسال

تلفن های هوشمند اکنون بخشی جدایی ناپذیر از دنیای ما، زندگی روزمره ما و وجود ما به عنوان انسان هستند. خوب یا بد، داشتن یک تلفن هوشمند خوب نه تنها می تواند جذاب باشد، بلکه گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه نجات دهنده است.

سال 2023 است و دنیای گوشی های هوشمند دائما در حال تغییر و تحول است. این تغییرات به قدری سریع اتفاق می افتد که بهترین گوشی سال گذشته ممکن است امسال فقط یک میان رده خسته کننده باشد. با گزینه‌های بسیار موجود در بازار، انتخاب بهترین گوشی هوشمند برای نیازهایتان نیز می‌تواند کار سختی باشد. با این مقاله سعی می کنیم کارها را برای شما کمی ساده تر کنیم و بهترین گوشی های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی های 2023 در یک نگاه

  • Apple iPhone 15 Pro Max – بهترین آیفون موجود در حال حاضر، دارای جدیدترین و سریعترین چیپست، سه دوربین اصلی و ویژگی جدید Dynamic Island.
  • Samsung Galaxy S23 Ultra – بهترین تلفن اندرویدی که در حال حاضر می توانید تهیه کنید. گلکسی اس 23 اولترا همه چیز را دارد – پردازنده سریع، صفحه نمایش AMOLED روشن و واضح و چیزی که دیگر پرچمداران فاقد آن هستند – یک قلم.
  • Google Pixel 7 Pro – اندروید پرچمدار با ناب ترین تجربه گوگل. اگر می‌خواهید قبل از هر کس دیگری «افت ویژگی‌های» جدید خود را دریافت کنید و دوست دارید آنچه را که در آینده برای اندروید می‌آید آزمایش کنید، Pixel 7 Pro بهترین گزینه است.
  • Samsung Galaxy Z Fold 5 – به سادگی بهترین تلفن تاشو موجود است. اگر می خواهید سوار قطار تاشو شوید، در حال حاضر هیچ چیز بهتری در بازار وجود ندارد. Galaxy Z Fold 5 نه تنها یک دستگاه چندوظیفه ای است، بلکه می توانید از آن با قلم نیز استفاده کنید!
  • Samsung Galaxy Z Flip 5 – بهترین گوشی تاشو در حال حاضر. سری Galaxy Z Flip برداشت دیگری از ایده تاشو است، به جای باز کردن گوشی در تبلت، یک گوشی معمولی را از وسط تا کنید. اگر دلتان برای گوشی های جمع و جور گذشته تنگ شده است، سری Z Flip ممکن است برای شما مناسب باشد.
  • Asus Zenfone 10 – بهترین گوشی اندرویدی فشرده موجود در بازار، اگر نمی خواهید نمایشگر خود را از وسط تا کنید. Asus Zenfone 10 به طور خاص طراحی شده است تا کارکرد یک دست را انجام دهد و همچنین دارای یک پردازنده پرچمدار، عمر باتری عالی و یکی از بهترین سیستم های تثبیت کننده نوری در تجارت است.
  • Sony Xperia 1 V – اولین گوشی با دوربین زوم متغیر. Xperia 1 IV برای علاقه مندان به عکاسی جدی است. اساساً اولین و تنها سیستم دوربین واقعاً متغیر در بازار گوشی های هوشمند را دارد. به علاوه، شما برنامه‌های Pro متمرکز بر خالق سونی را دریافت می‌کنید، یعنی Photography Pro، Video Pro، Music Pro و Cinema Pro.
  • OnePlus 11 – بازگشت به ریشه های قاتل پرچمدار OnePlus. این گوشی بیشتر (اگر نه همه) ویژگی های مهم گوشی های هوشمند پرچمدار را در اختیار شما قرار می دهد، اما با قیمت بسیار مناسب.
  • Google Pixel 7a – بهترین پرچمدار ارزان قیمت اندروید پیکسل است. شما در حال دریافت تمام ترفندهای نرم افزاری هستید که گوگل از آن استفاده می کند، الگوریتم های دوربین عالی، و طراحی نسبتاً متمایز با هزینه کم.
  • Apple iPhone 13 mini – بهترین آیفون کامپکت بهترین گوشی جمع و جور در بین همه آنهاست. آیفون 13 مینی با صفحه نمایش 5.4 اینچی خود از نظر اندازه بی نظیر است. جیب شما از این انتخاب شما تشکر خواهد کرد.

لیست بالا فقط خلاصه ای سریع از بهترین گوشی هایی است که در حال حاضر می توانید تهیه کنید. اگر دوست دارید جوانب مثبت و منفی را بسنجید و همه اطلاعات موجود را به دست آورید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

یک گوشی هوشنمد خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله، آنچه را که «بهترین گوشی هوشمند» را تشکیل می‌دهد، بررسی می‌کنیم و نکاتی در مورد نحوه انتخاب بهترین گوشی هوشمند برای شما ارائه می‌کنیم. برخی از ویژگی‌های کلیدی گوشی‌های هوشمند وجود دارند که برای تجربه کاربر بسیار مهم هستند، و حتی اگر «بهترین» تا حدی موضوعی ذهنی است، این ویژگی‌ها مواردی هستند که هنگام خرید یک گوشی هوشمند باید به دنبال آن باشید.

