چرا سیری کار نمیکند؟ | بررسی تمام دلایل و ارائه راهکار!

سیری یکی از امکانات هوشمند موجود در دستگاه‌های اپل است که به کمک آن می‌توانید با استفاده از صدای خود دستوراتی را به دستگاه بدهید و اقدامات مختلفی را انجام دهید. دستگاهی که سیری روی آن نصب شده است، آخرین نسخه نرم‌افزار را دارد؟ سیری باید بتواند با شبکه اینترنت متصل شود، آیا اتصال اینترنت دستگاه شما به درستی کار می‌کند؟ آیا صدای شما به درستی تشخیص داده می‌شود؟ برخی مشکلات ممکن است به علت تنظیمات صدا، بلندگوهای خارجی یا مشکلات فنی دستگاه باشند. برای یافتن دلیل اصلی تا انتهای این مطلب همراه چیکاو باشید.

توجه!

شما در صورتی می‌توانید از Hey Siri استفاده کنید که دارای یک مدل آیفون 2015 و بعد از آن باشید؛ به عبارت دیگر، از آیفون 6 اس و مدل‌های جدیدتر. این گوشی‌های آیفون دارای میکروفون‌های همیشه روشن کم مصرف هستند که حساسیت زیادی به عبارت Hey Siri دارند و هنگام شنیدن آن، عملکرد خود را آغاز می‌کنند.

با این حال، اگر از آیفون 6 یا جدیدتر استفاده می‌کنید، گوشی باید به برق متصل باشد تا بتوانید از عبارت Hey Siri استفاده کنید. هنگامی که گوشی‌های قدیمی آیفون را از برق جدا کنید، دیگر امکان استفاده از صدای خود برای گفتن Hey Siri وجود ندارد. اگر یک گوشی آیفون سازگار با Hey Siri در اختیار دارید، اما هیچگونه عملکردی از آن مشاهده نمی‌کنید، باید مراحل زیر را برای رفع مشکل دنبال کنید.

بررسی دلایل کار نکردن سیری

روش اول: آیا سیری در دستگاه شما فعال است؟

برای اطمینان حاصل کردن از فعال بودن Siri، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی تنظیمات دستگاه خود ضربه بزنید.
  • به بخش “سیری و جستجو” بروید.
  • اطمینان حاصل کنید که سه سوئیچ بالای منو را بررسی کرده‌اید.
  • مطمئن شوید که کلیدهای کنار سوئیچ “Hey Siri” فعال هستند.
  • برای استفاده از Siri، صفحه اصلی را فشار داده و اگر دستگاه قفل است، به Siri اجازه دهید.
  • بررسی کنید که نشانگرهای سبز و در سمت راست سوئیچ “Hey Siri” قرار دارند.
  • اگر این موارد برقرار نیستند، Siri قادر به کار نخواهد بود!

روش دوم: اتصال به اینترنت را بررسی نمایید!

برای استفاده از Siri، ضمن اطمینان حاصل کردن از اتصال آیفون خود به Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما دارای داده تلفن همراه کافی برای استفاده از Siri است. در صورتی که Siri روی آیفون شما کار نمی‌کند، می‌توانید دوباره بررسی کنید که آیفون به درستی به Wi-Fi متصل شده است و یا دارای داده تلفن همراه کافی برای استفاده از Siri است.

روش سوم: نحوه قرارگیری دستگاه به چه صورت است؟

 

هنگامی که آیفون خود را روی میز یا سطحی قرار می‌دهید و آن را به صورت معکوس چین می‌کنید، قادر به فعال کردن Siri با عبارت “Hey Siri” نخواهید بود. برای استفاده از این ویژگی، لطفاً مطمئن شوید که صفحه نمایش آیفون به سمت بالا قرار دارد.

وقتی که صفحه نمایش آیفون را به سمت میز یا سطحی قرار می‌دهید، قابلیت استفاده از “Hey Siri” وجود ندارد. برای فعال‌سازی این ویژگی، مطمئن شوید که صفحه نمایش دستگاه به سمت بالا قرار دارد. اگر می‌خواهید Siri در حالت‌های مختلف عمل کند، به تنظیمات دسترسی (Accessibility) مراجعه کنید و گزینه Siri را انتخاب کنید تا بتوانید گزینه Always Listen for Hey Siri را انتخاب و فعال کنید.

روش چهارم: روشن بودن بلوتوث دستگاه را در نظر بگیرید!

