سامسونگ اولین برندی است که توسعه تراشه GDDR7 DRAM را تکمیل کرده است

سال گذشته، سامسونگ از برنامه های خود برای توسعه DRAM GDDR7 برای پردازنده های گرافیکی و سرورها رونمایی کرد. در اوایل سال جاری، این شرکت جزئیات بیشتری در مورد این تراشه های حافظه فاش کرد. امروز، سامسونگ اعلام کرد که توسعه تراشه‌های GDDR7 DRAM را تکمیل کرده است که در خودروهای آینده، کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخصی، سرورها و ایستگاه‌های کاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این اولین شرکت در جهان است که توسعه چنین تراشه های حافظه پیشرفته ای را تکمیل کرده است. همراه چیکاو باشید.

DRAM GDDR7 سامسونگ دارای پهنای باند 1.5 ترابایتی در ثانیه است که 40 درصد بیشتر از GDDR6 DRAM است. به لطف پیشرفت هایی که با روش سیگنال دهی PAM3 (مدولاسیون دامنه پالس) امکان پذیر شده است، دارای سرعت در هر پین 32 گیگابیت بر ثانیه است. PAM3 یک استاندارد حافظه جدید است که اجازه می دهد 50٪ داده بیشتر در یک چرخه سیگنال ارسال شود. تراشه های حافظه نسل قبلی مانند GDDR6 از روش سیگنال دهی NRZ (بدون بازگشت به صفر) استفاده می کردند. این تراشه‌های حافظه جدید نیز 20 درصد از تراشه‌های GDDR6 DRAM کم مصرف‌تر هستند. سامسونگ همچنین با تراشه‌های جدید خود گزینه‌ای با ولتاژ پایین‌تر ارائه می‌کند که به صراحت با در نظر گرفتن لپ‌تاپ‌ها و دیگر دستگاه‌های مشابه طراحی شده است.

تراشه‌های DRAM GDDR7 سامسونگ می‌توانند در پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 انویدیا استفاده شوند

برای کاهش تولید گرما، سامسونگ علاوه بر بهینه سازی معماری آی سی، از مواد جدید EMC (Epoxy Molding Compound) در بسته بندی استفاده کرده است. رسانایی حرارتی بالایی دارد. همه این پیشرفت‌ها منجر به کاهش مقاومت حرارتی تا 70 درصد می‌شود و محصول پایدارتری را ارائه می‌دهد که حتی در شرایط عملیاتی بسیار پر استرس عملکرد خوبی دارد. مشتریان مهم سامسونگ در سال جاری آزمایش تراشه‌های DGGR7 DRAM را برای تأیید شروع خواهند کرد. انتظار داریم این تراشه‌های جدید در پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 انویدیا استفاده شوند.

Yongcheol Bae، معاون اجرایی تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه سامسونگ Electronics، گفت: «DRAM GDDR7 ما به ارتقای تجربیات کاربر در زمینه‌هایی که نیاز به عملکرد گرافیکی فوق‌العاده دارند، مانند ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های شخصی، و کنسول‌های بازی کمک می‌کند و انتظار می‌رود در آینده گسترش یابد. کاربردهایی مانند هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC) و وسایل نقلیه خودرویی. نسل بعدی DRAM گرافیکی مطابق با تقاضای صنعت به بازار عرضه خواهد شد و ما قصد داریم به رهبری خود در این فضا ادامه دهیم.”

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.