صفحه نمایش:

ما جهان را عمدتاً از طریق چشمان خود مصرف می کنیم، و هر چه نمایشگر یک گوشی هوشمند بزرگتر و بهتر باشد، تجربه تماشای بهتری را به دست خواهیم آورد. ما اکنون در عصر AMOLED زندگی می‌کنیم و یکی دیگر از معیارهای پرهیاهوی جدید، نرخ به‌روزرسانی نمایشگر است. پرچمداران مدرن دارای نرخ تازه سازی صفحه نمایش حداقل 120 هرتز هستند که کار را بسیار روان می کند، به خصوص زمانی که در متن و وب سایت ها پیمایش می کنید.

دوربین:

اگر نمایشگر نحوه مصرف اطلاعات گوشی های هوشمندمان باشد، دوربین اساسا وسیله ای برای ثبت خاطرات است. تعداد مگاپیکسل تنها چیزی نیست که باید به آن فکر کرد. دیافراگم، تثبیت کننده تصویر و فناوری پردازش همگی در کیفیت دوربین نقش دارند.

عمر باتری:

حتی بهترین گوشی هوشمند دنیا در صورت تمام شدن باتری بی ارزش است. باتری با دوام طولانی برای کسانی که اغلب از تلفن خود استفاده می کنند ضروری است. عمر باتری یک گوشی بسته به مدل و الگوهای استفاده متفاوت است، اما همانطور که وینی پو اغلب می گوید، هر چه باتری بزرگتر باشد، بهتر است.

عملکرد:

عملکرد یک گوشی هوشمند یک عامل ترکیبی است که به پردازنده، رم و ظرفیت ذخیره سازی آن بستگی دارد. یک پردازنده قدرتمند، رم کافی و فضای ذخیره‌سازی فراوان، تجربه کاربری روان و بدون درز را تضمین می‌کند، اما نباید نرم‌افزار واقعی و بهینه‌سازی‌هایی را که در حال انجام است فراموش کنید. یک سیستم‌عامل گوشی هوشمند تمیز و بهینه شده می‌تواند سخت‌افزار متوسط‌تری را در داخل آن جبران کند.

طراحی و کیفیت ساخت:

طراحی و کیفیت ساخت یک گوشی هوشمند همیشه عامل مهمی است که می تواند دوام و جذابیت زیبایی آن را تعیین کند. یک گوشی خوش ساخت با طراحی شیک نه تنها زیبا به نظر می رسد بلکه دوام بیشتری نیز خواهد داشت. درجه بندی های مختلف حفاظتی نیز در این دسته قرار می گیرند، مانند درجه مقاومت IP در برابر گرد و غبار و آب، و شیشه سکوریت در جلو و پشت، که عمدتاً توسط گوریلا گلس تولید می شود.

پشتیبانی نرم‌افزار:

این ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسد، اما به‌روزرسانی پنج سال نرم‌افزار در مقابل تنها دو یا سه سال می‌تواند به‌طور بالقوه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مشکلات شما شود. وقتی برای یک گوشی پریمیوم پول می پردازید، انتظار دارید دوام بیاورد. ما نباید این جنبه را نادیده بگیریم و حتی اگر اکثر تولیدکنندگان در حال حاضر سعی در ارائه چرخه های پشتیبانی طولانی تری دارند، برخی از برندگان و بازندگان آشکار در اینجا وجود دارد.

اکنون که ویژگی‌های کلیدی را که باید هنگام انتخاب بهترین گوشی هوشمند در نظر گرفت، بررسی کردیم، بیایید ببینیم بهترین تلفن برای خرید در سال 2023 چیست.

بهترین گوشی هوشمند امسال چیست؟

1- اپل آیفون 15 پرو مکس

بهترین آیفون موجود در حال حاضر

 اپل آیفون 15 پرو مکس

اگر به دنبال بهترین گوشی هستید و بین iOS و اندروید ترجیحی ندارید، آیفون 15 پرو مکس اپل تنها گزینه شما در حال حاضر است (حداقل تا زمانی که خانواده پرچمدار بعدی گلکسی عرضه شود). این مدل تمام جعبه ها را چک می کند و به جز قیمت تا حدودی بالاتر، هیچ ایرادی واقعی ندارد.

اپل امسال تصمیم گرفت کمی چیزها را با سری Pro تغییر دهد و آیفون 15 پرو مکس اکنون با قاب تیتانیومی عرضه می شود! این گوشی همچنین دارای چیپست نسل بعدی A17 Pro است که در صدر هر معیار موبایلی قرار دارد. یکی دیگر از تغییرات بزرگ، سیستم دوربین تتراپریسم است که به تازگی توسعه یافته است. این لنز کم و بیش از همان مفهوم لنز زوم پریسکوپ بهره می برد، اما از یک منشور برای تابش نور به اطراف و ارائه فاصله کانونی بیشتر استفاده می کند، در مورد آیفون 15 پرو مکس، زوم اپتیکال 120 میلی متر یا 5 برابر است.

