آیا ترب معتبر است؟ راهنمای خرید امن از ترب

آیا ترب معتبر است؟ راهنمای خرید امن از ترب و هر آنچه لازم است درباره خرید محصول از این برنامه بدانید را در این مقاله توضیح می دهیم. همراه چیکاو باشید.

ترب یک وب سایت اینترنتی برای بررسی، مقایسه و ارائه محصولات مختلف است. این وب سایت فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده و هم اکنون ویترین میلیون ها محصول مختلف است. بیش از 10 هزار فروشگاه اینترنتی مختلف محصولات خود را در این بستر ارائه می کنند. با ما همراه باشید تا به طور کامل پرسش “آیا ترب معتبر است؟” را پیگیری کنیم.

آیا ترب معتبر است؟

بله. ترب به عنوان یک موتور جستجوگر برای محصولات مختلف کاملا معتبر است. تمامی حقوق این موتور جستجو متعلق به شرکت «فن‌گستران پیشرو بازار» می باشد. سوالی که در این زمینه به وجود می آید که” آیا تمامی وبسایت هایی که با ترب همکاری می کنند معتبر هستند؟”

برای پاسخ دادن به این پرسش قوانین و مدارک مورد نیاز برای ثبت وبسایت در این موتور جستجو را بررسی کردیم. با توجه به اینکه برای ثبت فروشگاه در ترب نیاز به احراز هویت و ارائه اینماد است، بنابراین می توان به صورت کلی به وب سایت های مختلف اعتماد کرد.

ترب امکان درج نظر و ستاره را برای فروشگاه های مختلف فراهم کرده است. از این رو شما می توانید پیش از خرید از هر فروشگاه ابتدا میزان رضایت خریداران، مدت زمان همکاری با ترب و… را بررسی نمایید.

برای  خرید امن از ترب چکار کنیم؟

اکنون که به پرسش آیا ترب معتبر است؟ پاسخ دادیم، به نکات زیر برای خرید امن از ترب توجه نمایید:

  1. رویه های ارسال و پرداخت فروشنده را بررسی کرده یا از فروشندگانی که پرداخت درب محل دارند خرید کنید.
  2. به هیچ عنوان برای فروشنده کارت به کارت نکنید. حتما از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده نمایید.
  3. به سایت فروشنده مراجعه کرده و مشخصات محصول را به طور کامل بررسی نمایید.
  4. قبل از واریز وجه با فروشنده ارتباط تلفنی برقرار کنید.
  5. اگر فروشنده ای معتبر نیست یا هر مورد دیگری وجود دارد از طریق دکمه “گزارش” به ترب اطلاع دهید.
  6. خوشبختانه تذب امکان پیگیری سفارش از فروشگاه را برای خریداران فراهم کرده است. نحوه پیگیری فروشگاه ها برای ترب بسیار حائز اهمیت بوده و در امتیاز دهی به آن فروشگاه تاثیر دارد. به همین دلیل حتما به امتیاز فروشگاه و مدت زمان همکاری آن با ترب توجه نمایید.

سوالات متداول 

اینماد چیست؟

مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور به منظور تایید کسب و کارهای آنلاین معتبر به آنها نمادی را برای اعتبار اعطا می کند. این نماد اعتبار الکترونیکی به اصطلاح به اینماد معروف است. شما می توانید از طریق سامانه اینماد اطلاعات سایت فروشنده را به طور کامل بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. برای این کار کافی است تا نماد اعتبار الکترونیکی را در سایت مورد نظر پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

ترب را از کجا دانلود کنیم؟

برای دانلود موتور جستجوی ترب از طریق برنامه بازار اقدام کنید. برای این منظور به مقاله نصب خودکار برنامه بازار مراجعه نمایید.

جمع بندی

ترب یک موتور جستجوی خرید است که به عنوان یک ویترین خریداران و فروشندگان را به هم وصل می کند. ترب یک فروشگاه اینترنتی نیست اما کالا های مختلف را با قیمت های متفاوت به شما ارائه می کند. برای پیدا کردن بهترین فروشگاه های اینترنتی معتبر و مقایسه قیمت محصول می توانید از این موتور جستجو استفاده نمایید. ما در این مقاله ضمن پاسخ به پرسش آیا ترب معتبر است؟ به مسئله راهنمای خرید امن از ترب را بررسی کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

آیا شما از ترب استفاده کرده اید؟ نظر شما درباره این موتور جستجوی کالا چیست؟

2.3/5 - (3 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 نظرات
  1. علی معتمد می گوید

