بررسی گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 5

احتمالاً فکر می‌کنید که نمایشگر قابل انعطاف جزء سخت‌ترین بخش در ساخت یک گوشی تاشو است، اما از سال‌ها قبل پنل‌های OLED بر روی زیرساخت‌های پلاستیکی انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند. بخشی که واقعاً دشوار است، محور (هینج) است – سامسونگ پنج نسل طول کشید تا به طور صحیح آن را بهبود بخشد. همراه چیکاو باشید.

ویژگی های گوشی گلکسی زد فولد 5

محور انعطاف (فلکس هینج) جدید به گوشی Galaxy Z Fold5 اجازه می‌دهد که به صورت صاف بسته شود – فاصله بین دو نیمه گوشی، یکی از مسائلی بود که بیشترین شکایات را در نسل‌های قبلی Z ایجاد می‌کرد. از نظر ظاهری نیز بهتر به نظر می‌آید زیرا گوشی را همسان می‌کند، اما همچنین دارای مزایای عملی نیز می‌باشد.

افزودن فاصله باعث افزایش ضخامت هنگام بستن Z Fold4 به 15.8 میلی‌متر می‌شود. با حذف فاصله و نیمه‌های نازک‌تر (از 6.3 میلی‌متر به 6.1 میلی‌متر)، Z Fold5 هم اکنون به 13.4 میلی‌متر بسته می‌شود. هنوز ضخیم است، اما به سمت قلمروی نرمال نزدیک‌تر می‌شود. همچنین، مدل جدید 10 گرم از وزن آن کم کرده است، به طوری که وزن جدید Fold به 253 گرم می‌رسد. این امر به سرعت آشکار نیست، مگر با مقایسه مستقیم، اما این یک نکته است که با استفاده طولانی‌مدت قابل قدردانی است (برای مقایسه، S23 Ultra 234 یک گرم است).

سامسونگ از نسل جدید ویکتوس 2 کورنینگ (به جای ویکتوس+) برای افزایش محافظت از نمایشگر پوششی و پنل پشتی استفاده کرده است. با این حال، مقاومت در برابر گرد و غبار وجود ندارد. تی‌ام روه می‌گوید که این یک مشکل دشوار برای حل است و شرکت هنوز در حال کار بر روی آن است. همانند نسل قبل، گوشی دارای امتیاز IPX8 برای غوطه‌وری در آب است و آزمون‌های خودکار همچنین امتیاز IPX4 (پاشیدن آب با نازل‌ها) را پوشش می‌دهند.

در گوشی Galaxy Z Fold5، محفظه‌ای مخصوص S Pen وجود ندارد، اما سامسونگ یک طراحی کیس جدید معرفی کرده است که نسبت به Standing Cover with Pen سال گذشته، کمتر بزرگتر است. S Pen جدید بسیار نازک‌تر است، بنابراین حجم زیادی اضافه نمی‌کند. این نوک S Pen به یک شیار بالا بالا می‌روند و با کشیدن روی سایدر، به راحتی قابل استخراج هستند. بهبود دیگر این است که S Pen جدید در چندین رنگ جذاب موجود است، که شادی و سرگرمی را که از زمان Note9 دست کم کرده‌ایم، بازگردانده است.

مشخصات صفحه نمایش

نمایشگرهای پوششی و داخلی همانند سال گذشته هستند – به ترتیب 6.2 اینچ با نسبت 23.1:9 و 7.6 اینچ با نسبت 10.8:9 – تنها این تفاوت وجود دارد که سامسونگ موفق شده است نور مهم را به 1,750 نیت (از 1,300 نیت) افزایش دهد و حالا حالت نور بالا به 1,200 نیت هدف دارد (از 1,000 نیت). این باعث می‌شود که در روزهای آفتابی به راحتی استفاده کنید. مانند قبل، نمایشگر داخلی می‌تواند نرخ تازه‌سازی خود را از 1Hz تا 120Hz تغییر دهد و نمایشگر پوششی محدود به محدوده 48 تا 120Hz است.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، Galaxy Z Fold5 بیشتر به‌عنوان یک ارتقاء تدریجی نسبت به نسل قبلی آن است. محور (هینج) یک بهبود اساسی است، اما Fold سال 2022 نمایشگر پوششی قابل اعتمادی داشت، بنابراین در این جنبه تغییر زیادی وجود ندارد (برخلاف Z Flip4 که شروع به عقب ماندن احساس می‌شد).

چیپست تنها بهبود مهم دیگر در مدل ۲۰۲۳ با گلکسی Z Fold5، از نسل دوم Snapdragon 8 برای گلکسی است که همان چیپی است که در سری گلکسی S23 دیده شد. این چیپ جدید بهبود چشم‌گیری در عملکرد یک‌ هسته‌ای و چند‌ هسته‌ای نسبت به Z Fold4 (که از نسل ۸+ نسخه اول استفاده می‌کرد) به ارمغان آورده است و همچنین عملکرد گرافیک نیز بهبود قابل توجهی داشته است.

مشخصات دوربین

سیستم دوربین همانند سال گذشته است – شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری و لنز f/1.8 با OIS)، یک دوربین تله فوتوگرافی 10 مگاپیکسلی (با زوم 3 برابر) و یک دوربین الترا واید 12 مگاپیکسلی (با زاویه 123 درجه) می‌باشد. همچنین یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در نمایشگر پوششی و یک دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر در داخل گوشی وجود دارد. البته قدرت پردازش اضافی موجود با چیپست Snapdragon جدید ممکن است نتایج بهتری را تولید کند، اما برای مشاهده نتایج کامل باید منتظر بررسی کامل باشیم. اگر از دیدن نمونه‌های دوربین گلکسی Z Fold5 از سراسر سئول محروم شده‌اید، در ادامه آنها را برای شما قرار داده‌ایم.

مشخصات باتری

باتری گوشی نیز تغییر نکرده است، همچنان از همان سلول قدرت 4,400 میلی‌آمپری سال گذشته استفاده می‌شود. چیپست 8 نسل 2 به طور خاص برای کارخانه TSMC بهینه‌سازی شده است و هسته‌های جدید برای کارایی انرژی تنظیم شده‌اند، بنابراین ممکن است هنوز شاهد ماندگاری بالاتری باشیم.

همانطور که احتمالاً متوجه شده‌اید، سوالاتی وجود دارد که تنها با آزمون‌های دقیقی که برای مراجعه ما انجام می‌دهیم، قابل پاسخگویی هستند. بنابراین، ما در حال حاضر به انجام آنها می‌پردازیم.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.