چرا مخاطبین در ایتا نمایش داده نمی شود؟

اگر شما نیز از کاربران ایتا هستید، شاید برایتان پیش آمده باشد که زمانی که قصد دارید به شخصی پیام دهید، مخاطب در ایتا نمایش داده نمی شود. ایتا از جمله شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی را در مدت اخیر جذب کرده است. اما متاسفانه باگ های زیادی در بخش های مختلف آن مشاهده می شود. البته ناگفته نماند که مشکل بالا نیامدن مخاطبین در ایتا عمدتا از سمت خودتان است. تا کنون مشکلی در این بخش از ایتا مشاهده و گزارش نشده است. در این مقاله نیز به سوال چرا مخاطبین در ایتا نمی آید پاسخ خواهیم داد. در ادامه همراه چیکاو باشید.

مشاهده مخاطبین در ایتا

برای اینکه بتوانید مخاطبینی که در ایتا هستند را مشاهده کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد برنامه ایتا شوید.
  • بر روی منوی کشویی (آیکن سه خط در بالا) کلیک کنید.
  • حال گزینه مخاطبین را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده لیستی از مخاطبین به شما نمایش داده می شود که می توانید در ایتا به آن ها پیام دهید.

اگر در لیست موجود مخاطب مد نظرتان را پیدا نکردید، احتمالا مخاطب شما در ایتا حساب کاربری فعال ندارد. اما اگر از این موضوع مطمئنید، احتمالا به یکی از دلایل زیر مخاطب به شما نشان داده نمی شود.

آموزش همگام سازی مخاطبین ایتا

توجه کنید که فقط کسانی را به عنوان مخاطب می‌شناسید که ایتا را نصب کرده باشند و شماره آن‌ها را در حافظه داخلی یا سیم کارت خود ذخیره کرده باشید.

اگر نسخه اندروید شما 6 یا بالاتر است، اطمینان حاصل کنید که در مجوزهای برنامه، دسترسی مخاطبین برای ایتا فعال است.

بعد از بررسی موارد فوق، اگر مخاطبین را نمی‌بینید، به بخش «تنظیمات» در ایتا بروید و منوی «حریم خصوصی و امنیت» را باز کنید. در زیر بخش مخاطبین، ابتدا بر روی «وارد کردن مخاطبین» کلیک کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید و بعد از آن بر روی «بارگذاری مجدد مخاطبین» کلیک نمایید.

علت عدم نمایش مخاطبین در ایتا چیست؟

1- عدم وجود مخاطبین در حافظه گوشی

گاهی پیش می آید که اصلا مخاطبین شما در گوشیتان ثبت نشده است. به علاوه شاید مخاطبین شما در سیم کارت قبلیتان ذخیره بوده که الان در روی گوشیتان فعال نیست. اکنون که گوشی های هوشمند فراگیر شده، در نسخه های اندروید ممکن است مخاطبین خود را روی اکانت جیمیل ذخیره کرده باشید. اگر این جیمیل غیر فعال باشد دیگر مخاطبین در گوشیتان نمایش داده نمی شود. از طرفی ممکن است مخاطب خود را از طریق روش گفته شده در مقاله “حذف مخاطبین ایتا” حذف کرده باشید.

2- اجازه ندادن دسترسی به مخاطبین در ایتا

برای اینکه ایتا بتواند مخاطبین شما را پیدا کند، باید حتما به ایتا دسترسی دهیم. این دسترسی در اولین باری که ایتا را نصب می کنید از شما درخواست می شود. اگر این دسترسی را رد کرده باشید باید مجددا وارد تنظیمات شوید و دسترسی را فعال کنید.

3- وصل بودن فیلتر شکن

متاسفانه گزارش های بسیاری مبنی بر کار نکردن ایتا با فیلترشکن ارائه شده است. پس قبل از اینکه دنبال راه حل های دیگری برای بالا نیامدن مخاطبین ایتای خود بروید، از قطع بودن فیلترشکن یا پروکسی خود مطمئن شوید.

4- قطع بودن اینترنت

اگر اینترنت شما قطع باشد، در بخش بالای برنامه ایتا، پیغامی نمایش داده می شود که ایتا در حال اتصال به اینترنت است.

5- ثبت نادرست مخاطبین در گوشی

بارها مواردی دیده شده که شخص شماره های مخاطب خود را در بخش های غیرمرتبط با شماره موبایل (مثلا یادداشت های مخاطبین) ذخیره می کند. اطمینان حاصل کنید که مخاطب شما به درستی ذخیره شده باشد و سپس وارد ایتا شوید و مخاطب مد نظر خود را پیدا کنید.

پس از دیلیت اکانت ایتا شما به مخاطبین خود دسترسی نخواهید داشت. به همین دلیل حذف حساب کاربری ایتا نیز می تواند یکی از دلایل بالا نیامدن مخاطبین باشد.

بروزرسانی مخاطبین

برای بروزرسانی مخاطبین ایتا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •         وارد بخش مخاطبین ایتا شوید.
  •         مخاطب را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  •         در صفحه مخاطب، اسم مخاطب را در وسط نوار بالایی، لمس کنید.
  •         در صفحه باز شده، بر روی آیکن سه نقطه در بالای صفحه لمس کنید و گزینه ویرایش را انتخاب کنید.
  •         حالا می توانید مخاطب خود را ویرایش کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا به سوال “چرا مخاطبین در ایتا بالا نمیاد” پاسخ دهیم. هر چند ممکن است این مشکل دلایل بیشتری داشته باشد. اما تلاش کردیم به مهمترین دلایل آن بپردازیم. یکی دیگر از مشکلات رایج در این پیام رسان ارسال نشدن فیلم است. به همین دلیل شما را دعوت می کنیم تا مقاله “چرا فیلم در ایتا ارسال نمی شود؟” را نیز مطالعه نمایید.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. چنانچه سوال یا ابهامی دارید از بخش نظرات با ما درمیان بگذارید. ما تلاش میکنیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

4.6/5 - (5 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. سارا می گوید

    وای دیوانه شدم هیچ مخاطبی را نمیتونم پیدا کنم 😭😭

  2. علی می گوید

    متاسفم بااین برنامتون
    هیچ مخاطبی دیده نمیشه
    وزیر قطع ارتباطات هم چقدر افتخار میکنه به این برنامه ها🙄