مقایسه آیفون 15 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا، بررسی تفاوت های اصلی!

آیفون 15 پرو مکس کاملاً جدید اپل مطمئناً پیشرفته‌ترین گوشی سال 2023 آن است که خود را به شدت از آیفون 15 پرو و ​​سایر محصولاتی که در 12 سپتامبر رسمی شدند متمایز می‌کند. با دوربین پریسکوپ، طراحی جدید تیتانیومی جدید، USB درگاه Type-C و چندین پیشرفت دیگر، آیفون 15 پرو مکس در حال حاضر به یکی از بهترین گوشی های سال تبدیل شده است.

در همین حال، سامسونگ در مقابل گلکسی اس 23 اولترا، که احتمالاً یکی از بهترین گوشی های موجود در حال حاضر است، یک پرچمدار نسبتا قابل احترام اندرویدی دارد. با سخت افزار قابل احترام، دوربین همه کاره، نمایشگر عالی و رابط کاربری سفارشی سامسونگ که کاملاً از یکپارچگی عمیق با قلم S Pen بهره می برد، این گوشی بزرگ معمولاً در صدر اکثر نمودارهای برتر قرار دارد.

مطمئناً، همیشه تفاوت‌های عمده‌ای بین گوشی‌های برتر سامسونگ و اپل وجود دارد. با این حال، با نادیده گرفتن سیستم عامل ضروری و تفاوت های اکوسیستم بین آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس 23 اولترا، ممکن است متوجه شویم که این دو گوشی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هر دو در حال شکل گیری هستند تا به دو پیشنهاد بسیار عالی و فوق العاده در بازار گوشی های هوشمند سال 2023 تبدیل شوند.

تفاوت آیفون 15 پرو مکس با گلکسی اس 23 اولترا:

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی (iPhone 15 Pro Max) در مقابل 6.8 اینچی (Galaxy S23 Ultra)
  • Apple A17 Pro 3 نانومتری (iPhone 15 Pro Max) در مقابل Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 4 نانومتری برای Galaxy (Galaxy S23 Ultra)
  • سنسورهای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (iPhone 15 Pro Max) در مقابل 200 مگاپیکسلی (Galaxy S23 Ultra)
  • 0X اپتیکال (iPhone 15 Pro Max) در مقابل 3X، زوم اپتیکال 10X (Galaxy S23 Ultra)
  • پشتیبانی از قلم S Pen (Galaxy S23 Ultra)
  • 4422 میلی آمپر ساعت (آیفون 15 پرو مکس) در مقابل 5000 میلی آمپر ساعت (Galaxy S23 Ultra)
  • سرعت شارژ 20 وات (iPhone 15 Pro Max) در مقابل 45 وات (Galaxy S23 Ultra)
  • Face ID (iPhone 15 Pro Max) در مقابل اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش Ultrasonic (Galaxy S23 Ultra)

فهرست مطالب

  • طراحی و اندازه
  • تفاوت های نمایش
  • کارایی
  • دوربین
  • کیفیت صدا
  • باتری و شارژ
  • مشخصات
  • خلاصه

طراحی و اندازه

سامسونگ منطقه راحتی خود را پیدا کرده است. تغییرات بزرگ برای آیفون!

اول از همه، اپل با آیفون 15 پرو مکس چیزهای زیادی را تغییر می دهد و یک طراحی جدید تیتانیوم کانتور را معرفی می کند که نه تنها استحکام را افزایش می دهد، بلکه وزن را نیز پایین نگه می دارد.

یکی دیگر از تغییرات عمده ای که در خط تولید آیفون در حال رخ دادن است، به سوییچ قطع می شود که جایگزین یک دکمه اکشن قابل تنظیم، مشابه آنچه در اپل واچ اولترا است، می شود. این یکی به کاربران آیفون 15 پرو مکس اجازه می دهد تا دکمه را سفارشی کنند و عملکردهای مختلف را با آن فعال کنند.

اوه، و اپل بالاخره با آیفون 15 پرو مکس به کلوپ USB Type-C می پیوندد. خوب! می‌توانید از کانکتور جهانی برای شارژ کردن تلفن و انتقال فایل‌ها استفاده کنید، اگرچه ممکن است برای استفاده کامل از سرعت انتقال داده بالقوه به کابل اصلی اپل نیاز داشته باشید.