البته امسال انتقال بزرگی از لایتنینگ به USB-C است و آیفون 15 پرو مکس از استاندارد سریعتر USB 3.0 (10 گیگابیت بر ثانیه) بهره می برد. آخرین اما نه کم اهمیت، یک دکمه Action کاملاً جدید است که جایگزین سوئیچ Mute شده است. این یک دکمه قابل برنامه ریزی است و می توانید کارهای زیادی را با آن انجام دهید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، مقاله توضیح دهنده Action Button اختصاصی ما را بررسی کنید.

در مجموع، آیفون 15 پرو مکس بهترین تلفنی است که در حال حاضر می توانید تهیه کنید و این در برچسب قیمت آن نیز منعکس شده است. این گوشی از 1199 دلار شروع می شود – گران ترین آیفون تا به امروز (اگرچه فضای ذخیره سازی پایه در حال حاضر 256 گیگابایت است، بنابراین اگر آن را با گزینه ذخیره سازی مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم، قیمت ثابت باقی می ماند).

2- سامسونگ گلکسی S23 Ultra

بهترین گوشی اندروید

سامسونگ گلکسی S23 Ultra - چیکاو

نظرات مثبت

  • عمر باتری عالی است، پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبلی
  • تراشه جدید اسنپدراگون بهترین تراشه در چند سال اخیر است
  • طراحی بهبود یافته است، احساس ارگونومی بیشتری دارد
  • صفحه نمایش خمیدگی کمتری دارد و بسیار کم نور می شود (برای استفاده در شب عالی است)
  • بهبودهای دوربین وجود دارد، اما نه چندان بزرگ
  • صدای بلندگوها در حال حاضر بسیار بهتر است
  • شما دو برابر فضای ذخیره سازی (256 گیگابایت) در مدل پایه دریافت می کنید

نظرات منفی

  • مدل پایه هنوز فقط 8 گیگابایت رم دارد
  • سرعت شارژ بهبود نیافته است
  • هپتیک ها هنوز به خوبی رقبا نیستند
  • سیستم دوربین آنطور که انتظار می رفت بهبود نیافته است

اگر با قیمت کامل بخرید گران استبرای کسب اطلاعات کامل در باره این محصول به مقاله نقد و بررسی گلکسی S23 Ultra سامسونگ مراجعه نمایید.

اگر طرفدار اندروید هستید، بهترین گزینه گوشی شما گلکسی اس 23 اولترا است. این گوشی دارای صفحه نمایش داینامیک OLED به روز شده و نسل بعدی است که می تواند به حداکثر روشنایی 1750 نیت برسد. صفحه نمایش LTPO OLED است که می تواند بین 1 هرتز و 120 هرتز جابجا شود تا در طول عمر باتری صرفه جویی کند و همچنان در صورت نیاز انیمیشن های روان را نشان دهد.

گلکسی اس 23 اولترا همچنین دارای چیزی است که آیفون از دست می دهد: قلم قدرتمند S Pen. به لطف این خودکار کوچک، S23 Ultra یک قهرمان بهره وری است. شما همچنین می توانید از آن برای طراحی و نوشتن استفاده کنید. فوق العاده حساس است و همچنین دارای اسلات مخصوص به خود در داخل گوشی است.

اگر تحت تأثیر سیستم دوربین گلکسی اس 22 اولترا قرار گرفتید، خود را آماده کنید تا با گلکسی اس 23 اولترا شگفت زده شوید. این گوشی دارای یک سنسور بزرگ 200 مگاپیکسلی است که به آن انعطاف پذیری زیادی می دهد. می‌توانید پیکسل‌ها را ترکیب کنید تا عکس‌های 50 مگاپیکسلی بسازید، یا می‌توانید عکس‌های 12 مگاپیکسلی بگیرید که در شب خوب کار کنند.

همچنین گلکسی اس 23 اولترا دارای جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 است که برای گوشی های گلکسی اورکلاک شده است. این یکی از سریع‌ترین گوشی‌های اندرویدی است که تا به حال آزمایش کرده‌ایم، و تا کنون سریع‌ترین گوشی گلکسی موجود در بازار است.

گلکسی اس 23 اولترا همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اس 22 اولترا دارد و وضوح 1440 پیکسل را حفظ می کند. می توانید روی عمر باتری حساب کنید و در صورت نیاز راه های مختلفی برای ذخیره آن وجود دارد. در تست‌های ما، گلکسی اس 23 اولترا نسبت به نسل قبلی خود، بهبود واضحی در بخش عمر باتری نشان داد. گلکسی اس 23 اولترا بدون شک بهترین تلفنی است که اندروید می تواند در حال حاضر ارائه دهد و همچنین بهترین گوشی برای خرید اگر از طرفداران سامسونگ هستید.