آیا برای گوشی‌های آیفون زیادی در محیط اطراف شما Hey Siri کار می‌کند؟ در صورتی که پاسختان مثبت است، مطمئن شوید که بلوتوث تمام دستگاه‌ها فعال شده است.

فعال‌سازی بلوتوث امری ضروری است؛ زیرا هنگامی که تعداد زیادی دستگاه با قابلیت Hey Siri در نزدیکی شما قرار دارند، آن‌ها به صورت خودکار از بلوتوث برای برقراری ارتباط با یکدیگر و تبادل پاسخ‌ها استفاده می‌کنند. به طور معمول، دستگاهی که کلمات شما را به صورت واضح شنیده است، به سوال “Hey Siri” پاسخ خواهد داد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که بلوتوث در همه دستگاه‌های موردنظر فعال شده است تا به درستی ارتباط برقرار شود.

روش پنجم: دستگاه آیفون خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

هنگامی که Hey Siri به درستی کار نمی‌کند، ممکن است به دلیل یک نقص موقت باشد. راه‌اندازی مجدد دستگاه آیفون، روشی ساده برای حل این مشکل است. برای انجام این کار، می‌توانید گوشی آیفون خود را خاموش کنید و سپس مجدداً روشن کنید. این عمل باعث می‌شود تا دستگاه آیفون برنامه‌های درحال اجرا را ببندد و ممکن است مشکلی که باعث عدم کار صحیح Hey Siri شده است، برطرف شود.

 

روش ششم: قاب محافظ را بردارید.

در صورت استفاده از یک قاب محافظ برای آیفون خود که ممکن است میکروفون دستگاه را مسدود کند، بهتر است آن را جدا کنید. برخی از قاب‌ها می‌توانند به میکروفون آیفون انسداد ایجاد کنند و این مشکل ممکن است باعث عدم کار درست Hey Siri شود. با جدا کردن قاب از آیفون، شرایط را مجدداً بررسی کنید و مشاهده کنید که آیا عملکرد سیری بهبود می‌یابد یا خیر.

 

روش هفتم: میکروفون را پاکسازی کنید.

ممکن است با گذر زمان، روی میکروفون گوشی آیفون شما ناخالصی‌هایی مانند گرد و غبار جمع شده باشد که باعث ممانعت در تشخیص صدای Hey Siri می‌شود. برای پاکسازی میکروفون، می‌توانید از یک پارچه نرم استفاده کنید. توصیه می‌شود از یک پارچه مخصوص برای پاکسازی گریل میکروفون استفاده کنید و از سوزن استفاده نکنید. با پاکسازی دقیق و ملایم میکروفون، مشکلات مربوط به Hey Siri می‌تواند برطرف شود.

روش هشتم: اتصال ایرپاد یا هدفون‌ها را قطع نمایید.

اگر از ایرپاد یا هدفون‌های بی سیم استفاده نمی‌کنید، بهتر است اتصال آنها را قطع کنید. اتصال این دستگاه‌ها به گوشی آیفون ممکن است باعث تداخل و مشکل در عملکرد Hey Siri شود. بنابراین، وقتی از هدفون استفاده نمی‌کنید، بهتر است اتصال آنها را قطع کرده و مجدداً عملکرد Siri را بررسی کنید. همچنین، می‌توانید گوشی‌ها را درون محفظه شارژ قرار داده و یک بار عبارت Hey Siri را بگویید تا عملکرد آن را بررسی کنید.

روش نهم: زبان پیش فرض سیری را چک کنید.

یکی از مواردی که ممکن است باعث مشکل در عملکرد Siri در آیفون شود، تنظیم زبان صحیح است. به عنوان مثال، کاربران در هند باید زبان دستگاه را بر روی انگلیسی (هند) تنظیم کنند و حتی زبان انگلیسی (ایالات متحده) با انگلیسی (بریتانیا) متفاوت است. اگر زبان صحیح را انتخاب نکنید، Siri ممکن است به خاطر تفاوت لهجه‌ها قادر به درک دستورات نباشد و در نتیجه هیچ عملکردی نداشته باشد.

برای تنظیم زبان صحیح Siri و اطمینان از عملکرد صحیح Hey Siri، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات دستگاه خود بروید و بر روی “Siri & Search” (سیری و جستجو) ضربه بزنید.
  • زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • گوشی خود را ریستارت کنید و سپس عبارت “Hey Siri” را برای بررسی عملکرد دستگاه بگویید.
امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.