گلکسی اس 23 اولترا چطور؟ این یکی به همان طراحی ساندویچ شیشه ای قدیمی متکی است که در مقایسه با Galaxy S22 Ultra عمدتاً بدون تغییر باقی مانده است. گلکسی اس 23 اولترا با طراحی بسیار ممتاز که فریم‌های پایین و بالا تخت را با صفحه نمایش کمی خمیده و قلم داخلی S Pen جفت می‌کند، یکی از بهترین طراحی‌شده‌ترین گوشی‌های اوایل سال 2023 است.

به لطف طراحی تیتانیومی، آیفون 15 پرو مکس گوشی سبک تری نسبت به گلکسی اس 23 اولترا است: 221 گرم در مقابل 234 گرم. اگرچه ممکن است این تفاوت زیاد به نظر نرسد، اما به ندرت پیش می‌آید که گوشی‌های بزرگ بین نسل‌ها به این کاهش وزن دست پیدا کنند (آی‌فون 14 پرو مکس 240 گرم وزن داشت).

آیفون 15 پرو مکس در چهار رنگ جدید عرضه می شود: تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم آبی، تیتانیوم سفید و تیتانیوم مشکی. Galaxy S23 Ultra می تواند در رنگ های کرم، اسطوخودوس، سبز، مشکی فانتوم و چند رنگ انحصاری دیگر در Samsung.com متعلق به شما باشد.

انتظار نداشته باشید که یک آداپتور دیواری در جعبه هر یک از تلفن ها پیدا کنید.

تفاوت های نمایش

آیفون 15 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR با صفحه نمایش ProMotion بسیار روان 1-120 هرتزی است که تجربه اسکرول بسیار مفیدی را در سرتاسر رابط ارائه می دهد. با این حال، جدا از حاشیه‌های نازک‌تر و بازگشت سوراخ پانچ جزیره دینامیک، هیچ پیشرفت عمده‌ای در نمایشگر آیفون 15 پرو مکس که از صفحه نمایش عالی آیفون 14 پرو مکس دوباره استفاده می‌کند، وجود ندارد. آن یکی عالی بود، با حداکثر روشنایی بسیار بالا و ارائه رنگ عالی، بنابراین هیچ انتقادی از طرف ما نخواهید شنید.

در همین حال، صفحه نمایش 6.8 اینچی گلکسی اس 23 اولترا توسط یک سوراخ پانچ بسیار کوچکتر قطع می شود، که قطعا به سرباز اندروید کمک می کند تا ظاهری تمیزتر داشته باشد. گوشی سامسونگ همچنین نرخ تازه سازی پویا تا 120 هرتز، صفحه نمایش بسیار واضح QHD+ را ارائه می دهد و همچنین می تواند در شرایط نوری خاص به روشنایی بسیار بالایی دست یابد، البته نه به اندازه آیفون 14 پرو مکس، و در فرمت، آیفون 15 پرو مکس.

Galaxy S23 Ultra همچنین یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش را پنهان می کند که به شما امکان می دهد به سرعت و بدون دردسر قفل گوشی خود را باز کنید و پرداخت های آنلاین را مجاز کنید. iPhone 15 Pro Max چنین پیشنهادی نخواهد داشت و به بیومتریک چهره خوب Face ID ادامه خواهد داد. این یکی از باز کردن قفل با چهره معمولی ایمن تر است.

عملکرد و نرم افزار

عملکرد و نرم افزار - چیکاو

چیپست 3 نانومتری اپل A17 پرو را در آیفون 15 پرو مکس خواهید دید. استفاده از فرآیند تولید 3 نانومتری اجازه می دهد تا میلیاردها ترانزیستور اضافی در تراشه جدید اپل تعبیه شود که همچنین دارای قابلیت پردازش گرافیکی بسیار بهتری نسبت به قبل است. این یک معامله بزرگ است زیرا هم عملکرد و هم بهره وری انرژی را در کل بهبود می بخشد و به طور بالقوه آیفون 15 پرو مکس را به یک نیروگاه عملکرد برتر تبدیل می کند.