3- گوگل پیکسل 7 پرو

پرچمدار اندروید با ناب ترین تجربه گوگل

گوگل پیکسل 7 پرو

نظرات مثبت

  • قیمت عالی 900 دلار
  • عملکرد سریع، نرم افزار تمیز
  • دوربین زوم قدرتمند
  • به روز رسانی نرم افزار روز 1 تضمینی

نظرات منفی

  • حالت پرتره بد است
  • Tensor G2 به اندازه رقبا قدرتمند نیست
  • شارژ آهسته

تلفن‌های پیکسل همیشه به دلیل موجودی و در دسترس بودن محدود، نوعی ویژگی خاص بوده‌اند. گوگل با جدیدترین سری پیکسل 7 خود سعی کرده این مشکل را با در دسترس قرار دادن تلفن ها به طور گسترده کاهش دهد. اگر به ویژگی‌های نرم‌افزار خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن (سریع‌تر از هر گوشی دیگری) دریافت کنید، Pixel 7 Pro بهترین گوشی برای شما و همچنین یکی از بهترین تلفن‌های اندرویدی است.

همه ویژگی‌های عالی Google از همان روز اول وجود دارند، و اگر کاربر اندروید بتا هستید، مطمئناً قبل از هر کس دیگری آن‌ها را دریافت خواهید کرد. این گوشی در بخش سخت افزاری نیز عملکرد خوبی دارد. Pixel 7 Pro یکی از بهترین نمایشگرهای صنعت را به نمایش می‌گذارد که با رنگ‌های کامل کالیبره شده است.

Google Pixel 7 Pro با دوربین سه گانه با زوم اپتیکال 5 برابر و هزاران ترفند نرم افزاری در پس زمینه برای افزایش کیفیت عکس های شما ارائه می شود. به علاوه، دستیار گوگل در بهترین حالت خود در گوشی های گوگل قرار دارد. ما ادغام بهترین ویژگی‌های نرم‌افزاری گوگل را در Pixel 7 Pro بهترین‌ها دانستیم که اصلاً تعجب‌آور نیست.

مجموعه دوربین Pixel 7 Pro کالیبره شده جداگانه اکنون با بهترین آنها در کیفیت دوربین عریض و فوق عریض عرضه شده است، در حالی که زوم پریسکوپ با کیفیت S22 Ultra در هر سطح زوم، حتی 10+، رقابت می کند. خوب، بسیار خوب، پیکسل با زوم 30 برابری به نمایش در می‌آید، اما همچنان در صورت تقاضا بزرگنمایی زیادی دارد. برای یک غواصی عمیق، بررسی کامل Google Pixel 7 Pro ما را بررسی کنید.

Google Pixel 7 Pro بهترین گوشی اندرویدی برای علاقه مندانی است که می خواهند به روزرسانی های نرم افزاری خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.

4- سامسونگ گلکسی زد فولد 5

به سادگی بهترین تلفن تاشو موجود است

سامسونگ گلکسی زد فولد 5 - چیکاو

نظرات مثبت

  • لولای بهبود یافته احساس بهتری دارد
  • عملکرد سریع و جامد
  • صفحه نمایش واضح و رنگارنگ با نرخ تازه سازی صاف
  • صدای گسترده و دقیق از بلندگوها
  • قلم اس (خرید جداگانه) عالی است

نظرات منفی

  • عمر باتری در بهترین حالت خوب است
  • صفحه خارجی برای تایپ راحت می تواند خیلی باریک باشد
  • چین کم عمق تر است، اما هنوز بسیار وجود دارد

برای آشنایی بیشتر با این محصول سری به مقاله بررسی گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 5 بزنید.

گلکسی زد فولد 5 ممکن است در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی نداشته باشد، اما مسلما بهترین گوشی هوشمند برای علاقه مندان به فناوری است که دستگاهی می خواهند که بتواند همه این کارها را انجام دهد. این می تواند به عنوان یک تلفن، تبلت یا حتی شبیه سازی رایانه رومیزی عمل کند. مدل امسال با یک لولای جدید و اصلاح شده عرضه می شود که با فاصله تقریباً صفر بسته می شود.

این دستگاه به چندین ویژگی قدرتمند کاربر قدرتمند، از جمله تقسیم صفحه نمایش و چند کار با پنجره، نوار وظیفه ثابت با حداکثر 4 برنامه جدید، سامسونگ DeX و پشتیبانی از قلم مجهز شده است که به کاربران این امکان را می دهد تا هر کاری را که می خواهند با اندروید انجام دهند. بعلاوه، مدل امسال مجهز به جدیدترین چیپست اسنپدراگون است، بنابراین انرژی کم نخواهید داشت.

