تنظیمات کانال در ایتا | نحوه ساخت کانال ایتا

ساخت کانال ایتا چگونه انجام می شود و چه تنظیماتی دارد؟ اگر به تازگی با پیام رسان ایتا آشنا شده اید و قصد کسب درآمد از آن را دارید کانال ایتا کمک شایانی به شما می کند. اهمیت کانال کاری بر هیچکس پوشیده نیست. ما پیش از این در مقاله تنظیمات گروه در ایتا درباره امکان ساخت گروه و قابلیت های آن صحبت کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا درباره تنظیمات کربوط به کانال های ایتا صحبت کنیم.

ایتا نیز یک بستر تحت وب رایگان برای ارائه کالا، خدمات و دوره های آموزشی می باشد. از این رو ما قصد داریم تا شما را با تنظیمات کانال در ایتا آشنا کنیم. برای آموزش کامل ساخت کانال ایتا تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

انواع کانال ایتا

در ایتا دو نوع کانال خصوصی و عمومی داریم. کانال خصوصی برای این است که افراد تنها با لینک دعوت وارد آن شوند. اما کانال عمومی برای همه افراد در دسترسی است و هر کس محتوای آن را دوست داشته باشد می تواند جوین شود. در ادامه مطلب به طور کامل درباره تبدیل کانال خصوصی به عمومی در ایتا صحبت می کنیم.

آموزش کامل ساخت کانال ایتا

برای ساخت کانال ایتا در تمامی دستگاه ها می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه ایتا را اجرا کرده و به آیکون سه خط بالای صفحه مراجعه کنید.
  • در منو باز شده گزینه New channel را انتخاب نمایید.

ساخت کانال ایتا - چیکاو

  • در فیلد جدید ( فیلد channel name) نام کانال خود را وارد کرده و عکس و توضیحات اضافه کنید. پس از انجام اقدامات گفته شده دکمه Create را بفشارید. 

  • صفحه پیش رو مربوط به تنظیمات کانال در ایتا برای لینک می باشد. شما در این مرحله می توانید کانال عمومی یا خصوصی ایجا کنید.

انواع کانال ایتا - چیکاو

در کانال Public ایتا شما باید لینک بسازید. همه افراد می توانند با استفاده از این لینک وارد کانال شما شوند. اما در کانال Private هر کسی نمی تواند بدون لینک دعوت جوین شود. امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی در ایتا وجود دارد که در ادامه به طور کامل به آموزش آن می پردازیم.

آموزش ساخت کانال ایتا به راحتی و با روش فوق انجام می شود. ایجاد کانال ایتا در نسخه موبایل و دسکتاپ مشابه روش بالا است. کانال هایی که توسط شما ساخته می شوند حتی با دیلیت اکانت ایتا یا توسط ادمین های دیگر پاک نخواهند شد.

سوالات متداول

تبدیل کانال خصوصی به عمومی در ایتا چگونه انجام می شود؟

برای تبدیل کانال خصوصی به عمومی در ایتا مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه ایتا را اجرا کرده و به کانال مورد نظر مراجعه کنید. روی اسم کانال کلیک کنید و پس از انتقال به صفحه جدید، وارد بخش تنظیمات شوید. در منو پیش رو گزینه Channel info را انتخاب کنید. در این بخش می توانید تیک public channel یا private channel را فعال نمایید.

با همین اقدام ساده می توانید کانال خصوصی را به عمومی یا کانال عمومی را به خصوصی تبدیل نمایید.

تفاوت کانال و گروه در ایتا چیست؟

کاربرد گروه های ایتا برای جمع های کوچک خانوادگی و دوستانه است. در حالی که در کانال می توان بی نهایت عضو داشت. در گروه نام ادمین مشخص است اما در کانال ایتا ایدی کانال بجای آیدی فرد همراه با پیام ها نمایش داده می شود.

جمع بندی

در این مقاله ضمن معرفی انواع کانال ایتا به آموزش ساخت کانال در ایتا و تبدیل کانال خصوصی به عمومی در ایتا پرداختیم. در نهایت شما می توانید کانال هایی را که ایجاد کرده اید حذف نمایید. برای آموزش حذف کامل پنل ایتا به مقاله “حذف کانال ایتا” مراجعه کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. متشکریم که تا انتهای مقاله با چیکاو همراه بودید.
3.7/5 - (4 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. ر.ش می گوید

    سلام ایتا یه پیان رسان ایرانیه چرا توصفحه ی آموزشش صفحه انگلیسیه
    چقد ما ضعف فرهنگی داریم مگه فارسی چشه خوب شما دارید به فارسی زبانهاآموزش میدیدفارسی حرف بزنید….