در همین حال، سامسونگ از 4 نانومتری Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 برای گلکسی در تمام گوشی‌های گلکسی S23 خود در سراسر جهان استفاده می‌کند، یک تغییر بزرگ برای سامسونگ که قبلا از تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس در گوشی‌های خود استفاده کرده بود. چیپست داخل گلکسی اس 23 اولترا از نوع باغی نیست، توجه داشته باشید: سامسونگ نسخه سفارشی و کمی اورکلاک شده تراشه معمولی اسنپدراگون 8 نسل 2 را به دست آورده است که عملکرد کمی بهتر را ارائه می دهد.

آیفون 15 پرو مکس احتمالاً با 8 گیگابایت رم عرضه می شود که همان مقدار حافظه ای است که گلکسی اس 23 اولترا با آن عرضه می شود. این تفاوت نباید محسوس باشد، اما بیشتر به دلیل استفاده از حافظه iOS و مدیریت صرفه‌جویانه‌تر منابع سیستم است. بنابراین، اگرچه ممکن است دو دستگاه با همان مقدار رم عرضه شوند، آیفون 15 پرو مکس ممکن است بتواند برنامه های بیشتری را در حافظه نگه دارد. نسخه 12 گیگابایتی گلکسی باید از نظر چند وظیفه ای بهترین باشد.

با این حال، تا آنجایی که تجربه کاربری در نظر گرفته می شود، به احتمال زیاد گلکسی اس 23 اولترا گوشی سازنده تری خواهد بود. با چندوظیفه واقعی، نمای تقسیم صفحه، و همچنین راه‌حل‌های کاملاً دسک‌تاپ مانند DeX، بدون در نظر گرفتن مزایای استفاده از قلم S Pen، مطمئناً می‌توانید کارهای بیشتری را به طور همزمان در Galaxy S23 Ultra انجام دهید.

وقتی صحبت از فضای ذخیره سازی به میان می آید، آیفون 15 پرو مکس در 256، 512 گیگابایت و نسخه فوق العاده جادار 1 ترابایتی موجود است. قیمت ها نسبت به نسل قبلی آیفون 14 پرو مکس تغییری نکرده است. در همین حال، گلکسی اس 23 اولترا نیز با 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. این به این معنی است که هر دو دستگاه با مقدار فضای ذخیره‌سازی فوق‌العاده 256 گیگابایتی در نسخه‌های پایه خود وارد بازار می‌شوند، چیزی که ما بسیار دوست داریم در اواخر سال 2023 شاهد آن باشیم!

آیفون 15 پرو مکس با iOS 17 عرضه خواهد شد و حداقل تا سال 2028 حداقل پنج سال به روز رسانی نرم افزاری و امنیتی اصلی را دریافت خواهد کرد. گلکسی اس 23 اولترا برای چهار سال دیگر، تا سال 2027، از پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی برخوردار خواهد شد. به روز رسانی تا 2028!

iOS 17 دارای تغییرات اساسی در تلفن، پیام‌ها و FaceTime و همچنین بهبودهایی در Maps، Siri، Visual Look Up است و ویجت‌های تعاملی را معرفی می‌کند. یک برنامه کاملاً جدید مجله به شما امکان می دهد زندگی خود را سازماندهی کنید، در حالی که یک ویژگی جدید StandBy اطلاعات مفیدی را در حین شارژ آیفون شما به صورت بی سیم یا سیمی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می‌توانید AirTags را به‌عنوان بخشی از iOS 17 با سایر کاربران iOS به اشتراک بگذارید. همچنین گزینه‌های سفارشی‌سازی بهبودیافته‌ای برای صفحه قفل iOS وجود دارد که با iOS 16 به صفحه‌های قفل شخصی‌شده امتیاز می‌دهد.

دوربین

مقایسه دوربین گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 15 پرومکس - چیکاو

آیفون 15 پرو مکس دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا را که با آیفون 14 پرو مکس معرفی شد حفظ کرده است، اما برخی ویژگی‌های منظم مانند فاصله کانونی پیش‌فرض قابل تنظیم برای دوربین اصلی، اندازه عکس 24 مگاپیکسلی پیش‌فرض جدید، و همچنین پریسکوپ 5.0X را اضافه می‌کند. دوربینی که معادل 120 میلی متری را ارائه می دهد.