حتی اگر فقط می‌خواهید از رسانه‌ها لذت ببرید یا بازی‌ها را روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تری انجام دهید که هنوز در دست گرفتن راحت است، Z Fold 5 یک انتخاب عالی است. این بهترین تلفن برای افرادی است که می خواهند در خط مقدم فناوری باشند و همچنین کارهای جدی روی تلفن خود انجام دهند.

5- سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

بهترین گوشی تاشو

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

نظرات مثبت

  • صفحه نمایش فلکس بزرگتر از قبل بهتر است
  • محکم ساخته شده است، تقریباً هیچ تکانی در لولا وجود ندارد
  • اولین گوشی فلیپ با اسنپدراگون 8 نسل 2
  • تعهد طولانی 4 ساله به روز رسانی نرم افزار
  • دوربین بهتر از سطح رقابتی است، اما هنوز عالی نیست

نظرات منفی

  • Flex Screen محدود و ناتمام به نظر می رسد
  • قیمت بالا
  • عمر باتری و سرعت شارژ فقط متوسط ​​است
  • داشتن مقداری محافظ گرد و غبار خوب است

در سال 2020، سری گلکسی فلیپ معرفی شد که برداشتی تازه از تلفن تاشوی کلاسیک که در دهه 2000 محبوب بود، ارائه کرد. این سبک جدید از تلفن تاشو یک دستاورد بزرگ فناوری بود. سامسونگ برای رسیدن به این شکل جدید مجبور شد بسیاری از مشکلات مهندسی را حل کند.

گلکسی زد فلیپ 5 جدیدترین تکرار این ایده تاشو است و دارای صفحه نمایش های OLED انعطاف پذیر است که در خط مقدم انقلاب تاشو قرار دارند. این تلفن همه چیز در مورد پالایش است. هر کاری را که سلف خود به خوبی انجام داده است، می گیرد و آن را تقویت می کند.

سریع‌تر است، می‌تواند بیشتر دوام بیاورد، و صفحه نمایش پوششی آن اکنون می‌تواند کارهای بسیار بیشتری انجام دهد، به‌علاوه بزرگ‌تر در 3.4 اینچ و بهتر است. گلکسی زد فلیپ 5 اکنون یک پرچمدار واقعی است که طراحی خلاقانه اش مانعی ندارد. اگر می خواهید طعم گوشی تاشو را بچشید، اما گلکسی زد فولد بزرگ (و برچسب قیمت آن) را دوست ندارید، Z Flip 5 بهترین گوشی برای شماست. حتی ارزان‌تر از برخی از گوشی‌های اندرویدی «سخت‌تر» و غیر تاشونده‌تر است.

6- ایسوس زنفون 10

بهترین گوشی اندرویدی کامپکت موجود در بازار

ایسوس زنفون 10 - چیکاو

نظرات مثبت

  • اندازه جمع و جور
  • چیپست قدرتمند
  • بلندگوهای استریو خوب
  • شارژ بی سیم
  • جک 3.5 میلی متری هدفون
  • اسکنر اثر انگشت سریع و دقیق
  • نرخ به روز رسانی صفحه نمایش 144 هرتز در بازی ها
  • عمر باتری جامد
  • دوربین سلفی عالی
  • حفاظت از آب و گرد و غبار IP68

نظرات منفی

  • طراحی مشابه سال گذشته است
  • سیستم دوربین اصلی در سطح پرچمدار نیست
  • صفحه نمایش می تواند روشن تر باشد
  • بدون دوربین تله فوتو
  • فقط دو به روز رسانی اصلی سیستم عامل

پرچمدار جمع و جور اندروید مرده است! صبر کنید، ایسوس اینطور فکر نمی کند. اگر آرزوی روزهای قدیمی Xperia Compact را دارید، یک جایگزین وجود دارد و بسیار عالی است. ایسوس در چند سال گذشته خط Zenfone خود را کامل کرده است و Zenfone 10 اوج تمام این تلاش ها است.

علیرغم اینکه به دلیل طراحی مشتق شده اش مورد انتقاد قرار می گیرد (به نظر می رسد یکسان با Zenfone 9 است)، این همکار کوچک به فرمول برنده قبلی خود پایبند است. برخی ارتقاها وجود دارد، اشتباه نکنید، گوشی اکنون با پشتیبانی از شارژ بی سیم عرضه می شود، که به خودی خود یک پا است، با توجه به اینکه ایسوس توانسته است همان اندازه را حفظ کند.

تقریبا هیچ نقطه ضعفی برای این مدل وجود ندارد، و اگر می‌خواهید آن را درست کنید، اسلات کارت microSD و دوربین تله فوتو وجود ندارد، اما اینها مطلقاً ضروری نیستند. تجربه کاربری با Zenfone 10 بسیار عالی است و تنها ایرادی که در اینجا وجود دارد این است که این تلفن به طور گسترده در دسترس نیست. Zenfone 10 بهترین گوشی برای علاقه مندان به جمع و جور و یکی از بهترین گوشی های اندرویدی موجود است. دوره زمانی.