    با سلام من از فروشگاه هایی هستم که در ترب فعالیت میکنم، ترب امکانات خوب و نرخ کلیک بالایی برای فروشگاه ها داره و این هم در سایه قیمت های کم به دست اومده ولی متاسفانه ایراداتی هم داره که نمیشه نادیده گرفت. دیجیکالا و یه سری سایت های بزرگ با قیمت های مصوب محصولات را به فروش می رسانند و حتی به فروشندگان خود هم اجازه نمیدهند تا از قیمت مصوب زیاد بالاتر و یا پایینتر بزنند واسه همین اکثر قیمت ها نزدیک به هم و معقول هستند ولی ترب میبینی یه فروشگاهی یه محصولی رو مثلا ۵۰۰ هزار زده و دیگری ۹۰۰ هزار که اصلا معقول نیست. علتش اینه که ترب نظارتی بر قیمت ها نداره و تمام فروشگاه ها بر سر قیمت رقابت میکنند و حتی یه سری محصولات تقلبی ارائه میدهند تا در قیمت بتونن رقابت کنند و این باعث میشه که فروشگاه ها در رقابت قیمتی انقدر قیمت ها را پایین بیاورند که دیگر سودی برای فروشگاه هایی که در صدر نشان داده می شوند نمیمونه و اکثرا هم این فروشگاه ها موفق به فروش میشن به طوری کهفروشگاه های زیادی که در فروش یک میلیونی تنها با ۱۰ هزار تومان سود میفروشند و این کل بازار را به گند کشیده که کاملا مغایر با قوانین هست. همانطور که گران فروشی تخلف است ارزان فروشی هم تخلف است. به طوری که نه فروشگاه سودی میکنه که بتونه خودش رو راضی کنه و نه میزاره فروشگاه هایی که با قیمت مصوب کار میکنن سود کنند. همچین فروشگاه هایی هم که با سود ناچیز می فروشند در مقابل بروز مشکل به خاطر سودی که نکردند زیاد پاسخگو نیستند. عزیزان این را بدانید هیچ ارزانی بی حکمت نیست من بخوام از معایب این کار بگم خیلی هست هرچند یه عده میتونن کالای مورد نظر را با قیمت کم خرید کنند ولی در نهایت یه عده هم هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این خرید ضرر میکنند. ضمنا فروشگاه هایی که به این شکل در ترب کار میکنند هیچ وقت برند خود را نمیتونند بالا ببرند چون خریدار معمولا ترب رو میشناسه و در اکثر مواقع توجهی به فروشگاهی که خرید کردند نمی کنند. در کل تمام فروشگاه هایی که در ترب هستند یه جورایی هیزم کش حمام برای ترب هستند و نه نقش خاصی دارند و نه سود آنچنانی در مقابل میزان فروش دارند. ضمنا خود ترب هم به قوانینی که میزاره زیاد اهمیت نمیده بارها حتی برای ما اتفاق افتاده که در مورد شکایت کاربر، ترب به ناحق طرف کاربر رو میگیره و بیشتر مواقع توجهی به قوانین خودش و حتی تجارت الکترونیک نداره البته ناگفته نماند این مورد از وقتی خانم بهرامی در ترب شدن پیگیری سفارشات بیشتر شده و تبدیل به فاجعه کرده بخش پیگیری ها رو در کل ما به عنوان فروشگاهی که در ترب کار میکنیم هیچ آینده ای به لحاظ برند سازی و جذب مشتریان وفادار و کسب سود بیشتر نداریم و کسی که فقط سود میکنه ترب هست. اکثر فروشگاه هایی که در ترب هستند دچار تخلف ارزان فروشی هستند بیچاره شرکت های تامین کننده مدام به این فروشگاه ها پیام می فرستند که قیمت های شما پایینتر از قیمت مصوب است ولی رقابت انقدر شدید شده که کسی توجهی نمیکنه. به نظر من باید به این ارزان فروشی نظارت کرد چون هرچند این کار برای خریدار شیرین است ولی آینده بازاریان در این عرصه را به شدت با خطر مواجه خواهد کرد. خلاصه حرف برای گفتن زیاد است در همین حد هم گفتم من هم نظری داده باشم تا بلکه به گوش شنوایی برسد. با سپاس

  2. عظیمی می گوید

    ترب فاجعه س سایت نیست اصلا معلوم نیست چی به چیه
    به قول گفتنی قیمه ها رو ریخته تو ماست
    چی رو با چی داره نمایش میده مشخص نیست نه قانون داره نه اصالت

  3. لیلا می گوید

    انفاقا ترب اصلا خوب نیست
    خیلی بی ادبانه و با لحن بد در تماس تلفنی صحبت میکنن

  4. مرضیه می گوید

    ترب سایت تبلیغ کننده فروشگاه ها است که با گرفتن پول از فروشگاه ها محصولات آن ها رو نمایش میده حال در این میان طوری وانمود می کند که انگار فروشگاه های فروشنده این سایت هستند یا خودش رو شبیه دیجی کالا میخواد جا بزنه در حالی که این طور نیست و هیچ مسئولی هم در این مورد اقدامی نکرده
    پیگیری سفارش ها هم دروغه و اگر پول خریدار بره هیچ کاری نمیتونه بکنه اگر بخواهیم واضح بگیم ترب هیچ کاره س و مثل دلال و واسطه بین فروشگاه و خریداره و هر چی بشه به عهده خود خریداره

    1. لیلا می گوید

      درسته ترب اصلا خوب نیست
      خیلی بی ادبانه و با لحن بد در تماس تلفنی صحبت میکنن

      1. علی می گوید

        من خودم از فروشگاه هایی بودم که در ترب بودم امروز خارج شدم