نسخه جدید موتور Photonic اپل و همچنین HDR بهبود یافته به آیفون بعدی کمک می کند حتی عکس های بهتری نسبت به نسخه های قبلی خود ارائه دهد. عکاسی پرتره بهبودیافته به تلفن امکان می‌دهد حتی زمانی که عکس‌های معمولی می‌گیرید، داده‌های عمقی را ثبت کند، و به شما امکان می‌دهد بعداً آن‌ها را به پرتره تبدیل کنید. عکاسی در نور کم بهتر نیز در راه است.

با این حال، Galaxy S23 Ultra در بازی با مشخصات خالص کاملاً برنده است، زیرا با دوربین 200 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ ISOCELL HP2 1/1.3 اینچی عرضه می‌شود. در نور خوب، Galaxy S23 Ultra از چهارپیکسلی برای تولید جزئیات بسیار استفاده می‌کند. عکس‌های 50 مگاپیکسلی، اما وقتی نور کم می‌شود، بهترین گوشی سامسونگ 16 پیکسل را با هم ترکیب می‌کند تا عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی با دینامیک عالی تولید کند.

با این حال، تغییر بزرگ، دوربین جدید پریسکوپ 5.0X آیفون 15 پرو مکس است که مطمئناً قابلیت زوم گوشی را افزایش می دهد. با این حال، دوربین پریسکوپ جدید آیفون نمی‌تواند با دوربین پریسکوپ 10X گلکسی اس 23 اولترا مطابقت داشته باشد، که امکان زوم دیجیتال تا 100 برابر را فراهم می‌کند، که تا زمانی که آنها حداقل در ایالات متحده عرضه می‌شوند، ادامه دارد.

دوربین جلوی گلکسی اس 23 اولترا در واقع از 40 مگاپیکسل در اس 22 اولترا به 12 مگاپیکسل کاهش یافته است، اما کیفیت تصویر را کاهش نداده است. در واقع، در برخی شرایط بهبود یافته است. ما نمی دانیم که آیا آیفون 15 پرو مکس دوربین فیس تایم جدیدی به دست خواهد آورد یا خیر، به احتمال زیاد همچنان دوربین 12 مگاپیکسلی را از آیفون 14 پرو مکس دریافت خواهیم کرد.

وقتی صحبت از ویدیو می شود، گلکسی اس 23 اولترا دارای تثبیت کننده تصویر بهبود یافته و همچنین Staggered HDR است که محدوده دینامیکی عالی را ارائه می دهد. ویدیوی 8K با سرعت 24 و 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می شود، در حالی که آیفون 15 پرو مکس ویدیوی ProRES 4K@60fps را دریافت می کند.

کیفیت صدا و هپتیک

آیفون 15 پرو مکس با بلندگوهای استریو عرضه می شود: بلندگوی پایین و بلندگوی دیگری در گوشی. با آیفون 14 پرو مکس، یکی از بهترین گوشی ها را به دست آوردیم، بنابراین انتظارات از جانشینان آن در حال حاضر بسیار زیاد است. همین امر در مورد گلکسی اس 23 اولترا نیز صدق می‌کند، که با تولید صدای مثال زدنی نیز عرضه می‌شود.

وقتی صحبت از لمسی به میان می‌آید، آیفون‌ها سال‌هاست که با ارتعاشات فوق‌العاده دقیق و دقیق خود که توسط Taptic Engine ارائه می‌شوند، نوار را تعیین کرده‌اند. بازخورد لمسی Galaxy S23 Ultra نیز شما را ناامید نخواهد کرد: همچنین فوق العاده است.

عمر باتری و شارژ

آیفون 15 پرو مکس دارای باتری کمی بزرگتر با ظرفیت 4422 میلی آمپر ساعت است، اما علیرغم تراشه جدیدتر، اپل می گوید که عمر باتری این گوشی به طور کلی مانند نسل قبلی خود است. مطمئناً آیفون 15 پرو مکس احتمالاً حداقل یک روز استفاده منظم از شما دوام خواهد آورد، اما در کارهای فشرده و بازی کمی کمتر.