7- سونی Xperia 1 V

اولین گوشی با سنسور دوربین موبایل انقلابی

سونی Xperia 1 V

نظرات مثبت

  • شیک، درجه یک و سبک – طراحی عالی
  • حالت های دستی دوربین برای تنظیم دقیق فیلم و عکس
  • فوکوس خودکار ردیابی چشم بسیار سریع و پاسخگو است
  • اسلات MicroSD و جک هدفون
  • بلندگوهای استریو صدای بسیار خوبی دارند (هر چند کمی جعبه ای)

نظرات منفی

  • قیمت بسیار بالاتر از هر گوشی پریمیوم دیگری است (بدون گوشی تاشو)
  • با تمام تمرکزش روی دوربین، کیفیت تصویر آن از رقبا جلوتر نیست
  • دو سال آپدیت اندروید!

Xperia 1 V سونی اوج کاری است که سونی در سال 2023 می‌تواند انجام دهد. این یک تلفن بسیار متمرکز بر دوربین است، با سه برنامه مختلف که می‌توانند آن را به یک عکس‌برداری دستی، یک دوربین ویدیویی یا یک مینی ریگ سینمایی تبدیل کنند. این لنز هنوز هم دارای لنز تله فوتو چشمگیر سال گذشته است که از نظر فیزیکی حرکت می کند تا زوم اپتیکال واقعی را بین 3.5x و 5.2x (85 میلی متر و 125 میلی متر) ارائه دهد. بزرگترین نوآوری در اینجا، حسگر کاملا جدید Exmor T است که از فناوری پیکسل ترانزیستور دو لایه برای ارائه سطوح کم نویز و قابلیت جمع آوری نور بهتر استفاده می کند.

این گوشی همه چیز را دارد: جک 3.5 میلی‌متری صدا، اسلات کارت میکرو اس‌دی، عمر باتری فوق‌العاده، شارژ بی‌سیم، طراحی ممتاز – این لیست همچنان ادامه دارد. تنها ایراد واقعی قیمت است. سونی همچنان در هنگام عرضه برای این گوشی 1399 دلار می‌خواهد (بسیار بهتر از قیمت 1599 دلاری مدل قبلی خود)، اما خبر خوب این است که تنها چند ماه بعد قیمت به میزان قابل توجهی کاهش یافت و به سطح دلپذیرتری رسید.

8- وان پلاس 11

بازگشت به رقابت پرچمداران

وان پلاس 11

نظرات مثبت

  • طراحی جدید و زیباتر با سیستم دوربین گرد
  • سه دوربین در پشت
  • دوربین 2X زوم برای پرتره
  • نوار لغزنده هشدار OnePlus بازگشته است!
  • اسنپدراگون 8 نسل 2 داخل
  • احتمالا بهترین هاپتیک تا کنون در یک گوشی اندرویدی
  • صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED با فرکانس 120 هرتز
  • شارژ سریع 100 واتی دیوانه کننده

نظرات منفی

  • بدون شارژ بی سیم
  • بدون رتبه IP68
  • ارزان نیست

وان پلاس قبلا عالی بود، اما بعد حریص شد. این شرکت با OnePlus 11 در تلاشی برای بازگرداندن این برند به شکوه پرچمدار خود، چرخشی شدیدی انجام می دهد.

هیچ نسخه حرفه ای در اینجا وجود ندارد. OnePlus 11 تنها مدل در خط تولید است و هدف آن انجام همان کاری است که اولین مدل اولیه در آن زمان انجام می داد. تعداد زیادی ویژگی را با قیمت عالی ارائه می دهد. قیمت این گوشی از 699 دلار شروع می‌شود و اگر بخواهید آخرین سخت‌افزار (و نرم‌افزار) را داشته باشید، در آن محدوده قیمتی رقابتی وجود ندارد.

OnePlus 11 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های دارای پردازنده جدید Snapdragon 8 Gen 2 است و تنها چیزی که به آن نزدیک می‌شود گلکسی S22 وانیلی است، اما با قیمت 100 دلار بیشتر. OnePlus 11 با طراحی جدید، سیستم دوربین هاسلبلاد و شارژ فوق العاده سریع عرضه می شود. ممکن است بهترین پرچمدار اقتصادی موجود باشد.

9- گوگل پیکسل 7a

بهترین پرچمدار ارزان قیمت اندروید

گوگل پیکسل 7a - چیکاو

نظرات مثبت

  • ارزش زیادی برای پول
  • عملکرد درجه یک
  • دوربین توانمند با بسیاری از ویژگی های سرگرم کننده
  • صفحه نمایش در نهایت دارای نرخ تجدید 90 هرتز است
  • اندازه جمع و جور و کاربر پسند
  • Face Unlock در هیئت مدیره
  • شارژ بی سیم

نظرات منفی

  • گرانتر از مدل قبلی خود
  • برخی مشکلات جزئی کیفیت ساخت
  • تنها یک گزینه ذخیره سازی 128 گیگابایتی
  • زوم دیجیتال بی‌نظیر

