قراردادن موبایل در حالت پرواز در سفر های هوایی غیر ضروری می شود

قراردادن موبایل در حالت پرواز در سفر های هوایی غیر ضروری می شودبراساس اخبار جدیدی که به تازگی منتشر شده است قراردادن تلفن همراه روی حالت پرواز در سفر های هوایی اروپا غیر ضروری شد. بنابراین انتظار می رود که به زودی امکان استفاده از موبایل در شهر های هوایی برای تمامی افراد فراهم شود. برای اطلاع از جزئیات خبر همراه چیکاو باشید.

با حالت Airplane/flight Mode در هواپیما خداحافظی کنید!

عصر جدید سفر های هوایی با امکان استفاده از موبایل در هواپیما به زودی برای سفر های اروپا فراهم می شود. آنطور که گفته می شود، اجبار قرار دادن موبایل روی حالت پرواز، برای  مسافران خطوط هوایی در اتحادیه اروپا به زودی برداشته می شود.

البته پیش از این نیز برخی مسافران در شرایطی خاص امکان استفاده از اینترنت را در سفر های هوایی خود داشتند. این تصمیم به سال 2008 و باند های فرکانسی خاصی برای هواپیما برمی گردد که بسیار کند و گران است.

اما انتظار می رود که به زودی اینترنت 5G برای کاربران ارائه شود. به زودی شاهد تحول بسیار خوبی در زمینه سفر های هوایی خواهیم بود. به گفته کمسیون اروپا قرار است قانون حالت هواپیما حذف شود. کشور های عضو این اتحادیه موظف اند که تا 30 ژوئن 2023 ( 9 تیر 1402) باند های فرکانس اینترنت 5G را در دسترس مسافران قرار دهند.

دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا، در خصوص برداشتن اجبار فعال سازی حالت پرواز گفت:

نگرانی وجود داشت که موبایل‌ها می توانند با سیستم های کنترل پرواز خودکار تداخل داشته باشند. آنچه با تجربه مشخص شده این است که خطر تداخل بسیار کم است. توصیه همیشه این بوده است که وقتی در حال پرواز هستید، دستگاه‌ها باید در حالت هواپیما باشند.

بنابراین و در عصر جدید سفر های هوایی مسافران می توانند از تمامی امکانات گوشی های هوشمند خود بهره ببرند. با این تفاسیر، احتمالا از این پس کاربرد حالت پرواز برای زمانی است که قصد دارید ارتباط مخابراتی خود را قطع کنید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.