از طرف دیگر گلکسی اس 23 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که به دوام بسیار زیادی نیز کمک می کند. با این حال، حداقل در تست‌های بنچمارک باتری سفارشی ما، Galaxy S23 Ultra با شارژ کامل کمتر از iPhone 14 Pro Max دوام می‌آورد. این می تواند به این معنی باشد که آیفون 15 پرو مکس نیز می تواند همین کار را انجام دهد.

آیفون 15 پرو مکس از شارژ سیمی 20 واتی پشتیبانی می کند، در حالی که گلکسی اس 23 اولترا از شارژ سیمی 45 واتی پشتیبانی می کند. همچنین شارژ بی سیم 15 واتی MagSafe در آیفون 15 پرو مکس و همچنین شارژ سریع بی سیم 15 واتی 2.0 در Galaxy S23 Ultra وجود خواهد داشت. گوشی سامسونگ همچنین دارای شارژ بی سیم معکوس است، در حالی که آیفون 15 پرو مکس هیچ چیزی از این نوع ندارد.

مقایسه مشخصات

آیا در مورد مشخصات آیفون 15 پرو مکس در مقابل گلکسی اس 23 اولترا تعجب می کنید؟ در اینجا مهمترین آنها در یک نگاه آورده شده است:

آیفون 15 پرو مکس گلکسی S23 اولترا
اندازه، وزن 159.9 x 76.7 x 8.25 میلی‌متر 163.3 x 78 x 8.9 میلی‌متر
صفحه نمایش ProMotion 6.7 اینچی OLED
120Hz
6.8 اینچی Dynamic AMOLED
1440 x 3088 پیکسل
120 هرتز
پردازنده A17 Pro
3 نانومتری
اسنپدراگون 8 نسل 2
رم، ذخیره سازی 256 گیگابایت (1199 دلار)
512 گیگابایت (1399 دلار)
1 ترابایت (1599 دلار)
8 گیگابایت + 256 گیگابایت
12 گیگابایت + 512
گیگابایت 12 گیگابایت + 1 ترابایت LPDDR5X 
دوربین ها 48 مگاپیکسل اصلی
12 مگاپیکسل اولترا
12 مگاپیکسل زوم 6X 12 مگاپیکسل جلو
200 مگاپیکسل اصلی
12 مگاپیکسل فوق عریض
10 مگاپیکسل 3X زوم
10 مگاپیکسل 10X زوم 12 مگاپیکسل جلو
باتری 4422 میلی آمپر ساعت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژ کردن MagSafe سیمی USB-C
20W
شارژ بی 
سیم 15 واتی با سیم USB-C 45W شارژ بی سیم معکوس

جمع بندی

آیفون 15 پرو مکس در حال شکل گیری است تا یک گام تکاملی بزرگ برای اپل باشد و تغییرات زیادی را در یک خط تولید از قبل تثبیت شده و کاملاً موفق ایجاد کند. با این حال، آیفون 15 پرو مکس احتمالاً تمام جنبه‌های ضروری تجربه تلفن یک کاربر معمولی را کامل می‌کند: دوربین، عملکرد، عمر باتری و طراحی احتمالاً همگی در حال بهبود هستند.

خوشبختانه، با وجود شایعات در مورد افزایش قیمت، آیفون جدید به اندازه مدل های قبلی خود گران است. قیمت آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار برای نسخه پایه شروع می شود و در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین آیفون های بزرگ با ارزشی که تاکنون عرضه شده است. قطعاً یک کاندیدای اصلی برای بهترین آیفون تا کنون.

در همین حال، Galaxy S23 Ultra احتمالاً بهترین تلفن اندروید موجود در حال حاضر است. تعادل فوق‌العاده‌ای بین ویژگی‌های موجود، سخت‌افزار، تطبیق‌پذیری دوربین و ارزش کلی برقرار می‌کند، حتی اگر قیمت اولیه رسمی آن ۱۱۹۹ دلار باشد. با بسیاری از پیشنهادات و معاملاتی که تقریباً همیشه در دسترس هستند، ممکن است بهترین تلفن سامسونگ را با قیمت کمتری پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.