سری A در محدوده Google Pixel همیشه گران تر از نسخه قبلی است و Pixel 7a نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته کمی گران‌تر از Pixel 6a است، اما برخی از ویژگی‌های پرچم‌دار مانند چیپست Tensor G2 (همان تیک‌های داخل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو وانیلی)، قفل با چهره، شارژ بی‌سیم و 90 هرتز را نیز به همراه دارد. نمایش نرخ تازه سازی

همه این موارد در یک بسته طراحی مشابه با هسته پیکسل 7 عرضه می شوند، اما فقط 499 دلار قیمت دارند. و اگرچه این قیمت در مقایسه با مدل قبلی 50 دلار افزایش یافته است، معامله هنوز بسیار شیرین است. اگر از قبل پیکسل 6a دارید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد ارتقا نیست. اما اگر از Pixel قدیمی‌تری می‌آیید، این گوشی بسیار عالی است – بهترین پرچم‌دار اندرویدی مقرون‌به‌صرفه در حال حاضر.

10- اپل آیفون 13 مینی

بهترین آیفون فشرده

اپل آیفون 13 مینی - چیکاو

نظرات مثبت

  • جمع و جور، سبک، راحت برای حمل
  • صفحه نمایش روشن و دقیق
  • سیستم دوربین عالی
  • عملکرد سریع
  • 128 گیگابایت حافظه پایه

نظرات منفی

  • صفحه نمایش 60 هرتز
  • صفحه نمایش کوچک برای کاربران قدرتمند نیست – احساس تنگی می کند
  • عمر باتری خوب است، اما همچنان بدترین در خط تولید است

آیفون 12 مینی اپل بسیار خوب بود، اما در بخش باتری کمبود داشت. سری 13 این مشکل را برطرف کرد. بنابراین آیفون 13 مینی همان پردازنده قدرتمند 13 پرو را دارد، اما یک گوشی کوچک کوچک است که در بیشتر مواقع از راه دور می ماند.

و با 600 دلار شکست دادن آن بسیار سخت است – یک صفحه نمایش 5.4 اینچی OLED با رنگ ها و روشنایی عالی، بدنه نازک و جمع و جور، عملکرد عالی و دوربین های بسیار قابل احترام است. هیچ جایگزینی در این زمینه وجود ندارد – آیفون SE به طرز وحشتناکی منسوخ شده است و قصد دارد از نوستاجی استفاده کند و آیفون 12 مینی عمر باتری وحشتناکی دارد.

اگر اغلب به تایپ دو انگشتی روی تلفن خود تمایل دارید، احتمالاً 13 mini برایتان مناسب نیست. اگر یک تلفنی جیبی با قدرت و عملکرد بالا می خواهید این مصحول برای شما مناسب است.

بهترین گوشی ها کدام اند؟  معیارها و نتایج تست

اگر می‌خواهید آن گوشی‌ها را مقایسه کنید اما نمی‌خواهید از بررسی تک تک بررسی‌ها ناراحت شوید، در زیر همه معیارها و چیزهای عجیب و غریب را خواهید یافت. بیایید با تست های نمایشگر شروع کنیم.

حداکثر روشناییبالاتر بهتر است حداقل روشنایی (nits)پایین تر بهتر است دمای رنگ (کلوین) گاما دلتا ای RGBCMYپایین تر بهتر است رنگ خاکستری دلتا Eپایین تر بهتر است
اپل آیفون 14 پرو مکس 1033
(عالی)
1.9
(عالی)
6716
(عالی)
2.2 1.98
(عالی)
5.56
(متوسط)
Samsung Galaxy S23 Ultra 1086
(عالی)
0.8
(عالی)
6691
(عالی)
1.91 2.64
(خوب)
7.19
(متوسط)
گوگل پیکسل 7 پرو 973
(عالی)
1.9
(عالی)
6726
(عالی)
2.21 1.67
(عالی)
5.57
(متوسط)
سامسونگ گلکسی زد فولد 4 939
(عالی)
0.8
(عالی)
6301
(عالی)
1.96 2.24
(خوب)
4.06
(متوسط)
Samsung Galaxy Z Flip 4 789
(عالی)
0.9
(عالی)
6314
(عالی)
1.96 1.19
(عالی)
3.1
(خوب)
ایسوس زنفون 9 780
(عالی)
2.3
(عالی)
6499
(عالی)
2.24 1.33
(عالی)
4.61
(متوسط)
سونی اکسپریا 1 IV 902
(عالی)
1.7
(عالی)
6561
(عالی)
2.2 0.91
(عالی)
1.6
(عالی)
وان پلاس 11 734
(عالی)
5.8
(خوب)
6673
(عالی)
2.23 1.92
(عالی)
6.43
(متوسط)
گوگل پیکسل 7a 811
(عالی)
1.8
(عالی)
6786
(عالی)
2.36 1.53
(عالی)
4.6
(متوسط)
اپل آیفون 13 مینی 825
(عالی)
1.9
(عالی)
6382
(عالی)
2.18 0.98
(عالی)
1.78
(عالی)

چگونه در سال 2023 بهترین گوشی را برای خود انتخاب کنیم؟

بنابراین، بهترین تلفن همراه کدام است؟ بعد از تمام دستگاه هایی که در این لیست دیده اید، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید؟ خب، همانطور که باید بدانید، هرکسی نیازهای متفاوتی دارد. برخی از افراد به عکاسی علاقه دارند و به بهترین دوربین گوشی هوشمند موجود نیاز دارند. برخی خواهان بهترین صفحه نمایش و عملکرد هستند. و برخی ساده تر هستند و خواهان یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه تر و در عین حال خوب و قابل اعتماد هستند. در این لیست گوشی‌های دوربین عالی مانند Galaxy S23 Ultra ، iPhone 15 Pro Max و Sony Xperia 1 V وجود دارند . بهترین عملکرد و صفحه‌نمایش بار دیگر در سامسونگ و اپل یافت می‌شود.

وقتی نوبت به کارایی یا عجیب بودن می رسد، آن را در گوشی های تاشو Z Fold 5 و Z Flip 5 سامسونگ خواهید یافت . نمونه ای از یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه و در عین حال خوب iPhone 13 mini و OnePlus 11 هستند. 13 mini یکی از معدود تلفن های جمع و جور باقی مانده است و در واقع دستگاهی عالی برای داشتن است، تا زمانی که شما به دنبال یک قهرمان باتری نیستید.

تمام مواردی که در این لیست در مورد آنها صحبت کرده ایم را با دقت در نظر بگیرید، و هنگامی که به این فکر می کنید که کدام گوشی را انتخاب کنید، از خود بپرسید که ویژگی های اصلی من روزانه به چه ویژگی هایی نیاز دارم. این ذهنیت باید تصمیم شما را بسیار آسان تر کند.

هنگام انتخاب بهترین گوشی باید سراغ اندروید یا iOS بروید؟

اگر بین دو پرچمدار اندروید و آیفون مردد هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله مقایسه آیفون 15 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا، بررسی تفاوت های اصلی! را مطالعه نمایید.

پاسخ مطمئن به این سوال این است که به سراغ پلتفرمی بروید که برای شما آشناست. با این حال، باید در نظر داشته باشید که دوستان و خانواده نزدیک شما، افرادی که قرار است با آنها پیامک ارسال کنید و فایل‌ها را به اشتراک بگذارید، از چه تلفن‌هایی استفاده می‌کنند. اگر اکثر آن‌ها از آیفون استفاده می‌کنند، پس از تغییر به اندروید، AirDrop یک ویژگی از دست رفته خواهد بود. اگر مک‌بوک یا آی‌پد دارید، خرید آیفون منطقی‌ترین کار است، زیرا به شما امکان می‌دهد در «اکوسیستم» بمانید. اما iOS اپل به شما اجازه نمی‌دهد فایل‌ها را فقط از طریق بلوتوث با هیچ دستگاهی به اشتراک بگذارید.

وقتی صحبت از شخصی‌سازی می‌شود، اندروید پادشاه بوده و هنوز هم هست. iOS 17  قرار است امکان سفارشی‌سازی بیشتر آیفون را توسط کاربر فراهم کند، اما ما شک داریم که به اندازه‌ای پیش برود که اندروید پیش رفته است. اندروید همچنین به شما امکان می دهد فایل ها را راحت تر دانلود و باز کنید و انواع بیشتری از این موارد را پشتیبانی می کند. اگر از علاقه مندان به بازی یا اپلیکیشن هستید، این ویژگی مهم دیگری است.

واقعیت این است که کاربران آیفون تمایل دارند گوشی های خود را بسیار طولانی تر از افرادی که دارای تلفن های اندرویدی هستند نگه دارند. این عمدتا به این دلیل است که بهینه سازی نرم افزاری بلند مدت گوشی های iOS نسبت به گوشی های اندرویدی برتری دارد . همچنین، آیفون‌ها سال‌ها به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند، در حالی که اکثر برندهای اندرویدی تنها دو تا سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری را به شما ارائه می‌دهند. گوشی‌های اپل همچنین برای مدت طولانی‌تری سریع و بدون مشکل باقی می‌مانند، که همانطور که ممکن است شنیده باشید در مورد اکثر گوشی‌های اندرویدی صدق نمی‌کند.

با این حال، باید در نظر بگیرید که با پولی که خرج می کنید چه چیزی به دست می آورید. در اینجا، بازار گوشی های اندرویدی میان رده ، گوشی هایی با بسیاری از ویژگی های پرچمدار را با قیمتی بسیار ارزان تر از اپل به شما ارائه می دهد. این واقعیتی است که نباید نادیده گرفته شود. البته این نوع گوشی‌های کلاس پایین و قیمت پایین‌تر دارای یک نقطه ضعف نیز هستند. اینها با گذشت زمان بسیار سریعتر از آیفون ارزش خود را از دست می دهند.

امتیاز دهید
منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.